  • 1. Data: 2009-04-10 17:47:09
    Temat: Nikon D40 i nasycenie kolorów
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Czy mozna z poziomu menu podciagnac lekko kolory, tak zeby foty byly
    robione z wiekszym nasyceniem ? Mam instrukcje po niemiecku i malo co
    rozumiem...

  • 2. Data: 2009-04-10 18:46:21
    Temat: Re: Nikon D40 i nasycenie kolorów
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Lukas" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna z poziomu menu podciagnac lekko kolory, tak zeby foty byly
    > robione z wiekszym nasyceniem ? Mam instrukcje po niemiecku i malo co
    > rozumiem...

    Tak - to się nazywa Vivit, albo kombinujesz w ustawieniach osobistych

  • 3. Data: 2009-04-10 19:29:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bartosz pisze:

    > Użytkownik "Lukas" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak - to się nazywa Vivit, albo kombinujesz w ustawieniach osobistych

    Vivid.

    Postaraj się zmienić w menu na bardziej zrozumiały język. Poszukaj też
    ustawień, które być może po niemiecku brzmią podobnie do angielskich -
    contrast i saturation. Pobaw się tymi suwakami w obie strony i zobacz,
    co ci najbardziej odpowiada.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2009-04-10 20:09:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Paweł W. wrote:
    > Vivid.

    A jeszcze lepiej robic zdjecia w RAW i na PC podciagac takie rzeczy, jak
    kontrast czy nasycenie. Jedno wygiecie krzywej potrafi zdzialac cuda
    (oczywiscie w jpeg tez mozna sie tak bawic).

    k,

  • 5. Data: 2009-04-10 20:29:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    KILu pisze:

    > A jeszcze lepiej robic zdjecia w RAW i na PC podciagac takie rzeczy, jak
    > kontrast czy nasycenie. Jedno wygiecie krzywej potrafi zdzialac cuda
    > (oczywiscie w jpeg tez mozna sie tak bawic).

    Ja ciągle tak robię. I cukierkuję sobie i wyostrzam jak z kompakta, bo
    taki jarmarczny gust mam ;)

    Chociaż ostatnio próbuję wrócić do jpg, szczególnie jeśli to są ot takie
    sobie zdjęcia z wycieczki. Bardzo tylko brakuje mi dedykowanego
    przycisku do przejścia RAW<>JPG, bo czasami coś wartego uwiecznienia w
    RAW może przydarzyć się na dowolnej wyprawie, a grzebanie w menu(dość
    krótki) jest mało przyjemne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-10 21:28:48
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Paweł W. wrote:
    > Bardzo tylko brakuje mi dedykowanego
    > przycisku do przejścia RAW<>JPG, bo czasami coś wartego uwiecznienia w
    > RAW może przydarzyć się na dowolnej wyprawie, a grzebanie w menu(dość
    > krótki) jest mało przyjemne.

    O to to - wielokrotnie myslalem o tym samym, ale przeciez nie zmienie
    puszki dla jednego przycisku.

    k,

  • 7. Data: 2009-04-10 21:37:46
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Kwi, 23:28, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    > O to to - wielokrotnie myslalem o tym samym, ale przeciez nie zmienie
    > puszki dla jednego przycisku.

    Przypisz sobie funkcje do przycisku Fn (chyba, ze juz zajety) albo
    zmien puszke z innego powodu (gorny wyswietlacz, dodatkowe kolko z
    przodu, inne iso, inne szumy, dedykowane przyciski na iso i inne) a
    przycisk przy okazji ;-)

  • 8. Data: 2009-04-10 22:14:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    slaweks pisze:

> [...]
    > zmien puszke z innego powodu (gorny wyswietlacz, dodatkowe kolko z
    > przodu, inne iso, inne szumy, dedykowane przyciski na iso i inne) a

    A wiesz jak to zrobić w K100D? Bo poza przyciskiem Fn, którego
    konfiguracji nie zmienię, to mam jeszcze 4 przyciski kierunkowe, które
    nie mają przypisanych żadnych funkcji :/
    A tak fajnie by było, żeby można je było sobie przypisać, szczególnie
    robiąc w JPG - AWB<>Tungsten, JPG<>RAW i tym podobne dwuwartościowe
    kombinacje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-04-11 19:09:35
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 11 Kwi, 00:14, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > A wiesz jak to zrobić w K100D? Bo poza przyciskiem Fn, którego
    > konfiguracji nie zmienię, to mam jeszcze 4 przyciski kierunkowe, które
    > nie mają przypisanych żadnych funkcji :/

    Nie wiem, Nie mam Pentaxa. Mam jedynie D40.

  • 10. Data: 2009-04-12 08:54:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    slaweks wrote:
> [...]
    > zmien puszke z innego powodu (gorny wyswietlacz, dodatkowe kolko z
    > przodu, inne iso, inne szumy, dedykowane przyciski na iso i inne) a

    Gorny wyswietlacz mam (w nowych, tanich dslr baaardzo mi go brakuje), Fn
    ma juz przypisana funkcje, wiec radze sobie inaczej - wszystko robie w
    RAW-ach. :) Przy obecnych cenach kart pamieci to nie problem, szczegolnie,
    ze przy 6mpix pliki nie zajmuja duzo. Zreszta probowalem juz przesiadki na
    taniego Olympusa. To nie to.

    k,