eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Mon, 08 Feb 2010 11:56:58 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 32
    Message-ID: <hkoqlq$h2r$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hkn523$507$1@news.onet.pl> <hkn79n$ct7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl> <hkngsk$27u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hkniff$fic$1@mx1.internetia.pl> <hknlc2$3mb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1265626618 17499 157.25.157.219 (8 Feb 2010 10:56:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 8 Feb 2010 10:56:58 GMT
    In-Reply-To: <hknlc2$3mb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253288
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:

    > Tyle że warstwa farby może być grubsza niż te niedokładności.
    > Tego typu połączenia po prostu się dociera - tak samo wiele innych
    > powierzchni wzajemnie pracujących też nie wycina pijana małpa, a jednak
    > wymagają dotarcia.
    >
    > Zresztą co tu dużo mówić - wystarczy porównać powierzchnię klocka nowego
    > i zużytego. Zużyty jest gładki jak szkło, nowy jest wyraźnie porowaty.
    > Nie ma mowy żeby nowy klocek równomiernie rozłożył nacisk na nowej tarczy.

    Ale małe chropowatości nie rozgrzeją tarczy punktowo, tzn jeśli punkty
    styku są odległe od sienie o ułamki mm, to nie mam mowy o nierównomiernym
    rozgrzewaniu tarczy. Zaś minimalne nierówności na większej powierzchni
    ułożą się błyskawicznie właśnie dzięki chropowatościom klocka i nowej
    tarczy - pierwsze kilka hamowań to tak jakby działał papier ścierny.

    > A nawet jeśli założymy że nowe tarcze i klocki do siebie pasują
    > idealnie, to zawsze pozostaje to, że tarcze zmienia się rzadziej niż
    > klocki, a jak stara tarcza dostanie nowy klocek to już z całą pewnością
    > do niej nie pasuje.

    Ano zgoda, stara tarcza ma duże, widoczne wyżłobienia i dopasowanie
    musi potrwać, ale nie są to przecież wieki.
    Ale jednocześnie jest to argument na to że układ nowy klocek + nowa
    tarcza dopasuje się w czasie proporcjonalnie krótszym (rząd? dwa?),
    a nawet jeszcze szybciej dzięki wspomnianym chropowatościom.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: