  • 1. Data: 2010-04-17 02:59:17
    Temat: Nie wiem czy to właściwa grupa...
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    bo może bardziej warto by o to psychologów zapytać.
    Nie wiem ilu z was, tak jeździ lub zaobserwowały mechanizm, z którym
    spotykam się niemal za każdym razem na krajowej "7-mce" Warszawa - Radom
    (Choć myślę, że to nie tylko 7kmi dotyczy).

    Siedzę za kółkiem już prawie 15 lat, zawsze staram się jeździć na tzw
    granicy... jak tylko mam możliwość to lubię wdepnąć na gaz, ale z reguły
    jeśli to nie autostrada lub ekspresówka to staram się trzymać granicy
    tzw góra do 30-tki powyżej normy.

    Ale do rzeczy, niemal za każdym razem ilekroć wracam z Warszawy na
    południe jestem świadkiem takiego o to "dziwnego wg mnie zachowania" ze
    strony wielu kierowców jadących tą drogą (osobliwie większość na
    warszawskich numerach):
    Do Głóchowa(gdzie formalnie jest to normalna droga w większości poza
    terenem zabudowanym) jedzie taki jeden z drugim grubo powyżej 120 ... po
    czym zaczyna się droga ekspresowa, piękne dwa pasy w każda stronę, nowy
    asfalt.. i zaraz po wjeździe na nią delikwent zwalnia do regulaminowych
    110 ... niech mi ktoś wytłumaczy ten fenomen, bo ja tego za diabła nie
    rozumiem. :)

  • 2. Data: 2010-04-17 08:13:51
    Temat: Re: Nie wiem czy to właściwa grupa...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2010 02:59:17 +0200, PawelC napisał(a):

> [...]
    > asfalt.. i zaraz po wjeździe na nią delikwent zwalnia do regulaminowych
    > 110 ... niech mi ktoś wytłumaczy ten fenomen, bo ja tego za diabła nie

    "Możliwy fotoradar. 500m." :P

    A tak na serio - kierowcy jeszcze widać u nas nie dorośli do
    autostrad/ekspresówek. Jak widzą takie cudo to uważają że coś jest nie
    tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-04-17 08:27:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    PawelC wrote:

> [...]
    > asfalt.. i zaraz po wjeździe na nią delikwent zwalnia do regulaminowych
    > 110 ... niech mi ktoś wytłumaczy ten fenomen, bo ja tego za diabła nie

    Im lepsza droga tym więcej miśków.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-04-17 11:01:57
    Od: marjan <k...@g...com>

    PawelC pisze:
> [...]
    > asfalt.. i zaraz po wjeździe na nią delikwent zwalnia do regulaminowych
    > 110 ... niech mi ktoś wytłumaczy ten fenomen, bo ja tego za diabła nie

    Nie bardzo znam tą drogę, choć miałem okazję fragmentem jechać, ale może
    po prostu dany kierownik nie patrzy na ograniczenie prędkości, a sam
    decyduje o tym jaka prędkość jest wg niego na danym odcinku bezpieczna?
    Np moim zdaniem obwodnica Tarnowa pozwala osiągnąć bezpiecznie większe
    prędkości niż autostrada Szarów-Wieliczka, zwłaszcza na tym nierównym
    odcinku (przygotowanie do bramek?).

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 5. Data: 2010-04-17 11:54:48
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 02:59:17 +0200, PawelC <p...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >asfalt.. i zaraz po wjeździe na nią delikwent zwalnia do regulaminowych
    >110 ... niech mi ktoś wytłumaczy ten fenomen, bo ja tego za diabła nie

    Też to zauważyłem.

    P.S. Od Grójca do Białobrzegów formalnie jest 100 km/h - to nie jest
    _jeszcze_ ekspresówka.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2010-04-17 12:52:24
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    marjan pisze:

    > Np moim zdaniem obwodnica Tarnowa pozwala osiągnąć bezpiecznie większe
    > prędkości niż autostrada Szarów-Wieliczka, zwłaszcza na tym nierównym
    > odcinku (przygotowanie do bramek?).

    Przeciez na Szarow-Wieliczka, w miejscu gdzie bedzie plac poboru oplat
    jest ograniczenie do 100km/h

    Kwik

  • 7. Data: 2010-04-17 13:51:57
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    marjan pisze:

    > Nie bardzo znam tą drogę, choć miałem okazję fragmentem jechać, ale może
    > po prostu dany kierownik nie patrzy na ograniczenie prędkości, a sam
    > decyduje o tym jaka prędkość jest wg niego na danym odcinku bezpieczna?
    No nie wiem, cały ten odcinek między Jankami a Głuchowem, to jest w
    średnim stanie, na dodatek co chwile przejścia dla pieszych, skryżowania
    , dla mnie to nie jest bezpieczna droga by poruszać się z taką prędkością.

  • 8. Data: 2010-04-17 22:44:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 17 Apr 2010 08:27:45 +0200, to wrote:

    >Im lepsza droga tym więcej miśków.

    A gdzie tam - po co by mieli stac, wielu kierowcow nie zlapia :-)

    Choc na razie to jedyna fotke zaliczylem na ekspresowce, droga jak
    autostrada, a 70 ustawione..

    Co do mnie .. na zwyklej drodze zdarza mi sie 120 i wiecej, a na
    autostradzie .. 145 i wiecej :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-04-18 08:26:32
    Temat: Re: Nie wiem czy to wła?ciwa grupa...
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-17 22:44, J.F. pisze:

> [...]
    > autostrada, a 70 ustawione..
    >
    > Co do mnie .. na zwyklej drodze zdarza mi sie 120 i wiecej, a na

    Ja mogę tylko stwierdzić jeden głupi przypadek u nas.
    Większość ekspresówek jest projektowana z parametrami jak autostrada
    (chociażby S8 Wyszków - Radzymin) a ograniczenie na niej jak na
    ekspresówce, oczywiście zawsze jak tam jadę to jadę tak 130-140km/h ...
    Czy nie powinno tak być że na takiej tak zaprojektowanej powiino być
    podbicie Vmax do autostradowej ??

    Pozdrawiam !!

  • 10. Data: 2010-04-18 10:29:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 08:26:32 +0200, Czarek Daniluk wrote:
> [...]
    >ekspresówce, oczywiście zawsze jak tam jadę to jadę tak 130-140km/h ...
    >Czy nie powinno tak być że na takiej tak zaprojektowanej powiino być

    No nie, za autostradowa predkosc bedzie podatek :-)

    Zapisac sie do partii kierowcow, to sie podniesie. Do 150 :-)

    J.