  • Data: 2014-09-11 19:34:00
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    > Kiedy towarzystwo ubezpieczeniowe stosuje tym większą stawkę im większy
    > silnik też uważasz za niesprawiedliwe?

    Towarzystwa ubezpieczeniowe łapią się każdego sposobu by zwiększyć
    opłacalność swojego biznesu, np z reguły zaniżają wypłacane kwoty.

    > A powinno ci dać do myślenia :)

    A Tobie dało ?

    > Przypominam ci, że państwo to jest autorytarny mechanizm w którym przez
    > ograniczanie praw jednostki chroni się interes zbiorowy i na który wszyscy
    > się godzimy.

    Wszyscy głupcy ?

    > Dzieje się to przez stanowione prawo, np. PoRD. Czyżbyś
    > uważał że np. niesprawiedliwe jest że ty musisz w mieście 50km/h a pojazd
    > na sygnale może więcej?

    A przestań pieprzyć od rzeczy.

    > Wykładniczo rosnące koszty koszty jazdy mocnymi
    > samochodami spowodowałyby odwrót od nich i poważne zmniejszenie ich
    > odsetka.

    Ale my chcemy mocne samochody.

    > Jakiś czas epatowaliście się tu wszyscy "rajdami" czy wypadkami
    > powodowanymi przez BMW (w domyśle autami z dużym silnikiem)

    Ście ? Ja mogłem się co najwyżej nabijać.

    > Z pewnością
    > było by ich mniej gdyby jazda takim autem była powyżej możliwości
    > finansowych przeciętnego obywatela.

    A nie jest ?

    > Auto przestało by być środkiem do
    > eksponowania prestiżu więc znikła by konieczność "kozackiej jazdy".

    Chyba zaczęłoby :-)

    > Może
    > nawet stała by się ona nietolerowanym towarzysko buractwem.

    Oczywiście, wszyscy właściciele Porsche'aków oddali by je na złom.

    > Spowodowało by
    > to też ujednolicenie właściwości trakcyjnych większości taboru i zatem
    > upłynnienie ruchu.

    Odczuwam u Ciebie zainteresowanie pociągami drogowymi. Ciekawa koncepcja dla
    długodystansowego poruszania się po drogach szczególnie pojazdów typowo
    transportowych z dużymi silnikami.

    > Redukcji uległy by wypadki powodowane przy wyprzedzaniu,
    > ponieważ zmalała by ilość wyprzedzań.

    A wzrosłaby kiedy się nie udało wyprzedzić.

    > Producenci aut widząc spadek popytu
    > na auta dla snobów i bogaczy przerzucili by wysiłek na doskonalenie
    > masowego produktu.

    czyli sera :-)

    > Masz jakieś wątpliwości?

    Nie mam żadnych.

    > Śmiało... :)
    > Zresztą, za 10 lat wszyscy będziemy
    > jeździć elektrycznymi autonomami, na drodze publicznej nie będzie wolno
    > przejść na ręczne i będzie wszystko jedno czy masz pod maską 50 czy 150
    > koni :) i problem stanie się bezprzedmiotowy.

    Nie udało się z koleją po torach to może uda się z koleją po drogach ?