-
11. Data: 2011-08-18 16:13:13
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
W dniu 2011-08-18 17:07, T...@s...in.the.world pisze:
> Ale jak to?
> Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
> nieokreslony czas na naprawe telefonu??????
No to sprawa prosta. Przedstawia dowolne nagranie, na którym wyraźnie
nie słychać, że wyraża zgodę na czekanie przez czas nieokreślony! ;)
WAIDODAYO!
--
http://www.stopakcyzie.pl/
http://www.glosujinaczej.pl/
-
12. Data: 2011-08-18 16:19:38
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: XX YY <f...@g...com>
On 18 Aug., 16:00, XX YY <f...@g...com> wrote:
> On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
>
> > XX YY <f...@g...com> napisa (a):
>
> > >ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?
>
> > Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
> > Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
> > ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
> > sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?
>
> > >jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
> > >dlaczego jej nie uznajesz.
> >Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
> >faktury wiec nie ma co uzasadniac
>
rachunek jest dowodem naprawy. naprawiajac sprzet i wydajac rachunek
firma jednoczesnie udziela gwarancji na naprawe.
sadzisz ze autorka (?) postu zrezygnowala z rachunku rezygnujac tym
samym z gwarancji naprawy za ktora zaplcila 190 zl ?
mnie to wyglada na zwykly paszkwil. - ta opowiesc nijak sie nie trzyma
kupy.
-
13. Data: 2011-08-18 16:28:27
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Pan Peresada <p...@p...pl>
XX YY <f...@g...com> napisał(a):
>Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
>firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe , z pewnoscia winna
>byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.
Jesli firma nie jest platnikiem vat (a nie wiem czy jest, bo nie chce
mi sie sprawdzac), to faktury z oczywistych wzgledow nie wystawi.
AFAIK nie ma tez obligatoryjnego obowiazku wystawiania
kazdemu klientowi, chyba, ze na jego wyrazne zyczenie.
Poza tym firma moze sie rozliczac co 10 usluge i miec lewy dochod, wiec,
reasumujac, brak faktury wcale nie podwaza wiarygodnosci historii.
>bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
>firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?
Przeciez nie tylko faktury sa potwierdzeniem zakupu.
>mysle , ze tak jak ta historia zostala tutaj przedstawiona to calosc
>nie trzyma sie kupy.
>rozne glupoty ludzie tutaj pisza.
>Jesli w ogole to mialo miejsce, to aby wyrobic sobie poglad nalazaloby
>poznac stanowisko drugiej strony.
Nie nalezy wierzyc w kazde slowo opowiesci, bo te zazwyczaj sa
przebarwiane, ale nie sadze tez, ze ktos wpada na grupe i oskarza
z adresu i nazwy firme bez jakiegos powaznego powodu.
-
14. Data: 2011-08-18 16:49:13
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Anna Niedowiarek <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-08-18 13:22, Borki&Pepe pisze:
> zapłaciłam kurierowi
> 190zł plus koszty przesyłki
i na tym kończy się cały spór z tzw. serwisem. Zrobione, opłacone, odebrane.
Teksty o nagrywaniu mogą sobie ect. ect. Szanowni dyskutanci z grupy też.
Nie reaguj dziewczyno na teksty z tego niby serwisu. Do żadnego sądu i
tak nie pójdą bo kwota jest śmieszna. Zwyczajnie chcą Cię naciągnąć na
dodatkową opłatę.
Nie bierz też pod uwagę wypowiedzi "doradców" typu XXYY.
--
z życzeniami wytrwałości
Anna N.
-
15. Data: 2011-08-18 19:39:51
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
"Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
[...]
>> * Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę
>> go w sądzie
>>
>> Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
>> teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo
>> nie mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.
>>
>> Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
>> sądem i kosztami sadowymi.
>>
>> Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
>> takiego przydarzy.
>>
>> Pozdrawiam
>> Anita
>>
>
> w skrócie - jeśli jest tak jak napisałaś to olej ich groźby...
> To ich wina, że się pomylili nie Twoja, Ty kwotę uiściłaś, nagrań
> żadnych nie mają o podwyższonej kwocie, więc zwyczajnie Cie straszą.
> Jeśli pójdą z tym do sądu (a na 99% nie) to będą CI musieli udowodnić,
> że zgodziłaś się na kwotę 340 zł, ciekawe jak to zrobią :) Nie odpisuj
> im, szkoda czasu.
>
> BTW serwis tragiczny. Jeśli pomyłka w kwocie jest z ich winy to nie
> powinni Cię nią obciążać w żaden sposób, a tym bardziej straszyć
> sądami.
Kazuistycznie można by jeszcze dodać, że wykonywanie nagrań:
a). bez zgody osoby nagrywanej;
b). bez wyraźnego uprawdopodobnienia popełnienia przestępstwa;
może oznaczać kłopoty dla straszących takimi nagraniami. Lepiej niech je
jak najszybciej skasują, a od zaraz zmienią politykę firmy (znana
formułka przed każdą rozmową: "w trosce o Państwa...").
[mr.]
-
16. Data: 2011-08-18 20:46:20
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Borki&Pepe wrote:
> Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
> teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
> mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.
>
> Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
> sądem i kosztami sadowymi.
>
> Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
> takiego przydarzy.
jeśli to co piszesz jest prawdą to na podstawie nowego prawa możesz im
napisać ż jak nie zaprzestaną nękania to złożysz doniesienie do prokuratury.
o nękanie obraźliwymi telefonami mailami, próby zastraszenia.
-
17. Data: 2011-08-18 20:50:05
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
XX YY wrote:
> On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
>> XX YY <f...@g...com> napisa (a):
>>
>>> ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?
>>
>> Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
>> Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
>> ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
>> sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?
>>
>>> jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
>>> dlaczego jej nie uznajesz.
>
>> Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
>> faktury wiec nie ma co uzasadniac
>
>
> i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
> uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
> faktycznym.
>
> nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
> oplate i nie wystawila rachunku.
>
> Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
> firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe , z pewnoscia winna
> byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.
>
> Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
> faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
> sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
> ma zadnego zobowiazania.
>
> bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
> firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?
dodalbym ze nawet jakby jej wyslali teraz fakture na wyzsza kwote to i tak
maja marne prawo do wymagania tej kwoty ze wzgledu na zawarta wczesniej
umowe ustna na naprawe za kwote 190zl.
umowy ustne tez sa wiazace.
-
18. Data: 2011-08-18 22:47:50
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:
> On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
>
>> Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
>> faktury wiec nie ma co uzasadniac
>
> i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
> uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
> faktycznym.
>
> nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
> oplate i nie wystawila rachunku.
Na to trudno coś poradzić (że sobie nie wyobrażasz).
W celach dydaktycznych proponuję zapodać pytanie do archiwizatora
grupy .podatki z hasłem "sprzedaż nieudokumentowana", standardowy
powód do przyczepienia się :P (dosłowny cytat z przepisów brzmi:
"sprzedaż nieudokumentowana FAKTURAMI", bo za sprzedaż nieudoku-
mentowaną rzeczywiście obrywa się z KKS).
Dana sprzedaż może podlegać pod kasę rejestrującą (i musi wtedy
być wystawiony paragon, co nie jest tożsame z doręczeniem go
klientowi) bądź nie (i wtedy pozostaje zamienny wymóg ujęcia
w ewidencji sprzedaży).
> Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
> firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe
IMO to Twój wymysł.
Poproszę o podstawę prawną.
Owa podstawa prawna musi uchylać ten zapis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,10,32,670,,,
ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
g.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
927,20110701,faktury.html
+++
Art. 106.
1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
[...]
4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3,
nie majš obowišzku wystawiania faktur,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzšcym
działalnoci gospodarczej. Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš
obowišzani do wystawienia faktury.
---
Tyle.
Klient nie żąda - nie ma obowiązku fakturowania.
Jeśli jest inaczej to nam wkleisz treść przepisu (który stwierdza że
jest inaczej).
> Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
> faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
> sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
> ma zadnego zobowiazania.
Ten komentarz kwalifikuje się pod ROTFLa - od kiedy to obowiązek
zapłaty powstaje z tytułu wystawienia faktury?
Bo owszem, przyroda zna takie przypadki.
W szczególności zasada swobody umów pozwala na umówienie się, że
zapłata będzie się należała po przedstawieniu prawidłowej faktury.
Ale to jest sprawa UMOWNA.
A default jest zupełnie inny: podstawą żądania zapłaty jest
wykonanie umowy. Ba, podstawą żądania zapłaty może być uzyskanie
korzyści przez klienta, nawet jeśli działanie byłoby bez umowy.
Wyjątki do defaultu istnieją, ale mają odrębne regulacje
ustawowe i dotyczą konkretnych, rzadkich przypadków, np.
*publiczni* dostawcy telekomunikacyjni zobowiązani są
(ustawowo) do darmowego dostarczania faktury.
I *jedynym* powodem dla którego żądanie "albo zwrot sprzętu
i my go z powrotem zepsujemy" :P jest *zasadniczo* bezzasadne,
jest fakt iż umowa ma cechy "dzieła".
Podkreślam słowo "zasadniczo", bo w przypadku "dzieła" jest
szereg zapisów które jasno wskazują, że to wykonawca bierze
na siebie odpowiedzialność za błędnie oszacowane koszty.
Ale jest jeden drobny wyjątek.
Otóż:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
_117.html
+++
art. 632
[...]
§ 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było
przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmujšcemu zamówienie
rażšcš stratš, sšd może podwyższyć ryczałt lub rozwišzać umowę.
---
Nie mam pojęcia czy teza że serwis "nie mógł przewidzieć"
ostoi się w sądzie, w szczególności wobec faktu że
zmiany specyfikacji naprawy serwis dokonał samowolnie
a nie istniały żadne powody, dla których nie miałby
uzyskać zgody klienta.
NIEMNIEJ... "zasadniczość" nie jest w tym przypadku tożsama
z "oczywistością".
> bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc
Wybacz, ale ta teza jest głupia, bo nieprawdziwa.
Prostuję, bo ktoś uwierzy i sobie kiedyś kłopotów napyta.
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2011-08-19 06:51:01
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: XX YY <f...@g...com>
On 18 Aug., 18:28, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
> XX YY <f...@g...com> napisał(a):
>
> >Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
> >firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe , z pewnoscia winna
> >byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.
>
> Jesli firma nie jest platnikiem vat (a nie wiem czy jest, bo nie chce
> mi sie sprawdzac), to faktury z oczywistych wzgledow nie wystawi.
> AFAIK nie ma tez obligatoryjnego obowiazku wystawiania
> kazdemu klientowi, chyba, ze na jego wyrazne zyczenie.
> Poza tym firma moze sie rozliczac co 10 usluge i miec lewy dochod, wiec,
> reasumujac, brak faktury wcale nie podwaza wiarygodnosci historii.
chlopie o czym puiszesz o jakiej lewej dzialanosci.
prowadziles kiedys dzialalnosc gospodarcza. miales kiedys kontrole
skarbowa ?
Formalnie kupujacy MUSI posiadac dowod zakupu , musi zazadac rachunku
i go przyjac . po wyjsciu ze sklepu jesli nie przyjmiesz rachunku jest
taki przepis ze mozesz zaplac kare, na szczescie tego nikt nie
praktykuje.Nie wierzysz to poszukaj poszperaj i sprawdz.
Kazdy przychofd musi byc ksiegowany , czyli istniec dla niego
dokument.
jesli jest to firma uslugowa wieksza to z pewnoscia jest VAT owcem ,
choc to nie ma tutaj znaczenia.
za usluge musi wysatwic rachunek/ fakture , ktory najprawdopodobniej
bylby traktowany jako dowod naprawy a wiec bylby jedbnoczesnie dowodem
gwarancji ( z czego wg opisu pytajaca mialaby dobrowolnie zrezygnowac
- wierzysz w to? ).
Firma robiaca lewa dzialanosc w POlsce po paru miesiacach przestaje
istniec - mamy jeden z najbardziej restryktywnych systemow kontroli
skarbowej w europie.
>
> >bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
> >firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?
>
> Przeciez nie tylko faktury sa potwierdzeniem zakupu.
ale co ma zaplacic ?
fakture / rachunek.
sprzedajacy usluge wystawia rachunek ktory zostaje zaplacony.
faktura jest dokumntem ksiegowym.
Z jednej strony dostahjesz rachunek , z drugiej strony przekazujesz za
niego pieniadze.
jesli uwaza ze nalezy sie wyzsza zaplata to winen wystawic drugi
rachunek , ew korygujacy pierwszy.
jesli tego nie trobil to nie ma czego placic.
Jesli firma jest vat owcem to jest b dokladnie okreslone jak ma
wygladac faktura vat.
nie wystraczy mail szefa firmy . Musi wystwic fakture vat i od tej
pory formalnie powstaje zoobowiazanie, z ktorym ew mozna sie nie
zgadzac.
to nie jest tak ze ktos prowadzacy firma wysyla maila z zadaniem
wiekszej zaplaty. korespondencje mozna sobie prowadzic jaka sie chce.
Zobowiazanie finansowe powstaje formalnie z chwila wystawienia
faktury czy tez rachunku w jakiesj innej formie .
do poki jestes w sklepie i masz material w wozku nie musisz za niego
placic , nie masz rachunku - jesli dostaniesz rachunek w tym momencie
nastapila sprzedaz , i winenes go zaplacic. Na wielu rachunkach
sprzedjacy dopisuja klausule ze do chwili pelnej zaplaty pozostaja
wlascicielami sprzedanego towaru - ma to znaczenie w przypadku
ewentualnej upadlosci kupujacegom , ktory nie bylby wlascicielem
odebranego ale nie zaplaconego jeszcze materialu , ktory nie moglby
wejsc w sklad masy upadlosciowej.
>
> Nie nalezy wierzyc w kazde slowo opowiesci, bo te zazwyczaj sa
> przebarwiane, ale nie sadze tez, ze ktos wpada na grupe i oskarza
> z adresu i nazwy firme bez jakiegos powaznego powodu.
nie wiem dlaczego to ktos robio.
dla mnie ta historia nie trzyma sie kupy.
naprawa bez rachunku ? czyli bez gwarancji
wysylka poczta pobranie naleznosci za zaliczeniem
a pozniej zadanie dodatkowej zaplaty - tez bez wystwienia rachunku.
Nie ma czegos takiego , cos takiego nie moze funkcjonowac.
-
20. Data: 2011-08-19 07:35:55
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: XX YY <f...@g...com>
On 19 Aug., 00:47, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:
> > On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
>
> >> Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
> >> faktury wiec nie ma co uzasadniac
>
> > i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
> > uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
> > faktycznym.
>
> > nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
> > oplate i nie wystawila rachunku.
>
> Na to trudno coś poradzić (że sobie nie wyobrażasz).
> W celach dydaktycznych proponuję zapodać pytanie do archiwizatora
> grupy .podatki z hasłem "sprzedaż nieudokumentowana", standardowy
> powód do przyczepienia się :P (dosłowny cytat z przepisów brzmi:
> "sprzedaż nieudokumentowana FAKTURAMI", bo za sprzedaż nieudoku-
> mentowaną rzeczywiście obrywa się z KKS).
> Dana sprzedaż może podlegać pod kasę rejestrującą (i musi wtedy
> być wystawiony paragon, co nie jest tożsame z doręczeniem go
> klientowi) bądź nie (i wtedy pozostaje zamienny wymóg ujęcia
> w ewidencji sprzedaży).
>
> > Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
> > firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe
>
> IMO to Twój wymysł.
> Poproszę o podstawę prawną.
> Owa podstawa prawna musi uchylać ten
zapis:http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,10,32,
670,,,ustawa-z-dnia-110...http://www.przepisy.gofin.
pl/przepisy,3,10,32,670,22927,20110701,fakt...
> +++
> Art. 106.
> 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
> [...]
> 4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3,
> nie majš obowišzku wystawiania faktur,
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzšcym
> działalno ci gospodarczej. Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš
> obowišzani do wystawienia faktury.
> ---
>
> Tyle.
> Klient nie żąda - nie ma obowiązku fakturowania.
>
> Jeśli jest inaczej to nam wkleisz treść przepisu (który stwierdza że
> jest inaczej).
>
> > Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
> > faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
> > sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
> > ma zadnego zobowiazania.
>
> Ten komentarz kwalifikuje się pod ROTFLa - od kiedy to obowiązek
> zapłaty powstaje z tytułu wystawienia faktury?
> Bo owszem, przyroda zna takie przypadki.
> W szczególności zasada swobody umów pozwala na umówienie się, że
> zapłata będzie się należała po przedstawieniu prawidłowej faktury.
> Ale to jest sprawa UMOWNA.
zgda oczywscie ze zasadniczo to kwestia umowy.
tylko jaka to umowe regulujaca sposob zaplaty ma skarzaca sie ?
na podstawie czego , jakiego dokumntu ma dokonac dodatkowej zaplaty ?
na podstwie telefonu panienki , czy maila szefa?
zeby naleznosc formalnie zostala przez firme zarejestrowana /
zaksiegowana musi istniec na to dokumnet - jakies zadanie zapalaty
czyli rachunek jesli f-a jest vat owcem to faktura vat.
dopoki tego nie wystawia i nie ma umowy z ktorej wynikaloby kiedy
nastepuje i w jakiej wysokosci zaplata ( a tej nie ma gdyz nie byloby
niejasnosci co do wysokosci zaplaty ) w firmie formalanie nie powstaje
zadna naleznosc.