    From: Jan Komosa <j...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Date: Sun, 30 Jun 2013 22:04:42 +0200

    W dniu 30.06.2013 21:29, J.F. pisze:

    > Myslisz sie. Jako czlowiek rozsadny pojdziesz sie ubezpieczyc.
    > Dobrowolnie. I podwojnie, bo jak w ciebie wjedzie jakis nierozsadny,
    > to lepiej byc ubezpieczonym.

    Nieprawda, zrobię to na co będę miał ochotę - w prawdziwym kapitaliźmie
    człowiek jest wolny - i tylko ON ponosi kosekwencje swoich decyzji i
    działań i sam o tym decyduje.

    > Przeciez od tego twoje zdrowie, zycie i wydatek na nowy samochod
    > zalezy.
    > I co - nie wystarcza ? To myslisz ze widmo jakiegos oddszkodowania
    > wystarczy ?

    Właśnie teraz na skutek obowiązkowych ubezpieczeń wzrosło zagrożenie
    utraty przeze mnie jak też przez każdego uczestnika ruchu drogowego
    życia lub zdrowia. Wzrosła liczba śmiertelnych wypadków wśród pieszych,
    gdy wprowadzono obowiązek jazdy w pasach, wzrosła ilość wypadków po
    wprowadzeniu obowiązku włączania świateł... itd. - statystyki dostępne
    są np. na stronach policji.

    Dlaczego wzrosła - a no z prostej przyczyny, kierowcy czują się
    bezpieczniejsi. Chciałbym to widzieć, jak byłoby z wypadkami, gdyby
    kierowca siedział z przodu osłoniety tylko cienką szklaną szybką, bez
    pasów, bez poduszek...

    > Kwintesencja, konsekwencja, prawie to samo.
    > Ale to wlasnie kwintesencja/konsekwencja kapitalizmu - taki sposob
    > zapewnia najwiekszy zysk.

    No niech będzie, że to samo. Ale zacznijmy od początku - gdzie w
    republice bananowej jest kapitalizm? Bo znowu w/g Wikipedi kapitalizm
    to: cyt.:

    "Kapitalizm - system ekonomiczny oparty na prywatnej własności, wolnej
    przedsiębiorczości, wolnym obrocie towarami i usługami oraz na wolnej
    konkurencji pomiędzy podmiotami."

    Gdzie jest spełniony chociaż jeden z punktów tej definicji w republice
    bananowej?

    Czyli znowu napisałeś lewacki brednie - mówiąc szczerze trochę
    współczuje ograniczenia horyzontów. Co Ty czytasz - pewnie tylko
    Wyborczą? W szkołach widzę, że nie uczą już myślenia, ogólnie tragedia
    jak widzę.

    P.S.
    A ludzie za czasów Bismarcka, który zaczął wprowadzać obowiązkowe
    ubezpiecznia np. emerytalne zaczęli uciekać za wielką wodę - zgłupieli
    chyba, bo uciekali do kapitalizmu :) Wyjeżdżali ze zbankrutowanej już
    wtedy Europy do prawdziwego XIX-wiecznego właśnie kapitalizmu...

    P.S.
    Włącz myślenie.

    Pozdrawiam,
    Jan