  • 51. Data: 2013-07-01 09:15:06
    Temat: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-01 09:08, Iksiński pisze:

    > wiadomości news:kqr8ls$582$1@node2.news.atman.pl...

    > Jeśli wskażesz, że napisałem gdzieś, że wysokość kary nie ma znaczenia,
    > to wtedy przyznam się do palnięcia bzdury.
    >
    > Przypomnę co napisałem: "Na bezpieczeństwo wpływa głównie prawo karne, a
    > _w szczególności_ nieuchronność jego egzekwowania."

    I błąd jest w tym "w szczególności". Hint: wykrywalność przekroczeń
    prędkości 1 promil i kara 2 lata więzienia bez zawieszenia.

    > Kara musi być dotkliwa, wiedzą o tym nawet dzieci. Samo słowo kara
    > oznacza dolegliwość, środek represyjny, itp.

    Kara nie musi być dotkliwa - hint - 100% wykrywalności przekroczenia
    prędkości za 10zł.

    > Zabawne, że trzeba to tłumaczyć podobno dorosłym ludziom.

    Zabawne, że jak dorośli ludzie czegoś nie rozumieją, to przypisują
    niezrozumienie adwersarzom.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2013-07-01 17:13:46
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-06-30 14:31, Jan Komosa pisze:

    > Jaki kapitalizm?
    >
    > OBOWIĄŻKOWE ubezpieczenie nazywać kapitalizmem to jest raczej debilizm.

    Obowiązek ubezpieczenia, to może rzeczywiście takie "socjalistyczne"
    odchylenie.
    Ale już STAWKI tego ubezpieczenia są ustalane przez rynek, czyli prawo
    popytu i podaży z uwzględnieniem kosztów.

    > A cały system to republika bananowa - tzn. kapitalizm dla wybranych
    > socjalizm dla reszty.

    Tak niestety nie jest...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 53. Data: 2013-07-01 19:40:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Taka jest umowa społeczna.

    Nie nazywałbym jej społeczną

    > Jeżeli masz lepszy mechanizm ochrony poszkodowanego,

    Zwykly biznes towarzystw ubezpieczeniowych.

    > to możesz go zaprezentować.

    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że te szczytne cele są jednak zupełnie zwykłe.

    > I są. Jak powoduje wypadki, to wzrasta jego składka,

    Właścicielowi wzrasta a nie sprawcy.

    > dostaje mandaty, punkty karne, idzie do więzienia.

    A chodzi o te 10 tysięcy złotych na przeciętną naprawę na które musimy się
    złożyć za niego.

    > Możesz przetestować mechanizm odzyskania swoich pieniędzy od osoby, która
    > nie ma na to ochoty i wie jak tego uniknąć. Pożycz kasę cwaniaczkowi,
    > który oficjalnie nie ma dochodów i majątku. Potem możesz nam opowiedzieć,
    > jak było.

    Pisałem już, jak nie ma to nie ma. Z d...y tego nie wyciągniesz tylko od
    innych płacących a tego nie chcemy.

    > Za jakiś czas
    >
    > Kto nie będzie w stanie go płacić, ten nie będzie jeździł, taki los.

    Ty nie będziesz

    > Możemy równie dobrze wprowadzić system kaucji: wpłacasz (oczywiście na
    > oprocentowane konto) równowartość sumy gwarantowanej dzisiejszego OC
    > (proponuję sprawdzić ile wynosi) i hulaj dusza. Wtedy jednak stać na
    > jeżdżenie będzie znacznie mniej osób.

    Ustalmy, że tę kaucję umarzamy i przestańmy wymyślać.

    W porównaniu z wynagrodzeniami ?

  • 54. Data: 2013-07-01 19:42:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Zabłyśłeś. Gratuluję. Dyskutujemy o sytuacji, gdy nie ma obowiązkowego OC.
    > Jak wtedy wyegzekwujesz zwrot za naprawę swojego samochodu lub leczenia od
    > cwaniaczka, który oficjalnie nie ma nic.

    Pisałem. Jak nie ma to nie ma. Z d..y tego nie wyciągnę tylko od innych a
    tego nie chcemy

  • 55. Data: 2013-07-01 19:46:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Zrozumiałem już, że nowo poznane słow "lewak" Cię podnieca, ale nie musisz
    > go używać w każdym zdaniu. Postaraj się wykrzesać większy zasób obelg.
    >
    > Kara musi być dotkliwa, to jest oczywiste, ale powinna być dotkliwa dla
    > każdego w podobny sposób. Jeżeli podstawą kary mają być pieniądze, to
    > oczywiste jest również, że powinny być proporcjonalne do zarobków sprawcy.
    > Dziś mandat 500zł dla jednego kierowcy może być połową pensji, dla innego
    > to koszt obiadu w restauracji.

    Przy czym mówimy w tym momencie o systemie niewolniczym

  • 56. Data: 2013-07-01 22:01:40
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 01.07.2013 08:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Statystycznie najwięcej brutalnych przestępstw jest w stanie, gdzie jest
    > najwięcej wyroków śmierci ;)

    NIE, statystycznie w USA jest najwięcej zabójstw tam gdzie jest zakaz
    (przez lewactewo) posiadania broni palnej.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 57. Data: 2013-07-01 22:09:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 01 Jul 2013 22:12:40 +0200 osobnik zwany Jan Komosa
    napisał:

    > Umowa społeczna - kolejny wymysł lewactwa. Z kim podpisywałeś taką
    > umowę? Możesz podać szczegóły tej umowy chociażby w ogólnym zarysie?

    z kim podpisałeś umowę na sfinasowanie twojego wykształcenia?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2013-07-01 22:12:40
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

> [...]

    > która nie ma na to ochoty i wie jak tego uniknąć. Pożycz kasę
    > cwaniaczkowi, który oficjalnie nie ma dochodów i majątku. Potem możesz

    A dlaczego miałby ktokolwiek rozsądny pożyczać "cwaniaczkowi" - czyli
    osobie, jak się domyślam, o której wiadomo, że nie odda. Trzeba byłoby
    być idiotą, aby to zrobić, jeśliś głupi, to pożyczaj, ale nie używaj w
    dyskusji takich argumentów. Lepiej w tym przypadku dać, ale nie nazywaj
    tego pożyczką - nie naginaj.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 59. Data: 2013-07-01 22:24:45
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 30.06.2013 22:20, Iksiński pisze:

    > Problem w tym, że większość wypadków nie wynika z powodu awarii
    > samochodu. Najczęściej to jest po prostu błąd człowieka lub zbieg
    > różnych okoliczności.

    Gdy idziesz grać w piłkę też się ubezpieczasz? Możesz dostać specjalnie
    w zęby od kolesia, który nic nie ma. Kto pokryje Ci wstawienie sztucznej
    szczęki?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 60. Data: 2013-07-01 22:33:22
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 01.07.2013 08:39, Iksiński pisze:

> [...]
    >
    > Zrozumiałem już, że nowo poznane słow "lewak" Cię podnieca, ale nie
    > musisz go używać w każdym zdaniu. Postaraj się wykrzesać większy zasób

    No dobra, ale naprawdę dalej nie będę mógł się powstrzymać....

> [...]
    > sprawcy. Dziś mandat 500zł dla jednego kierowcy może być połową pensji,
    > dla innego to koszt obiadu w restauracji.

    No to i za chleb oraz masełko powinniśmy płacić różnie... Jeśli tak
    uważasz, to Kulczyk lub Solorz w piekarni powinni zapłacić za bochen
    jakieś 10000zł minimum... Może jeden z nich nawet więcej... Istny raj
    dla lewactwa.

    > Podobnie należałoby stopniować kary społeczne. Sprzątanie ulicy przez
    > człowieka, który całe życie pracuje fizycznie będzie mniej upokarzające,
    > niż nakazanie takiej samej pracy prezesowi wielkiej firmy, który nawet
    > herbaty sam sobie nie zrobi.

    No tu uśmiałem się jak norka.

    > Jak na razie próbujesz innych obrażać wyzywaniem od lewaków, ale nie
    > odpowiedziałeś ani razu na konkretne argumenty, które w tym wątku padły.

    Ależ, czyżby bycie lewakiem było obraźliwe? Od kiedy to tow.Kwaśniewski
    do spółki z tow.Millerem czują się obrażani za wytykanie im lewactwa -
    sami wręcz mówią że są z tej prowieniencji i są z tego dumni. "Moje
    serce bije po lewej stronie" - kto to powiedział?

    Buhahaha - boki zrywam.

    Pozdrawiam,
    Jan