-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!f
eed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jj28i3$1cob$1@news2.ipartners.pl> <jj32ji$l13$1@usenet.news.interia.pl>
<zusgvt588qzj$.18bsu1ovur1mx.dlg@40tude.net>
<jj3892$ul0$2@usenet.news.interia.pl>
<14fydqpbvt905$.4umbv9u23vzd.dlg@40tude.net>
<4f5545d1$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<1947maqgxx3ty$.1sgrfg2o59jl1.dlg@40tude.net>
<jj4dkc$hq0$1@inews.gazeta.pl>
Date: Tue, 6 Mar 2012 20:24:58 +0100
Message-ID: <l3x9go1ssuf8.smlsiorlp0vz$.dlg@40tude.net>
Lines: 53
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.163.225
X-Trace: 1331061898 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1260 83.25.163.225:1627
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3655
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2437946
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 06 Mar 2012 08:16:35 +0100, LEPEK wrote:
> W dniu 2012-03-06 00:44, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Chyba nie ma tam innej rady niż światła, ale jak się dowiedziałem były
>> rozważane, ale jest za mały ruch pieszych.
>
> Ale za mały, żeby co? Żeby się opłacało? Czy za mało ludzi chce? Kurde,
> przecież można postawić takie na pstryczek i niech uratuje to kogoś
> choćby przed obrażeniami, to już się "opłaca".
Wiem że okoliczni mieszkańcy pisali pisma do zarządcy drogi, a zarządca
zbadał ruch pieszych na tym przejściu i uznał że jest za mały żeby robić
tam sygnalizację.
Po prostu dla samochodów nie ma tam ptorzeby, a piesi "jakoś" sobie radzą,
więc problemu nie ma.
Sytuacja obecnie jest już tam patologią stabilną i jakoś oswojoną - z
przejścia korzystają raczej wyłącznie miejscowi i wiedzą z doświadczenia,
że na przejściu się wyprzedza i omija.
Więc piesi zatrzymują się grzecznie po środku przejścia i wystawiają głowę
sprawdzając czy kolejny pas jest wolny, albo cierpliwie stoją na jednym
pasie czekając aż sąsiednim pasem przejedzie 1-2 kierowców którzy nie widzą
problemu w omijaniu stojącego przed pasami samochodu.
Konkretnie mówię o przejściu w Gdyni na ul. Wielkopolskiej z Racławicką -
przy stacji Lukoil.
> Z drugiej strony to trochę bez sensu stawiać światła, znaki, zasieki
> itp. wszędzie, gdzie cokolwiek istnieje, bo drogi potem upstrzone tym
> wszystkim i kierowca musi wyławiać te ważniejsze, od ważniejszych.
Cały przejazd przez Karwiny w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej
został właśnie światłami upstrzony - właśnie z powodu dużej ilości pieszych
którzy wpadali po samochody na pasach.
Zostały dwa takie przejścia w dolnej części Wielkopolskiej - jedno to przy
Racławickiej, drugie przy Łowickiej.
Schemat ten sam - szeroka droga dwujezdniowa po 2 pasy w każdą stronę,
kierowcy jeżdżą znacznie ponad limit, a teren jednak bardzo zabudowany z
dużym ruchem pieszych.
> IMO jakaś okresowa akcja policji polegająca na staniu za przejściem i
> ściąganiu delikwentów, którzy tam wyprzedzają mogłaby pomóc -
> przyzwyczailiby się ludzie, że trzeba zwolnić choćby dlatego, że mogą stać.
Raczej musiałaby to być szeroka i długotrwała akcja, prowadzona z
sumiennością porónywalną ze ściganiem przekraczających prędkość na wielu
takich przejściach dla pieszych.
Tyle że pewnie im się nie chce dyskutować z kierowcami czy wyprzedzał na
przejściu czy dopiero doganiał tego drugiego. Łatwiej wyciągnąć radar,
który podaje liczby z którymi trudno dyskutować.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.12 21:31 Tomasz Pyra
- 06.03.12 22:40 Cavallino
- 06.03.12 22:51 Adam Płaszczyca
- 06.03.12 22:53 Adam Płaszczyca
- 06.03.12 22:54 Adam Płaszczyca
- 06.03.12 23:13 J.F.
- 06.03.12 23:22 J.F.
- 07.03.12 00:05 J.F.
- 07.03.12 00:19 Tomasz Pyra
- 07.03.12 00:30 Krzysiek Kielczewski
- 07.03.12 08:00 Artur Maśląg
- 07.03.12 09:19 Cavallino
- 07.03.12 09:23 Cavallino
- 07.03.12 09:34 Jakub Witkowski
- 07.03.12 13:09 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=