  • Data: 2022-04-25 22:36:29
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.04.2022 21:21, heby wrote:

    > W ogóle to interesujący temat jest. Czołgi można zobaczyć z kilometra,
    > byleczym na poziomie konsumeckiej kamery. Zidentyfikować precyzyjnie, z
    > bardzo may marginesem błedu, używają AI/ML. Wysyłasz drona "w to miejsce
    > w promieniu 2km szukaj czołgów", niech sam szuka i na nie spada, bez
    > udziału człowieka. Rój cały...

    Czołgu nie uszkodzisz byle czym. Rój manewrujących Javelinów?
    A kamuflaż? Makiety?
    Po za tym nie wiem, nie znam się, czy taka "autonomiczna" broń mieści
    się w konwencji genewskiej?

    > Ze statkami chyba jeszcze prościej, nie tylko "statek" ale konkretnie
    > jaki statek, da się zidentyfikować i nakierować rakietę bezpośrednio na
    > wybrany cel bez udziału człowieka i z niewielkim pojęciem o jego pozycji.

    Mam nadzieję, że nie chcesz strzelać do statków, tylko nie wiesz, że
    statek to cywilna jednostka.
    Ale przecież nikt nie ma problemu ze zlokalizowaniem okrętu (nawodnego).
    Problem tylko zasięgu i obejścia obrony przeciwrakietowej.

    --
    Mirek.