eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNie rozumiem:Re: Nie rozumiem:
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: The_EaGle <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Nie rozumiem:
    Date: Fri, 02 Nov 2012 10:59:09 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 70
    Message-ID: <k705hj$fb4$1@news.task.gda.pl>
    References: <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 213-186-75-70.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1351850355 15716 213.186.75.70 (2 Nov 2012 09:59:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2012 09:59:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:16.0) Gecko/20121026
    Thunderbird/16.0.2
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    X-Antivirus: avast! (VPS 121101-1, 2012-11-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:659972
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze:
    > -dlaczego motocykle potrafią spalać wiecej niż samochody, a nie spalają tyle mniej
    ile ważą...

    Samochody POTRAFIĄ spalać znacznie więcej niż motocykle. Super sport
    spala średnio 8l na 100km przy jeździe miejskiej, ferrari o podobnych
    osiagach będzie spalać 20-30l w takiej jeździe. Tak więc motocykle
    spalają znacznie mniej niż samochody.

    Natomiast motocykle turystyczne np v-strom 650 czy transalp 700 czy BMW
    GS800 spalają około 5l na 100km przy jeździe miejskiej czyli tyle ile
    super zajebista hybrydowa toyota prius w mieście. Podczas jazdy w trasie
    można bez większych problemów osiągnąć wyniki spalania na poziomie 4-
    4.5l na 100km.

    Słowem rożne motocykle do rożnych celów tak samo jak samochody. Nie
    porównuje się super sporta do toyoty prius bo to przeciwstawne bieguny.

    Ostatnio honda wypuściła pierwszy eko motocykl do jazdy po mieście
    chodzi o hondę NC700 gdzie ponoć w mieście spalanie jest na poziomie 4l
    na 100km i 3.5 w trasie - jak widać potencjał rozwojowy jest dość
    znaczny jeszcze ...


    > -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w
    motocyklach...

    Próby z dieslami były ale różnice w spalaniu nie będą tak spektakularne
    jak w samochodach. W małych autach też nie montuje się za dużo diesli bo
    obniżenie spalania w porównaniu do silnika benzynowego o 20% oznacza w
    samochodzie dużym spadek spalania z 10l do 8l co jest super ale w małym
    już z 7 do 6 a w motocyklu to by było z 5 do 4.2l na 100km co jest
    kompletnie bez sensu biorąc pod uwagę ogromne koszty opracowania takiego
    silnika i szansę na to że nikt tego nie będzie chciał kupować, ze
    względu na choćby dźwięk i charakterystykę pracy - mniejszy zakres
    użytecznych obrotów w dieslu.

    Podejrzewam że chodzi ci nie o silniki turbinowe = odrzutowe ale te z
    ZI lub ZS z turbiną. Turbina nie jest niczym fajnym w samochodzie,
    prowadzi do znacznych opóźnień w reakcji na gaz, komplikuje osprzęt
    silnika i znacznie zwiększa jego koszt. Najbardziej rasowe auta nie mają
    turbin ale zwykłe wolnossące jednostki o dużej pojemności. W motocyklach
    jest tak samo. Uzyskanie znakomitego stosunku moc/masa nie wymaga
    turbiny a do tego spalanie jest akceptowalne wiec po jaką cholerę pchać
    tam turbinę? Turbina zwiększa wydajność silnika o kilka procent wiec
    znów w przypadku motocykla spalanie by spadło o dziesiąte części litra
    wiec po co tą żabę jeść? A co do większej mocy to ile jest procent ludzi
    którym 200KM w super sporcie to za mało?

    Jeżeli cena 1l PB poleci do 10zł to może zobaczymy diesle i turbinowe
    silniki w motocyklach tylko że nie wiem kto wtedy będzie jeszcze jeździł
    samochodami? ;)

    > -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych

    Do przemieszczania się są skutery do jazdy motocykle.

    > -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działają jak żyroskopy

    A kto ci powiedział że łatwo skręca? Wręcz przeciwnie skręca baaaardzo
    słabo. Trzeba wiele nauki i doświadczenia żeby dobrze i szybko skręcać
    motocyklem. Dlatego to są pojazdy o wiele bardziej wymagające od
    kierowców w porównaniu z samochodami.

    > -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami

    A dlaczego jedni jeżdżą subaru STI a inni fordem C-MAXem? :)


    --
    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: