eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwy serwis foto -Uwaga!!Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 19 Aug 2011 00:47:50 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
    In-Reply-To: <3...@z...googlegroups.com>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1108190015140.484@quad>
    References: <a...@l...googlegroups.com>
    <2...@d...googlegroups.com>
    <b...@4...com>
    <3...@z...googlegroups.com>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 103
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1313707678 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.15.167.123:63476
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:882054
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:

    > On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
    >
    >> Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
    >> faktury wiec nie ma co uzasadniac
    >
    > i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
    > uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
    > faktycznym.
    >
    > nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
    > oplate i nie wystawila rachunku.

    Na to trudno coś poradzić (że sobie nie wyobrażasz).
    W celach dydaktycznych proponuję zapodać pytanie do archiwizatora
    grupy .podatki z hasłem "sprzedaż nieudokumentowana", standardowy
    powód do przyczepienia się :P (dosłowny cytat z przepisów brzmi:
    "sprzedaż nieudokumentowana FAKTURAMI", bo za sprzedaż nieudoku-
    mentowaną rzeczywiście obrywa się z KKS).
    Dana sprzedaż może podlegać pod kasę rejestrującą (i musi wtedy
    być wystawiony paragon, co nie jest tożsame z doręczeniem go
    klientowi) bądź nie (i wtedy pozostaje zamienny wymóg ujęcia
    w ewidencji sprzedaży).

    > Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
    > firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe

    IMO to Twój wymysł.
    Poproszę o podstawę prawną.
    Owa podstawa prawna musi uchylać ten zapis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,10,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    927,20110701,faktury.html
    +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
    [...]
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3,
    nie majš obowišzku wystawiania faktur,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzšcym
    działalnoœci gospodarczej. Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš
    obowišzani do wystawienia faktury.
    ---

    Tyle.
    Klient nie żąda - nie ma obowiązku fakturowania.

    Jeśli jest inaczej to nam wkleisz treść przepisu (który stwierdza że
    jest inaczej).

    > Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
    > faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
    > sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
    > ma zadnego zobowiazania.

    Ten komentarz kwalifikuje się pod ROTFLa - od kiedy to obowiązek
    zapłaty powstaje z tytułu wystawienia faktury?
    Bo owszem, przyroda zna takie przypadki.
    W szczególności zasada swobody umów pozwala na umówienie się, że
    zapłata będzie się należała po przedstawieniu prawidłowej faktury.
    Ale to jest sprawa UMOWNA.
    A default jest zupełnie inny: podstawą żądania zapłaty jest
    wykonanie umowy. Ba, podstawą żądania zapłaty może być uzyskanie
    korzyści przez klienta, nawet jeśli działanie byłoby bez umowy.
    Wyjątki do defaultu istnieją, ale mają odrębne regulacje
    ustawowe i dotyczą konkretnych, rzadkich przypadków, np.
    *publiczni* dostawcy telekomunikacyjni zobowiązani są
    (ustawowo) do darmowego dostarczania faktury.

    I *jedynym* powodem dla którego żądanie "albo zwrot sprzętu
    i my go z powrotem zepsujemy" :P jest *zasadniczo* bezzasadne,
    jest fakt iż umowa ma cechy "dzieła".
    Podkreślam słowo "zasadniczo", bo w przypadku "dzieła" jest
    szereg zapisów które jasno wskazują, że to wykonawca bierze
    na siebie odpowiedzialność za błędnie oszacowane koszty.

    Ale jest jeden drobny wyjątek.
    Otóż:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    +++
    art. 632
    [...]
    § 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było
    przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmujšcemu zamówienie
    rażšcš stratš, sšd może podwyższyć ryczałt lub rozwišzać umowę.
    ---

    Nie mam pojęcia czy teza że serwis "nie mógł przewidzieć"
    ostoi się w sądzie, w szczególności wobec faktu że
    zmiany specyfikacji naprawy serwis dokonał samowolnie
    a nie istniały żadne powody, dla których nie miałby
    uzyskać zgody klienta.
    NIEMNIEJ... "zasadniczość" nie jest w tym przypadku tożsama
    z "oczywistością".

    > bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc

    Wybacz, ale ta teza jest głupia, bo nieprawdziwa.
    Prostuję, bo ktoś uwierzy i sobie kiedyś kłopotów napyta.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: