  • Data: 2022-04-28 07:02:36
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Apr 2022 18:16:05 +0200, heby wrote:

    > No i czy powoduje to, że kacapy się tym przejmują?

    kacapy nic a nic.
    Serbowie juz sie troche przejmuja.

    A my? Powinnismy sie przejmowac, czy nie?

    > Tu jest pod 100tyś trupów. Chcesz je wyjaśniać?
    > Wyjaśniać to sobie można jak jest 1 akcja na miesiąc, typu kilku ludzi
    > sobie postrzela.

    Wyjasniac sobie mozesz, jak jestes silniejszy od strzelajacego, i cos
    mu mozesz zrobic. Bo inaczej to tylko poprotestowac sobie mozesz.

    > Tutaj mamuy normalną wojnę. Nie ma czasu na rozczulanie się, że coś
    > wybuchło troche za bardzo w prawo. Nikt nie będzie badał takich
    > przypadków. Beda badać masowe mordy, ale to że ktoś lezy z raną
    > postrzałową w rowie, nikogo nie zainteresuje.

    Miloszewicz tez tak myslal, a zmarl w wiezieniu.

    Niby masz racje, jeden cywil nikogo nie zainteresuje ...
    to ilu zainteresuje - tysiac, 100, 10 ?
    W jednym grobie musza lezec, czy wystarczy, ze ulicach jednego miasta?

    > Może nie ma.

    A to moze odpowiedzialny jest ten, ktory nie rozkazal, aby srubki
    sprawdzano?

    > Wielu prawników ma problem z akceptacją, że czasami ktoś jest martwy i
    > nie ma winnych. Na wojnie to chyba dośc naturalne.

    do 1945 mialbys racje.
    A od 1945 zdziwienie - sama wojna jest zbrodnia.

    > Nie trzeba go szukać.

    Ale czy to ty bedziesz decydowal?

    > Zawieszający się windows jest pewnie przyczyną
    > niezliczonych urazów i śmierci. Ktoś szuka programistów? Nie, w EULA
    > jest pewnie stosowny zapis.

    "not for use for life support system" ? :-)

    No ale kto uzyl takiego programu do tak krytycnego zadania? :-)

    Co dalej ewoluje ... np jak firmy robia przyrzady lotnicze czy
    respiratory? Jest potrzebny np czujnik cisnienia ... szukaja takiego,
    ktory nie ma adnotacji, czy kupuja "zwykly" i wsadzaja na wlasna
    odpowiedzialnosc? A mozna tak?

    Ewentualnie - wsadzaja dwa, na wypadek awarii jednego ... ale mozna
    tak?

    a przeciez ten z "certyfikatem", tez sie moze uszkodzic.

    > Tych, co im się armata przestawiła i trafiła w dom cywilny, a potem ktoś
    > trafił w tą armatę, też?

    To akurat normalna wojna. Zakazana skadindad.

    Ale jak widac - rzadko ktos trafia w ta armate, bo by nie bylo takich,
    co w domy trafiaja.

    > Utopije stwierdzenie, że ktoś osądzi wszystkich. W zasadzie nikt nikogo
    > nie osądzi, poza jakimiś pokazowymi przypadkami. Blisko 100% dowodów na
    > wojnie nie da się zweryfikować, a przykład kacvapów pokazuje, że
    > zpłapanie za ręką pozwala twierdzić, że to nie ich.

    Ale widzisz - Polanski juz tak spokojnie nie jezdzi po swiecie.
    Niektorzy maja dlugie rece, a inni krotkie :-)

    > naprawde, nie idzmy w kierunku "trzeba chronić cywilów". Nikt nie
    > chroni, a współczesna broń jest przeznaczona do likwidowania ludzi.
    > Cywilów też. Nikt z tego nie robi dramy.

    Tylko potem wyrok jest np 46 lat. I tez nikt z tego nie robi dramy.
    Tyle sie nalezalo :-)

    > Nie wiem czy są tacy.

    W WP sie znalezli.

    > Ojej, zakazać natychmiast, a jak trafi w cywila? Ojejejej, przecież to
    > straszne i takie niehumanitarne.

    Jak ci kiedys google car dziecko przejedzie, to inaczej bedziesz pisal
    :-)

    > I nie może tego samego dupochronnego pytania dodać przed wypuszczeniem
    > drona? Jaka różnica, bo nie rozumiem?

    No wlasnie o to chodzi - zada pytanie, to moze nie wypusci?

    > Tak. Taką broń, autonomiczną, uzywamy od bardzo dawna. Praktycznie jest
    > nią dowolna rakieta naprowadzana na podczerwień. Zamiast trafić w czołg,
    > może trafć w piec na ekogroszek, bo sygnatura się pomyliła.

    Moze. Nie slyszalem o takim wypadku, ale czemu nie.

    > Z resztą
    > obie to wielkie czerwone plamy, trudno nie pomylić.
    >
    > Ktoś zastananawiła się przy produkcji tej broni, czy sygnatura T-72 i
    > Seicento jest rozróznialna?

    Pewnie tak. Nie, zeby seicento bylo jakies cenne, ale w czolg mial
    trafic, nie w byle samochodzik czy piec na ekogroszek :-)

    > Nikt. To jest *wojna*.

    A potem zdziwienie przy wyroku :-)

    > Nie są winni. Tak samo jak nie są winni ludzie, którzy nieświadomie, w
    > wyniku błedu, doprowadzili do jakiejś katastrofy. Po prostu wliczamy
    > ryzyko a przypadki się trafiają.

    Ale kodeks karny kare przewiduje.

    > Obawiam się, ze czasy AI na Atari 8-bit już minęły. Detekcja czołgu,
    > zaryzykuje, jest dzisiaj mozliwa w sposób perfekcyjny. A jak się nie
    > uda, to szukamy nastepnego. I jak juz mówiłem - możemy podrzucić zdjecie
    > do weryfikacji przez białko.

    No to juz nie bedzie autonomiczna.

    > Ale czołgi to dla mojego wzroku nowość.

    Co czasem sie objawia.

    > Pozna. A jak będzie mieć wątpliwości to *NIE* zadziała. W
    > przeciwieństwie do nastolatka na prochach, któremu się pociągneło za
    > spust, albo mysliwemu, któremu rowerzysta dzika przypominał.

    Ale wtedy wiadomo, kogo posadzic :-)

    > To w interesie producenta jest prawidłowo je odróznić.

    A skad producent samochodow ma wiedziec, ze inny producent taki
    kiepski pocisk wypuszcza?

    > Akurat skoda
    > chyba nie jest produkowana w wersji z wieżą i lufą. Może się mylę.

    Przeciez nie musi byc lufa i wieza, tylko cos co AI sie z tym
    skojarzy.
    Jakis specyficzny ksztalt dachu plus np ozdobny pas na masce.

    > Z tym AI to troche śmieszna sprawa. Produkujemy pełno gównianych układów
    > naprowadzajacych, które nie odrózniają helikoptera od flary.

    No coz - podejrzewalem, ze sie nie da, ale faktycznie - byle komorka
    potrafi zrobic ladna fotke helikoptera i flar ..

    > A jak
    > okazuje się, że mamy coś lepszego, to nagle pojawiaja się wątpliwości "a
    > co jak nie odróżni czołgu od makiety czołgu, o jejku, a jak zginą
    > cywile, to lepiej nie". No to nie.

    Ale czy nie zmieniles w miedzyczasie zastosowania?
    Rakiete strzelasz w kierunku na helikopter jak go widzisz.
    Poleci za flara, to heliktopter przezyje.

    A Ty chyba proponujesz jakies automatyczne rakiety,
    co to strzelasz w ciemno, a ona sobie cel juz sama znajdzie.
    Tylko nie wiemy jaki cel.

    Nawiasem mowiac - byly/sa jakies amerykanskie bomby kasetowe z duza
    iloscia bombek przeciwczolgowych ... z prostym skanerem termicznym.
    Wystrzelisz nad kompanie czolgów - znikie.
    Wystrzelisz nad osiedle grzane piecykami ...

    J.