  • Data: 2009-03-05 15:10:25
    Temat: Re: Nikon 50 - 200 VR lub 70 - 300 VR zamienniki
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > A po drugie - używałeś
    > kiedyś 300mm na APS-C? Przecież to 5stopni kątowych pola widzenia (10
    > średnic Księżyca po przekątnej kadru).

    Na takiego jednego dzięcioła czarnego, którego ścigałem dwa dni temu,
    nawet 500 na matrycy DX było by za mało. Diabelnie płochliwe bydlę!

    Wracając do sedna. Nikkor 70-300 VR jest chyba najlepszym wyborem w tej
    cenie. Nie dostaniesz nic w tym zakresie ze stabilizacją.
    Możesz szukać jaśniejszych - Tamrona 70-200 f2,8 od 2500 PLN lub Sigmy
    70-200 f2,8 od 3000. Oba bez redukcji drgań.
    Tańsze Tamrony i Sigmy o zakresie 70-300, które są do upolowania już od
    600 PLN raczej nie dadzą Ci ani stabilizatora, ani takiej jakości
    obrazu. No i fokus wolniejszy. Ale poszperaj, może akurat któryś
    przypadnie Ci go gustu.
    Pozdrawiam
    M..M