    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 25 Jul 2018 10:26:06 -0700 (PDT)
    <3...@g...com>
    <pis9h3$25j$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <piv8n6$r5s$1@node1.news.atman.pl>
    <mhndt39svz4h$.15cz7xxe1jndz.dlg@40tude.net>
    <pivheh$40q$1@node2.news.atman.pl>
    <48x33r7wqutk$.5myvzitp85ne$.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <pj7per$49i$1@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <pj9744$h13$3@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Niezapłacone mandaty
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 25 lipca 2018 06:59:55 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ja wiem ze Zenek odmowił juz uczestnictwa w dyskusji pod tytułem "jak
    > powinno byc" i zdecydowanie woli dyskusje "jak jest i dlaczego nei da sie
    > nic zmienic" ale mimo wszystko zadam to pytanie... Po co? Po co ta cała
    > zabawa w meldowanie? Czyz tak naprawde nie chodzi o to zeby moc sie
    > skontaktowac z obywatelem, a zatem moznaby mu umozliwic wybór miejsca i
    > formy bez utrudnien własnie w stylu tytułu prawnego do lokalu...?

    Po co? Bo jest prosciej.
    Jesli cos dziala w 99% przypadkow to czemu nie korzystac?
    A czy sie to nam podoba czy nie to tak w praktyce jest.
    A ze pozostaly 1% jest tak problematyczny to coz poczac. Jakos nikt nie wymyslil
    lepszego rozwiazania.

    Zasugeruj lepsze, zobaczysz ze nawet na tej grupie ktos wyskoczy z informacja ze u
    niego to nie zadziala albo teraz albo w przeszlosci.

    W praktyce w innych krajach maja to samo.
    A nawet maja gorzej bo w takich usiech to nawet pesela nie maja i mecza sie z bazami
    danych osobowymi i probuja dopasowywac ludzi miedzy systemami probabilistycznie.
    Nie chcialbys byc podpasowany w bazie urzedu komunikacji z jakims innym budzikiem co
    sie urodzil tego samego dnia w tym samym miescie.
    Wyobraz sobie ze taki ludek by sobie pomiedzy stanami podrozowal i co chwile lapal
    mandat. A mandaty szly by do ciebie. Bo tak "baza dopasowala".
    To troche przerysowany przyklad ale niedaleki od tego co sie dzieje w usa.

    Dlatego meldunek w bazie pesel wcale taki gupi nie jest. Tyle ze otoczka jest nieco
    glupia to inna sprawa.

    Pewnym rozwiazaniem jest odwrocenie kierunku interakcji.
    Zeby panstwo nei mialo biznesu do czlowieka tylko zeby czlowiek nial biznes do
    panstwa.

    Tyle ze to tez proste nie jest bo w przypadku mandatu czy wyroku sie tego uczynic nie
    da. I w efekcie jak juz ancymonka zlapia to nie puszcza zanim nie zaplaci
    mandatu/odbedzie kary.