  • Data: 2012-03-06 20:01:23
    Temat: Re: Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Mar 2012 09:07:16 +0100, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Bo tam istnieje taki obowiązek.

    Z tego co wkleił J.F. wynika że obowiązku nie ma, przynajmniej nie w UK.
    Ich "Highway Code" wyraźnie mówi że ruch nie musi się zatrzymać nim pieszy
    nie wejdzie na przejście, czyli dokładnie tak jak u nas.
    Jednak samochody przepuszczą pieszego nim ten wejdzie na przejście.

    Raczej kwestia interpretacyjna która w sytuacji kiedy kierowca może
    przewidzieć że pieszy za chwilę będzie na przejściu gdzie ma pierwszeństwo,
    ma się przygotować do tego żeby za tą chwilę ustąpić mu tego pierwszeństwa.

    Zresztą to nie tyle kwestia samego ustąpienia pierwszeństwa, a tego że tam
    przed przejściem dla pieszych się zwalnia - i to zazwyczaj już wystarczy
    żeby pieszy przeszedł bez zatrzymania samochodu.
    Jak jedzie się te 50 w mieście, to przed przejściem w okolicy którego są
    jacykolwiek ludzie każdy zwolni do 20-30km/h żeby przepuścić pieszego i
    przy takiej prędkości bez problemu pieszy przejdzie między samochodami, a
    samochody przejadą między pieszymi.

    W Polsce panują zwyczaje, że jak jakakolwiek droga ma dwa pasy w jedną
    stronę to jest to "autobahn" i jeździ się z prędkościami minimum
    trzycyfrowymi. No i istotnie w autostradowych warunkach obserwować i
    przepuszczać pieszych na znajdujących się co kawałek przejściach byłoby
    trudne.

    Tu film jak wygląda przejście dla pieszych w UK:
    http://www.youtube.com/watch?v=T_dHGUJnVok
    A tu "szokująca scena" jak to kierowca nie przepuścił pieszego który
    wchodził na przejście: http://www.youtube.com/watch?v=t9FscgevLq0

    > U nas go nie ma, więc taka pseudouprzejmość to często pułapka zastawiana na
    > pieszych.

    Tu zgoda, tylko to nie kwestia przepisów, a właśnie kultury jazdy.
    W Polsce jeżeli pieszy założy że ma pierwszeństwo na przejściu i nie
    sprawdzi dokładnie po kolei każdego pasa który przechodzi, to ma duże
    szanse na wypadek, bo w Polsce na pasach się wyprzedza, omija i jeździ
    bardzo szybko.

    Chociaż widać że jak tam byli na podobnym etapie motoryzowania się
    społeczeństwa co my teraz, to też były tam takie kwestie poruszane jak w
    tym wątku:
    http://www.youtube.com/watch?v=KqMpuaGx7ps