  • 21. Data: 2016-01-08 18:43:29
    Temat: Re: Nieustępliwa ;-) sygnalizacja zdarzeń (obecnie zaniku napięcia/fazy)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:568fd5b5$0$680$65785112@news.neostrada.pl...

    > Aha, ludzie lubią sobie komplikować życie. A trzy oporniki nie łaska?

    Wolałbym chyba jednak bramkę... Uniezależnię się od nierównego obciążenia
    faz. Jak mi sąsiad spawarę włączy i faza kucnie, a potrafi..., to trochę bym
    się bał, że mi układ krzyknie... A wtedy chyba nie należało by spodziewać
    się alarmowania? Bo bym musiał sąsiada spacyfikować, by nie spawał "bo mi
    panie alarm wyskakuje".

    ---
    Avast.

  • 22. Data: 2016-01-08 19:07:35
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-01-08 o 18:43, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > nie należało by spodziewać się alarmowania? Bo bym musiał sąsiada
    > spacyfikować, by nie spawał "bo mi panie alarm wyskakuje".

    Zastanów się dobrze... Próg i czas załączenia i tak musisz jakoś
    ustawić. Również musisz się zabezpieczyć przed pikami napięcia na jednej
    z faz itd, ale nie ma żadnego powodu, aby część analogową mnożyć razy 3.

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2016-01-08 19:48:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    > Zastanów się dobrze... Próg i czas załączenia i tak musisz jakoś

    Na pewno tak będzie, jeśli przystąpię do konstruowania t(aki)ego układu.

    > ustawić. Również musisz się zabezpieczyć przed pikami napięcia na jednej z
    > faz itd, ale nie ma żadnego powodu, aby część analogową mnożyć razy 3.

    Wiadomo, że tak czy owak, to mamy to i owo, tam i tu... Z pewnością sprawdzę
    zastosowane rozwiązanie, może równolegle zapuszczę obie wersje i zobaczę,
    która (i kiedy) sprawuje się lepiej? Choćby dla czystej ciekawości. Skoro
    inni wykrywają obecność jedynki na jakimś pinie, pisząc program np. w
    Bascomie, czy innym, wrzucając to na jakiś mikrokomputerek iluś-tam bitowy,
    to ja nie mogę sobie jednej trójwejściowej bramki użyć? :)) Oczywiście,
    wersja z oporniczkami zostanie przebadana, ale raczej odpada, gdy z 3 faz
    zrobi się 1 (chyba, że z negacją), pozostanie tylko wykryć ten zanik... no,
    tranzystorek, stała czasowa aby nie za szybko i przekaźnik z
    podtrzymaniem... myślę, że zatrybi? Na mojej centrali prosty układ z
    regulowaną peerkiem stałą czasowa sprawował się bardzo dobrze. Kontrolował
    obecność impulsów taryfikacji.

    ---
    Avast.

  • 24. Data: 2016-01-08 20:27:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-01-08 o 19:48, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > trójwejściowej bramki użyć? :)) Oczywiście, wersja z oporniczkami
    > zostanie przebadana, ale raczej odpada, gdy z 3 faz zrobi się 1 (chyba,

    A gdzie widzisz problem? Zanik czy jednej, czy 2 faz da tren sam efekt.
    Tylko zanik wszystkich 3 trzeba osobno sprawdzić.

    > że z negacją), pozostanie tylko wykryć ten zanik... no, tranzystorek,

    I po co jakakolwiek negacja?

> [...]
    > że zatrybi? Na mojej centrali prosty układ z regulowaną peerkiem stałą
    > czasowa sprawował się bardzo dobrze. Kontrolował obecność impulsów

    No, coś w tym stylu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 25. Data: 2016-01-10 02:20:57
    Temat: Re: Nieust?pliwa ;-) sygnalizacja zdarze? (obecnie zaniku napi?cia/fazy)
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > http://www.ebay.com/itm/CH340G-USB-Nano-V3-0-ATmega3
    28P-5V-16M-Micro-Controller-Board-Arduino-Cable-/171
    982902871?hash=item280afad657:g:NQwAAOSwT5tWMepM
    > to nie jest najta?sza aukcja, poszukaj sobie ta?szych i od go?ci kt?rzy
    > maj? jak najwi?cej pozytyw?w.
    > Ten model arduino nano, z mojego punktu widzenia niczym nie ust?puje
    > uno. Wa?ne ?eby? wybra? taki kt?ry ma usb!

    Nie wiem czy to wyzej to nano -- opis sugeruje ze nie. Tzn.
    nano to mala plytka z procesorem z wbudowanym inerfejsem USB.
    Wyzej pisza CH340G, wiec interfejs nie jest wbudowany.

    Ja nie widze jakis specjalnych zalet nano. Tzn. nano jest
    przydatne jak interfejs USB jest potrzebny w koncowym
    ukadzie ale poza tym to nie. Jak chce sie
    uzywac standartowe shieldy czy nawet laczyc z plytka
    stykowa to cos w formacie Uno jest wygodniejsze. A jak
    chce sie wbudowac Arduino w uklad to wtedy wystarczy
    Mini Pro (bez intefejsu USB). Mini Pro programuje sie
    przy pomocy modulu USB-UART TTL. Oczywiscie modul UART-a
    kosztuje ale jak sie wsadzi Mini Pro do ukladu to
    modul mozna uzyc do programowania nastepnego Mini Pro.
    Moduly mozna dostac za $1.40 (gorsze moduly sa po $0.60
    ale wtedy sa kombinacje bo modul nie ma linii do
    resetowania Arduino)

    Co do cen, klona Uno kupilem z $3.59 i to tak drogo tylko
    dlatego ze mi zalezalo zeby razem dostac tez kabel. Bez
    kabla o ile dobrze pamietam to byly juz za $2.65. W
    porownaniu do oryginalnego interfes USB jest robiony przez
    uklad CH340G, ale w srodowisku Arduino dziala tak samo.
    Klony Mini Pro z Atemega 328P sa po $1.50, po $1.30
    jest klon z Atemega 168.

    --
    Waldek Hebisch

  • 26. Data: 2016-01-10 23:25:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 02:20, Waldek Hebisch pisze:

    > Nie wiem czy to wyzej to nano -- opis sugeruje ze nie. Tzn.
    > nano to mala plytka z procesorem z wbudowanym inerfejsem USB.
    > Wyzej pisza CH340G, wiec interfejs nie jest wbudowany.

    CH340 jest odpowiednikiem FT232 (funkcjonalnym).
    Więc to jest Nano z USB na CH340.

    > Ja nie widze jakis specjalnych zalet nano. Tzn. nano jest
    > przydatne jak interfejs USB jest potrzebny w koncowym
    > ukadzie ale poza tym to nie. Jak chce sie

    No to jakaś tam jest jednak zaleta :)

    > porownaniu do oryginalnego interfes USB jest robiony przez
    > uklad CH340G, ale w srodowisku Arduino dziala tak samo.

    O i wyjaśniłeś sobie te powyższe Nano :)

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2016-01-11 20:24:37
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > CH340 jest odpowiednikiem FT232 (funkcjonalnym).
    > Wi?c to jest Nano z USB na CH340.

    OK, masz racje: to jest klon nano. Ale ta wersja ma
    malo zalet. Ja myslalem o klonach Micro gdzie interfejs USB
    nie jest oddzielnym chipem lecz jest wbudowany w procesor.
    Jak interfejs USB jest w procesorze to taka plytka moze udawac
    mysz czy dysk twardy. ZTCW CH340 to tylko i wylacznie port
    szeregowy.

    --
    Waldek Hebisch

  • 28. Data: 2016-01-12 07:51:29
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <n6ohsm$tc5$1@node2.news.atman.pl>
    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Detekcja każdej z fazy trójwejściową bramką [N]AND, krótki zanik choć jednej
    > zmieni stan wyjściowy bramki, zapodać go na przerzutnik (dzięki czemu powrót
    > stanu normalnego, choć uważam, ze warto go zasygnalizować, nie przerwie
    > alarmu), który zasteruje właściwym hałaśnikiem, będzie molestowało aż ktoś
    > zwróci uwagę i naciśnie guziczek zrzucający to do zera. Tak ja to widzę.

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Wydaje mi się, że decyzja zapadła.

    Skoro kompletnych gotowców nikt nie zna, to faktycznie trzeba wykonać
    coś prostego samodzielnie.

    CZF-312 F&F http://www.fif.com.pl/produkt/30/376 lub coś podobnego do
    detekcji zaniku. Jakiś zasilacz (w gwarantowanym obwodzie),
    przerzutnik (pewnie na przekaźniku), brzęczyk+lampka i jakiś
    monostabilny przycisk do resetu przerzutnika i przerwania zasilania
    (skasowania) alarmu. W mojej sytuacji sygnalizacja powrotu stanu
    normalnego nie jest potrzebna, a wręcz może być niewskazana.

    Jacek