-
Data: 2012-11-13 18:52:08
Temat: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k7u0qd$1uu$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 2012-11-13 17:50, Cavallino pisze:
>
>>
>> No i prawidłowo.
>> Tak więc to pieszy powinien się zastanowić, zanim bezmyślnie wlezie pod
>> auto jadące z normalną prędkością przelotową,
>
> Jeśli wejdzie zmuszając samochód do zwolnienia, czy hamowania, ale nie
> nagłego - nie będzie to wtargnięcie
Będzie, jeśli chociaż przez chwilę będzie szansa, że manewr hamowania nie
wystarczy.
- to ma do tego prawo i kierowca
> musi się z tym liczyć
To jest poza dyskusją.
Dyskusja jest, czy powinno się zdejmować z pieszych jakiekolwiek obowiązki.
IMO powinno być dokładnie odwrotnie - powinno się ich dokładać, a ilość zebr
zmniejszać do bewzględnie koniecznych.
Koniec z absurdami typu przejście co 50 m.
Każdy pieszy któremu się iść nieco dalej nie chce, już teraz może przejść
poza zebrą przy skrzyżowaniu, ale niech robi to na własną odpowiedzialność.
>> zupełnie niezależnie od
>> tego czy to będzie na przejściu, czy też nie.
>
> A nie, nie - poza przejściem taki pieszy nie ma pierwszeństwa i musi
> wybierać tak czas i miejsce, żeby samochody nie musiały zwalniać.
I bardzo prawidłowo.
>
>> Nikt za niego nie będzie tego robił, zwalniał, wlókł się 30 i wykonywał
>> podobnie bezsensownych czynności.
>
> Jeśli jest tłok w okolicy przejścia, albo np. jakieś krzaki (co się u nas
> niestety zdarza), to jednak lepiej wzmóc czujność i zwolnić.
Również tak oczywiste, że poza dyskusją.
Dopóki krajówki nie lecą przez milion wiosek, a w każdej z nich po 100
przejść.
Tak jak u nas.
Wtedy lepiej liczyć na instynkt samozachowawczy pieszych, a przepisy
dostosować, aby go wzmagały.
>Do jakiej prędkości? Ano do takiej, przy której rozsądnie poruszający się
>pieszy pojawiający się na przejściu nie zmusi nas do awaryjnego hamowania.
Rozsądnie to jest wtedy, gdy nie ma szans zmusić.
Inaczej - zasada ograniczonego zaufania, ma patrzeć czy coś jedzie, jak
jedzie i oceniać czy zdąży przejść bez wtargnięcia, czyli bez WYMUSZENIA
awaryjnego hamowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.12 19:20 LEPEK
- 13.11.12 19:30 Krzysztof 45
- 13.11.12 19:32 Cavallino
- 13.11.12 20:03 LEPEK
- 13.11.12 20:34 Cavallino
- 13.11.12 22:05 Artur Maśląg
- 14.11.12 07:06 Krzysztof 45
- 14.11.12 07:56 Krzysztof 45
- 14.11.12 08:03 J.F.
- 14.11.12 08:33 Liwiusz
- 14.11.12 08:33 Liwiusz
- 14.11.12 09:02 Artur Maśląg
- 14.11.12 10:32 Artur Maśląg
- 14.11.12 13:00 LEPEK
- 14.11.12 17:10 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11