  • Data: 2009-03-05 22:39:41
    Temat: Re: Nikon 50 - 200 VR lub 70 - 300 VR zamienniki
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian Skrycki" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gookrn$jd3$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Mam Nikona D60 i poszukuje do niego obiektywu będącego odpowiednikiem
    > Nikona 50-200 VR lub 70-300 VR lub jeszcze dłuższe innego producenta.
    > Najlepiej ze stabilizacją obrazu.
    > Czy prócz Sigmy i Tamrona są jeszcze jacyś liczący się?

    Co do stabilizacji - to nie wiem do czego chcesz używać tego obiektywu. Ja
    używam Sigmy 70-300 APO (bez stabilizacji) i nie narzekam (z D80 i D60):
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0161_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0166_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/0012_0425_1.JPG
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0050_Insect
    s/0057_Dipteras/0057_0100_1.JPG

    Moim zdaniem - jeśli chodzi o zwierzęta (zwłaszcza ptaki) stabilizacja na
    niewiele się zdaje. Miałem E-510 z wbudowaną stabilizacją i nie odczułem
    jakiejś poprawy. W przypadku obiektu ruchomego i tak musisz mieć odpowiedni
    czas (czyli odpowiednie światło), żeby zamrozić ruch obiektu. A wtedy
    stabilizacja nie ma znaczenia. Z kolei przy przy obiektach nieruchomych - i
    tak używam statywu. Gdzie odczułem brak stabilizacji - na koncercie. Daleko
    od sceny, brak światła i brak miejsca na statyw.

    Co do uwagi o ogniskowej (w liście Pawła) - to często podpinam do tej Sigmy
    konwerter x2 i wcale nie odczuwam, że ogniskowa jest za długa - wręcz
    przeciwnie :-) - ciągle mało i mało - tyle, że światła brakuje wtedy - no
    ale 300/2,8 (z konwerterem byłoby 600/5,6) - to już jest spory koszt (~10
    tys).

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/