-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <k7jjqo$34t$1@node1.news.atman.pl> <k7l6tq$1fph$1@news2.ipartners.pl>
<k7rsc2$h9g$1@news.task.gda.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<k7sncq$bsp$1@news.task.gda.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<k7tfpt$ftu$1@news.task.gda.pl>
<9...@p...pl.invalid>
<k7trgi$ji8$1@news.task.gda.pl>
<50a27a5b$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<k7u0qd$1uu$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <k7u0qd$1uu$1@news.task.gda.pl>
Subject: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by
puścić pieszych ...
Date: Tue, 13 Nov 2012 18:52:08 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 121113-0, 2012-11-13), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 62
Message-ID: <50a288c9$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.101.201
X-Trace: 1352829129 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1307 79.184.101.201:65272
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472225
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k7u0qd$1uu$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 2012-11-13 17:50, Cavallino pisze:
>
>>
>> No i prawidłowo.
>> Tak więc to pieszy powinien się zastanowić, zanim bezmyślnie wlezie pod
>> auto jadące z normalną prędkością przelotową,
>
> Jeśli wejdzie zmuszając samochód do zwolnienia, czy hamowania, ale nie
> nagłego - nie będzie to wtargnięcie
Będzie, jeśli chociaż przez chwilę będzie szansa, że manewr hamowania nie
wystarczy.
- to ma do tego prawo i kierowca
> musi się z tym liczyć
To jest poza dyskusją.
Dyskusja jest, czy powinno się zdejmować z pieszych jakiekolwiek obowiązki.
IMO powinno być dokładnie odwrotnie - powinno się ich dokładać, a ilość zebr
zmniejszać do bewzględnie koniecznych.
Koniec z absurdami typu przejście co 50 m.
Każdy pieszy któremu się iść nieco dalej nie chce, już teraz może przejść
poza zebrą przy skrzyżowaniu, ale niech robi to na własną odpowiedzialność.
>> zupełnie niezależnie od
>> tego czy to będzie na przejściu, czy też nie.
>
> A nie, nie - poza przejściem taki pieszy nie ma pierwszeństwa i musi
> wybierać tak czas i miejsce, żeby samochody nie musiały zwalniać.
I bardzo prawidłowo.
>
>> Nikt za niego nie będzie tego robił, zwalniał, wlókł się 30 i wykonywał
>> podobnie bezsensownych czynności.
>
> Jeśli jest tłok w okolicy przejścia, albo np. jakieś krzaki (co się u nas
> niestety zdarza), to jednak lepiej wzmóc czujność i zwolnić.
Również tak oczywiste, że poza dyskusją.
Dopóki krajówki nie lecą przez milion wiosek, a w każdej z nich po 100
przejść.
Tak jak u nas.
Wtedy lepiej liczyć na instynkt samozachowawczy pieszych, a przepisy
dostosować, aby go wzmagały.
>Do jakiej prędkości? Ano do takiej, przy której rozsądnie poruszający się
>pieszy pojawiający się na przejściu nie zmusi nas do awaryjnego hamowania.
Rozsądnie to jest wtedy, gdy nie ma szans zmusić.
Inaczej - zasada ograniczonego zaufania, ma patrzeć czy coś jedzie, jak
jedzie i oceniać czy zdąży przejść bez wtargnięcia, czyli bez WYMUSZENIA
awaryjnego hamowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.12 19:20 LEPEK
- 13.11.12 19:30 Krzysztof 45
- 13.11.12 19:32 Cavallino
- 13.11.12 20:03 LEPEK
- 13.11.12 20:34 Cavallino
- 13.11.12 22:05 Artur Maśląg
- 14.11.12 07:06 Krzysztof 45
- 14.11.12 07:56 Krzysztof 45
- 14.11.12 08:03 J.F.
- 14.11.12 08:33 Liwiusz
- 14.11.12 08:33 Liwiusz
- 14.11.12 09:02 Artur Maśląg
- 14.11.12 10:32 Artur Maśląg
- 14.11.12 13:00 LEPEK
- 14.11.12 17:10 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=