eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
    po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <k7jjqo$34t$1@node1.news.atman.pl> <k7l6tq$1fph$1@news2.ipartners.pl>
    <k7rsc2$h9g$1@news.task.gda.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <k7sncq$bsp$1@news.task.gda.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <k7tfpt$ftu$1@news.task.gda.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <k7trgi$ji8$1@news.task.gda.pl>
    <50a27a5b$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7u0qd$1uu$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <k7u0qd$1uu$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by
    puścić pieszych ...
    Date: Tue, 13 Nov 2012 18:52:08 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 121113-0, 2012-11-13), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 62
    Message-ID: <50a288c9$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.101.201
    X-Trace: 1352829129 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1307 79.184.101.201:65272
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472225
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k7u0qd$1uu$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 2012-11-13 17:50, Cavallino pisze:
    >
    >>
    >> No i prawidłowo.
    >> Tak więc to pieszy powinien się zastanowić, zanim bezmyślnie wlezie pod
    >> auto jadące z normalną prędkością przelotową,
    >
    > Jeśli wejdzie zmuszając samochód do zwolnienia, czy hamowania, ale nie
    > nagłego - nie będzie to wtargnięcie

    Będzie, jeśli chociaż przez chwilę będzie szansa, że manewr hamowania nie
    wystarczy.



    - to ma do tego prawo i kierowca
    > musi się z tym liczyć

    To jest poza dyskusją.
    Dyskusja jest, czy powinno się zdejmować z pieszych jakiekolwiek obowiązki.

    IMO powinno być dokładnie odwrotnie - powinno się ich dokładać, a ilość zebr
    zmniejszać do bewzględnie koniecznych.
    Koniec z absurdami typu przejście co 50 m.
    Każdy pieszy któremu się iść nieco dalej nie chce, już teraz może przejść
    poza zebrą przy skrzyżowaniu, ale niech robi to na własną odpowiedzialność.

    >> zupełnie niezależnie od
    >> tego czy to będzie na przejściu, czy też nie.
    >
    > A nie, nie - poza przejściem taki pieszy nie ma pierwszeństwa i musi
    > wybierać tak czas i miejsce, żeby samochody nie musiały zwalniać.

    I bardzo prawidłowo.

    >
    >> Nikt za niego nie będzie tego robił, zwalniał, wlókł się 30 i wykonywał
    >> podobnie bezsensownych czynności.
    >
    > Jeśli jest tłok w okolicy przejścia, albo np. jakieś krzaki (co się u nas
    > niestety zdarza), to jednak lepiej wzmóc czujność i zwolnić.

    Również tak oczywiste, że poza dyskusją.
    Dopóki krajówki nie lecą przez milion wiosek, a w każdej z nich po 100
    przejść.
    Tak jak u nas.
    Wtedy lepiej liczyć na instynkt samozachowawczy pieszych, a przepisy
    dostosować, aby go wzmagały.


    >Do jakiej prędkości? Ano do takiej, przy której rozsądnie poruszający się
    >pieszy pojawiający się na przejściu nie zmusi nas do awaryjnego hamowania.

    Rozsądnie to jest wtedy, gdy nie ma szans zmusić.
    Inaczej - zasada ograniczonego zaufania, ma patrzeć czy coś jedzie, jak
    jedzie i oceniać czy zdąży przejść bez wtargnięcia, czyli bez WYMUSZENIA
    awaryjnego hamowania.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: