  • Data: 2011-12-12 14:58:30
    Temat: Re: Niepotrzebne OC od 2 lat!
    Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-12 14:54, AZ pisze:

    > A czemu nie spojrzales w PoRD?
    >
    > Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać
    > na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    > kierującego:
    >
    > dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;
    >
    > dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;
    >
    > dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    > odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający
    > opłacenie składki tego ubezpieczenia;
    >

    > Zapomnienie przez kierowcę dowodu zawarcia umowy OC nie skończy się już
    odholowaniem pojazdu na parking policyjny - zdecydował Sejm, nowelizując Prawo o
    ruchu drogowym.

    > "W sytuacji, gdy funkcjonariusze policji posiadają telefony i komputery z dostępem
    do internetu możliwe jest sprawdzenie, czy umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC
    została zawarta, np. telefonicznie" - podkreślono w uzasadnieniu nowelizacji. Rząd
    uznał, że w tej sytuacji nie ma uzasadnienia tak surowe karanie kierowców za brak
    umowy ubezpieczenia w formie papierowej - donosi Gazeta Prawna.
    > Obecnie, jeżeli kierowca nie ma możliwości okazania dowodu zawarcia ubezpieczenia
    OC w formie papierowej, jego pojazd jest odholowywany na parking policyjny. Często
    kierowcy po prostu zapominają zabrać ze sobą dowodu zawarcia ubezpieczenia, co naraża
    ich na dotkliwe wydatki i problemy.

    > W obecnym stanie prawnym nie ma możliwości udowodnienia zawarcia umowy OC w inny
    sposób niż poprzez okazanie dokumentu. Projektowana zmiana umożliwi udowodnienie
    zawarcia umowy OC również telefonicznie lub poprzez Internet.

    Wiadomość z 6.03.2009r.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-)