  • 1. Data: 2010-03-27 20:55:30
    Temat: Niedrogi jasny obiektyw z fajną plastyką do Nikona bez śrubokręta?
    Od: lelec <m...@g...com>

    Witam. Czytam tą grupę dawno już,

    Nabyłem drogą kupna D5000 z Sigmą 18-125 HSM OS. Jestem zadowolony,
    aczkolwiek polowałem na D90 z 18-105 VR. Zabrakło kasy i czasu, żeby
    ustrzelić, no to wziąłem D5000 i próbuję robić zdjęcia.

    Oczywiście kupując aparat byłem świadom tego, że za jakiś czas będę
    chciał sobie zabawek dokupić. Najpierw (zanim kupiłem) chciałem super
    zooma, a dziś nie wiem, co bym z nim robił. Potem chciałem super wide
    (10 czy 8 mm), ale to zeszło na dalszy plan( nie to, że nie chcę!).

    Teraz myślę właśnie o 30 czy 50 mm, F/1.4 czy 1.8, takim, co ma bardzo
    ładny bokeh.
    Brak śrubokręta w D5000 powoduje, że wybór zawęża się do kilku sztuk
    obiektywów, choć co jakiś czas pokazuje się coś nowego.

    Na razie obserwuję sample z dwóch szkieł:

    Nikkor 35mm 1.8 AF-S (799 pln, tani, ostry, bokeh słaby)
    Sigma 30mm 1.4 HSM (1800 pln, drogi jak dla mnie, bokeh mi się podoba,
    ponoć czasem nie celuje AF i trochę nieostre boki, ale to nie są
    jakieś krytyczne parametry, bo nie jestem zawodowcem)

    Są jeszcze 50-tki 1.4 od obu producentów. Tych jeszcze nie
    rozpatrywałem.

    Może wy powiecie, z czym lecicie na przykład do kościoła robić
    zdjęcia?
    Wszelkie sugestie mile widziane.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 2. Data: 2010-03-27 21:18:02
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Najładniejszy bokeh z tych które wymieniłeś ma ta wielka sigma 50 1,4.
    Bawiłem się nią w sklepie kiedyś. Na pewno bym ją brał pod uwagę.

  • 3. Data: 2010-03-27 21:30:29
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam. Czytam tą grupę dawno już,...........
    >........ Teraz myślę właśnie o 30 czy 50 mm, F/1.4 czy 1.8, takim, co ma bardzo
    > ładny bokeh.
    > Marcin

    Na ogół ważniejsze jest to co widoczne na zdjęciu niż ładny bokeh.
    Przecież to nie zawsze zależy od obiektywu ale i od to co masz z tyłu.
    W twoim wypadku polecam oszczędzać na szkło które da ci namiastkę prawdziwej
    fotografii i gdzie bokeh i ostrość będą zależne od twojego wyboru.
    Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC
    Nie kupuj stałki 35m oraz Sigmy 10-20 mimo, że to też fajne obieitywy ale one są
    niczym przy tym Tamronie. Tu fotografie i jej zasady masz jak na dłoni.
    A bokeh jak bokeh. Możesz zrobić świetny albo słaby.

  • 4. Data: 2010-04-02 09:32:35
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    Użytkownik "lelec" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Teraz myślę właśnie o 30 czy 50 mm, F/1.4 czy 1.8, takim, co ma bardzo
    > ładny bokeh.
    [...]
    > Wszelkie sugestie mile widziane.

    Skoro wszelkie sugestie milo widziane, to moze to:

    http://www.foto-bogutti.pl/product_info.php/cPath/36
    _72/products_id/348

    Ma tylko jedna wade: trzeba recznie ustawiac ostrosc. Ale przeslone przenosi
    :-)
    Tu troche o tym obiektywie:
    http://www.naturfotograf.com/index2.html
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/215-nikkor-ai-p-45mm-f28-review--lab-test-report

    Wedlug tej strony
    http://www.nikonians.org/html/resources/nikon_articl
    es/other/compatibility.html
    nie bedziesz mial pomiaru matrycowego, ale mimo wszystko sproboiwalbym. Ja
    mam i bardzo sobie chwale, szczegolnie jak chce zrobic cos nad czym trzeba
    chwile pomyslec a nie tylko machinalnie pstrykac :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyzzy
    Aparat czarny