  • Data: 2022-04-27 20:10:00
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/04/2022 19:30, Mirek wrote:
    > Nie rozmywaj.

    To jest dokładnie streszczenie narzekania na AI.

    > Pisałeś o roju autonomicznych dronów szukających czołgów i
    > niszczących je.

    Tak.

    Zamiast tego mamy rój pocisków Grad które mająskutecznośc trafienia
    poniżej procenta i dokładność ataku liczną w kilometrach. Nikt nie
    marudzi, że komuś mogą trafić w pranie w ogródku zamiast czołg.
    Akceptujemy ryzyko. Skąd nagle taki problem z dronami? Dlaczego drony są
    be, a strzelanie na oślep przy okazji w cywili całkiem ok? Co zmienia
    fakt, że decyzję podejmuje AI a nie pijany sałdat?

    > To jednak różnica od wystrzelenia rakiety w kierunku

    Nie. Żadna. W przypadku rakiet naprowadzanych na cel autonomicznie
    (Javelin itp) nie ma nawet śladu różnicy. Po wystrzeleniu to czy trafisz
    w czołg, czy piec na ekogroszek, jest poza decyzją białka.

    >, w
    > którym samo białko - jak mówisz pogardliwie o istotach ludzkich -
    > zidentyfikowało wrogą maszynę i zdecydowało się ją zaatakować.

    Białko jest tutaj w opozycji do problemów z AI, które ponoć źle
    identyfikuje czołgi. No więc białkowy mózg też źle identyfikuje czołgi,
    a czasem dziki. Nie rozumiem tutaj gdzie niby jest ta wyższość białka.
    Że niby ma moralność? Na wojnie, jak widzimy, moralnośc jest mało
    istotna. Liczy się zasięg rażenia. Nie tylko u kacapów. I ta moralnośc
    często jest nic nie warta. Na tym polega dobry sałdat, aby nie był
    moralny. Moralni leżą w rowach.

    Przynajmniej AI nie będzie gwałcić cywili i zredukuje wojnę do kilku
    tysięcy odstrzelonych wież a nie kilku tysięcy cywili przy okazji
    odstrzeliwania wież.

    Nie myl tej oceny sytuacji z moimi poglądami na ten temat. To dwie różne
    sprawy. Jestem pacyfistą. I właśnie dlatego wolę, aby pocisk (skoro już
    musimy walczyć) niszczył czołgi a nie 3km^2 wsi przy okazji jednego czołgu.

    > BTW:
    > https://www.youtube.com/shorts/PbR-6Brprc0
    > Niedawno śmialiśmy się z ruskiego drona z aparatem Canon, a tu Raspberry
    > przypięte trytytką...

    Link prowadzi do marudzenia o dostępności Pi.