  • 1. Data: 2010-03-27 10:42:45
    Temat: Filtr IR a Samsung GX20 / Pentax K20
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Czesc.

    Czy ewentualnie ktos zaznajomiony z tematem moglby przyblizyc temat.
    Zaslyszane/zaczytane gdzies w necie, teraz znalesc nie moge.

    Ponoc GX20 czegos nie ma przed matryca co umozliwia zastosowanie filtra IR
    bez wiekszych ingerencji w korpus.

    Prawda to ?

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2010-03-27 14:48:50
    Temat: Re: Filtr IR a Samsung GX20 / Pentax K20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam Szewczak pisze:
> [...]
    > Zaslyszane/zaczytane gdzies w necie, teraz znalesc nie moge.
    >
    > Ponoc GX20 czegos nie ma przed matryca co umozliwia zastosowanie filtra

    Ma to co i inne aparaty. A może słyszałeś na odwrót? Słabsze filtry IR
    miały Pentaksy seri *istD(S) oraz K100D. Dzięki temu można było
    uzyskiwać krótsze czasy ekspozycji z filtrem IR na obiektywie. Jeszcze
    słabsze filtry przed matrycą miały Nikony D70 i D50. Jaki był w D40 i
    D40x - nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.