  • Data: 2012-02-17 14:12:38
    Temat: Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:jhl01g$f4j$1@inews.gazeta.pl...
    > IMO w żarówkowym spisku nie chodziło ograniczenie żywotności żarówki,
    > ale o zwiększenie jej wydajności kosztem żywotności.

    Dobrzy wujkowie, tak dbają o moje interesy, ze sami lepiej wiedza, czego
    potrzebuję. A może jednak ci wujkowie pozwolą mi po prostu na wybór, czy
    chcę żarówkę dłużej trwałą i ciemniejszą, czy jaśniejszą i krótszą...?

    > Co komu po żarówce z remizy -- cóż z tego, że świeci ponad 100 lat,
    > skoro prawie wcale nie daje światła.

    Na pewno daje go tyle, że coś widać. Nie wszystko musi być oświetlone, jak z
    reflektora przeciwlotniczego... Poza tym, różne jednak przeznaczenie mają
    poszczególne typy/odmiany żarówek...

    Na mojej byłej centrali, Pentaconta GCI, jako lampki sygnalizacyjne,
    stosowano, tradycyjnie, żarówki. Jedne były oryginalne, francuskie, drugie
    były chyba nawet POLAM-u, oczywiście, wykonanie jak dla centrali. Przepalały
    się i te, i te. Ale, średnio, tak około, na 10-20 żaróweczek, przepalała się
    jedna francuska, reszta to polskie. Polskie były zrobione z podparciem i
    ciasno zwiniętym włókienkiem, w spiralkę, podparte w środku w 2 miejscach.
    Jasność świecenia i moc podobna. Francuskie natomiast były wykonane w
    postaci cienkiego drucika, na końcu zawiniętego 2 razy, o średnicy zwoju
    (eliptycznie) ok 5 mm, w środku nie podparte niczym. Teoretycznie to były
    żaróweczki, które powinny paść od byle czego, od byle wstrząsu, jednak były
    zadziwiająco odporne, bardziej chyba nawet, niż te polskie. Po prostu,
    zużywały się naturalnie. Trafiały się czasem żaróweczki polskie, o innym
    kształcie włókna i te były nieco trwalsze od zwykłych, tak pośrodku między
    zwykymi polskimi i francuskimi. Parametry podobne.