  • 1. Data: 2014-02-13 21:30:35
    Temat: Niepełnosprawny TCS Off - po co to?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Mam coś takowego, jednak wyłącza to trakcję wirtualnie (powyżej 50km/h
    ta i tak uparcie działa), ABS nie wyłącza wcale. Jak się chcę pobawić to
    muszę dwa bezpieczniki wyjąć. Więc jako, że mi do głowy nie przychodzi
    po co w aucie taki "kaleki" przycisk TCF Off poproszę o uzasadnienie
    mądrzejszych.

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-02-13 22:12:04
    Temat: Re: Niepełnosprawny TCS Off - po co to?
    Od: tá´Ź

    anacron wrote:

> [...]
    > muszę dwa bezpieczniki wyjąć. Więc jako, że mi do głowy nie przychodzi
    > po co w aucie taki "kaleki" przycisk TCF Off poproszę o uzasadnienie

    Żeby wyjechać z głębokiego śniegu albo błota.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2014-02-13 22:24:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-13 22:12, t? pisze:

    > Żeby wyjechać z głębokiego śniegu albo błota.

    To akurat tez nie do końca, u mnie TCS działa jako blokada dyferencjału,
    blokuje hamulcem ślizgające się koło co raczej pomaga wyjechać z trudnej
    nawierzchni.

    Lewis

  • 4. Data: 2014-02-13 22:30:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 22:24, Lewis pisze:

    > To akurat tez nie do końca, u mnie TCS działa jako blokada dyferencjału,
    > blokuje hamulcem ślizgające się koło co raczej pomaga wyjechać z trudnej
    > nawierzchni.

    No tak działa kontrola trakcji. To nic dziwnego.

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-02-13 22:32:46
    Od: tá´Ź

    Lewis wrote:

    > To akurat tez nie do końca, u mnie TCS działa jako blokada dyferencjału,
    > blokuje hamulcem ślizgające się koło co raczej pomaga wyjechać z trudnej
    > nawierzchni.

    W większości aut tak to nie działa (w najlepszym razie dziabie hamulcami
    jak już sobie nie radzi z przymuleniem silnika w inny sposób, ale ze
    szperą ma to mało wspólnego).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2014-02-14 00:17:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 21:30:35 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
> [...]
    > muszę dwa bezpieczniki wyjąć. Więc jako, że mi do głowy nie przychodzi
    > po co w aucie taki "kaleki" przycisk TCF Off poproszę o uzasadnienie

    u mnie jest ASR, wg instrukcji:

    "Podczas jazdy po drodze pokrytej śniegiem,
    z zamontowanymi łańcuchami
    korzystne jest wyłączenie ASR: w tych
    warunkach poślizg kół napędowych w
    fazie ruszania umożliwia uzyskanie
    większego momentu napędowego."

    WS

  • 7. Data: 2014-02-16 13:02:56
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 13 Feb 2014 21:30:35 +0100, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >muszę dwa bezpieczniki wyjąć. Więc jako, że mi do głowy nie przychodzi
    >po co w aucie taki "kaleki" przycisk TCF Off poproszę o uzasadnienie

    TCS<>ESP
    TCS na zapobiegać uślizgowi kół przy ruszaniu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280