  • 1. Data: 2014-09-06 11:32:38
    Temat: Niedrogie lustro zamiast Fuji S9600
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Trochę brakuje mi czułości matrycy w hybrydzie Fuji S9600.
    Pobawiłem się kumpla Sony Alfą taką starszą ze szkłem 28-300 i w sumie
    takie coś prawie by pasowało, tylko ekran miał bez podglądu i
    możliwości odgięcia - problem zrobić fotkę nad głowami innych ludzi. W
    moim Fuji też trochę muszę walczyć z zewnętrzną lampą (jakaś 20 letnia
    od Zenita TTL) aby dobrze oświetlone wyszły zdjęcia.

    Co byście zaproponowali zamiast tego Fuji? - zoom manualny, podgląd na
    tylnym ekranie i odchylany ekranik góra/dół wystarczy jak w tym Fuji,
    szkło 28-300.
    Czysto amatorski sprzęt, po prostu często ogranicza mnie ilość światła w
    Fuji, a na wysokim ISO szumi. Chyba że coś w stylu tego Fuji idzie
    dostać -hybryda o jakości niewiele odbiegającej od taniej lustrzanki.
    Chciałbym się zmieścić w 2500zł.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2014-09-06 13:41:28
    Temat: Re: Niedrogie lustro zamiast Fuji S9600
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 11:32, Irokez pisze:
> [...]
    > Fuji, a na wysokim ISO szumi. Chyba że coś w stylu tego Fuji idzie
    > dostać -hybryda o jakości niewiele odbiegającej od taniej lustrzanki.

    Z lustrzanek do 2500 zł możesz mieć:
    Nikon D5100 (1500 zł) + Sigma 18-200 (1000 zł)
    Jeżeli traktować SLT jak lustrzankę to jeszcze:
    Sony A58 (1400 zł) + ww. Sigma
    Jako, że SLT bliżej do bezluster, to może jeszcze coś z bezlusterkowców,
    np.:
    Panasonic G5 (950 zł) + Panasonic 14-140 (1500 zł)

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-09-06 13:44:40
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 13:41, mt pisze:

> [...]
    > np.:
    > Panasonic G5 (950 zł) + Panasonic 14-140 (1500 zł)

    Dodam jeszcze, że jeżeli priorytetem jet live view, to Sony i Panasonic
    będą miały dużo lepszy AF w trybie live view, no i sam podgląd na żywo
    jest wygodniejszy, bo odpada konieczność wstępnego podnoszenia lustra.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2014-09-06 15:17:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-06 13:44, mt pisze:

> [...]
    > Panasonic będą miały dużo lepszy AF w trybie live view, no i sam
    > podgląd na żywo jest wygodniejszy, bo odpada konieczność wstępnego

    Po prostu bardzo często aparat wędruje nad głowę, na ziemię lub inny
    postumencik jak czasy dłuższe. Wtedy tylko za pomocą wizjera nie
    skadrujesz i wyjdzie lub nie. W Fuji S9600 korzystam w wizjera (z
    przyzwyczajenia po Zenicie TTL) ale często jednak odchylany ekranik jest
    niezastąpiony. Stały mnie nie urządza, mogło by go nie być.

    Ten Soniak A58 wygląda całkiem fajnie na papierze, no więc czas się
    wybrać na pomacanie :)

    Dziękuję i pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-09-06 15:31:32
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 15:17, Irokez pisze:

    > Ten Soniak A58 wygląda całkiem fajnie na papierze, no więc czas się
    > wybrać na pomacanie :)

    Polecam wziąć też do ręki Panasonika i porównać oba. Na korzyść Sony
    minimalnie niższe szumy na wysokich ISO, na plus Panasa lepszy tryb
    filmowy i (jak dla mnie) ekran na bocznym przegubie a nie na dolnym. No
    i ten 14-140 jest lepszy optycznie niż Sigma 18-200. Co prawda do Sony
    można wziąć inne szkło (chociażby Tamron 16-300), ale sam obiektyw
    kosztuje wtedy 2500 zł.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-09-06 16:17:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-06 15:31, mt pisze:

> [...]
    > No i ten 14-140 jest lepszy optycznie niż Sigma 18-200. Co prawda do
    > Sony można wziąć inne szkło (chociażby Tamron 16-300), ale sam

    A która Sigma 18-300?
    f/3.5-f/6.3 II DC HSM?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2014-09-06 17:10:31
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 16:17, Irokez pisze:

    > A która Sigma 18-300?
    > f/3.5-f/6.3 II DC HSM?

    Nie, pisałem o Sigmie 18-200, bo chciałeś mieć ekwiwalent 28-300. Żeby
    była jasność, Sigma 18-200 jest dobrym szkłem jak na tego typu zoomy,
    ale imo Panas 14-140 ciut lepszym. Jak mówiłem, weź oba do ręki i zobacz
    co Ci bardziej pasuje.
    Z różnic jeszcze między G5 a A58, które mogą mieć znaczenie, to Panas ma
    dotykowy ekran, dzięki czemu możesz dotknięciem w ekran wybrać obszar
    dla AF i wyzwolić migawkę. Co do AF, to ten w Sony może być nieco
    szybszy w trybie ciągłym (jak to fazowy), natomiast w Panasie będzie
    celniejszy (jak to kontrastowy), natomiast w obu będą o lata świetlne
    szybsze niż to co miałeś w Fuji.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-09-06 17:13:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 17:10, mt pisze:

> [...]
    > szybszy w trybie ciągłym (jak to fazowy), natomiast w Panasie będzie
    > celniejszy (jak to kontrastowy), natomiast w obu będą o lata świetlne

    Tu masz mniej więcej pokazane jak to działa
    http://www.youtube.com/watch?v=t3l5HkNG4Vs

    --
    marcin

  • 9. Data: 2014-09-06 18:36:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Fuji, a na wysokim ISO szumi. Chyba że coś w stylu tego Fuji idzie
    >
    > dostać -hybryda o jakości niewiele odbiegającej od taniej lustrzanki.
    >
    > Chciałbym się zmieścić w 2500zł.

    ten warunwek spelnia dosyc dobrze

    http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-
    fz1000

    poza jednym- na razie cena jest wyzsza , ale mozna spodziewac sie, ze z czasem
    spadnie. To jest stosunkowo nowa konstrukcja z wieksza matryca od fuji , ktora masz.
    Warto przynajmniej wziac do reki i sie zapoznac.

  • 10. Data: 2014-09-06 18:52:28
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-06 18:36, XX YY pisze:

> [...]
    spadnie. To jest stosunkowo nowa konstrukcja z wieksza matryca od fuji , ktora masz.
    Warto przynajmniej wziac do reki i sie zapoznac.

    Poza ceną (ponad 1000 zł więcej niż chciał wydać pytający) nie spełnia
    jeszcze jednego warunku. Irokez chciał manualny zoom, tu jest tylko
    elektryczny dzwigienkami.

    --
    marcin