eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony PolskaRe: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Date: Mon, 13 Oct 2014 11:50:44 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 50
    Message-ID: <m1g79l$rir$1@news.icm.edu.pl>
    References: <m0jvtc$li8$1@news.icm.edu.pl>
    <542e6d61$0$12624$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0mb8d$59d$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0opqs$pgv$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0s182$7aq$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0s4gn$vdo$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <5432953a$0$12638$65785112@news.neostrada.pl>
    <m10upf$hl0$1@news.icm.edu.pl>
    <543401fd$0$18077$65785112@news.neostrada.pl>
    <m112vd$gt9$1@news.icm.edu.pl>
    <54341172$0$12621$65785112@news.neostrada.pl>
    <m11gi2$9mj$1@news.icm.edu.pl>
    <54346ab8$0$18079$65785112@news.neostrada.pl>
    <m13dca$inj$1@news.icm.edu.pl>
    <54358739$0$6869$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1445e$jus$1@news.icm.edu.pl>
    <5435990b$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1466q$ltf$1@news.icm.edu.pl>
    <543ada07$0$17121$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-222-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1413193845 28251 89.69.222.145 (13 Oct 2014 09:50:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Oct 2014 09:50:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.1.2
    In-Reply-To: <543ada07$0$17121$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:905232
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-10-12 o 21:44, JD pisze:

    >
    > A jak to nazwać inaczej, jeśli oferujesz usługi fotograficzne,
    > a nie znasz aparatu, którym fotografujesz?
    > Nie ma to związku z głównym tematem wątku. To moje oddzielne pytanie.

    Ok. Klient kupuje produkt końcowy w postaci obrazka, tak? Dostaje go
    zgodnie z warunkami zamówienia, a w szczególności co do jakości i
    treści. Klient jest zadowolony i powraca. Nie ma to kompletnie związku z
    moimi perypetiami z firmą Sony. Dlatego nie rozumiem, nawet w nowym
    kontekście naszej rozmowy, skąd stwierdzenie, że eksperymentuję? Po
    prostu nie mogę używać obiektywu X czy Y ale używam Z. I tyle...

    > Zawodowi fotografowie, których znam, czasem opierają się
    > o automatykę body lub obiektywu, ale znają ją od podszewki
    > i wiedzą, czego spodziewać się po lampie błyskowej, po pomiarze TTL,
    > i wiedzą jakie szkło do ich body będzie pasowało.

    Zawodowi... czyli tacy, którzy zarabiają na tym cokolwiek? Czy może
    tacy, którzy od (pra)dziadka są fotografami? Znam zawodowca
    (utrzymującego się z fotografii), który właśnie szuka pierwszej lampy
    błyskowej - nigdy nie miał. Znam też zawodowca, który ma zakład
    fotograficzny prawie jak studio filmowe, studiował z żoną na ASP
    fotografię / grafikę. Obu nazywamy zawodowcami?

    A co do mojej "pomyłki" to wyjaśniam - kupowałem obiektywy oznaczone w
    sklepie Sony jako SALxxxx a nie DT xxxx i w dodatku błędnie oznaczone
    (co Sony potwierdza) jako "w pełni zgodne" z A99. Wyjaśnię też, że
    termin "w pełni zgodne" oznacza zgodnie z treścią email od Sony - pracę
    w full frame. To uśpiło moją czujność. Gdybym zauważył symbol DT w
    opisie, to zapewne skojarzyłbym, że jest błąd na stronie producenta.
    Moja wiedza czy niewiedza nie ma tu zastosowania. Kupowałem świadomie
    sprzęt w pełni zgodny z A99. Informacja na stronie WWW była ujęta
    klarownie. W dodatku w chwili zakupu nie byłem w stanie stwierdzić
    "pełnej zgodności" z A99 gdyż pracowałem na A77.

    > Ty zwyczajnie psujesz im rynek.

    Psucie rynku to zaniżanie cen. Nie czynię tego.

    >
    > Jeśli się mylę, to uchyl rąbka tajemnicy
    > i napisz jaką rolę w Twoim biznesie odgrywa fotografia.

    10% i rośnie - to nie jest mój główny kierunek działań zdecydowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: