  • Data: 2022-04-28 20:44:42
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/04/2022 20:01, Mirek wrote:
    > Jednak celował do konkretnego czołgu.

    Ah, czyli tutaj ta róznica. Tu konkretny czołg a tam jakiś czołg.

    Przyznaje, że nie wiedziałem, że chłopaki z rurą i sznurkiem maja
    takiego cela, aby trafić w *konkretny*. Może czegoś nie wiem o tych rurach.

    > Bo to jak sam zauważyłeś jest kacapskie wojsko.

    Tak. Z nim i chińskim odbywają się obecnie i przyszłe wojny.

    Może będziesz tym zaskoczony, ale zazwyczaj wiadomo z kim będzie wojna i
    zazwyczaj wiadomo jakiego potrzebujesz uzbrojenia.

    > Oni wielu rzeczy nie ogarniają, a mają innych za głupców.

    Czyli co, metoda na kacapów działa? Może nie działać na amerykanów, ale
    nie wydaje mi się, aby to był cel.

    > Normalnie takie drony nie mają racji bytu.

    A jednak mają, jak sam widzisz. Kilku nerdów z zabawkowymi dronami
    spuszcza wpierdol kacapskiemu wojsku. Pomnóż to przez sto, zatrudnij AI
    i czekaj. Połowe zestrzelą? Nie szkodzi.

    > Przede wszystkim są za wolne i zbyt łatwe do strącenia.

    Ale nikt ich nie strąca w ilościach hurtowych.

    Podpowiem dlaczego:
    a) słabo je widać na radarach
    b) nie widać ich za dobrze gołym okiem
    c) nie słychać za bardzo aż do momentu "zzziiiuuuu"
    d) ciezko trafić, bo to małe kurestwo
    e) rakiety naprowadzane ich nie widzą

    Patrz: przewaga bojowa. Co za niespodziewanka.

    > Takie rzeczy załatwia z powodzeniem artyleria. Pociski niekierowane,
    > albo kierowane z drona jak trzeba precyzyjniej.

    Oczywisćie. I przy okazji można zrównać z ziemią całą wieś i połowę
    mieszkańców. Ot, humanitarnie przynajmniej a nie z jakiegoś drona w
    czołgi kierować granaty, Panie, kto to widział takie brabarzyństwo.

    > Ale za to służyłem w marynarce ;)

    Nie pogniotła się?