  • Data: 2012-11-02 22:39:04
    Temat: Re: Nie rozumiem:
    Od: The_EaGle <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-02 20:10, kakmar pisze:

    > Żeby móc się porozumieć, musimy ustalić co znaczą pewne pojęcia,
    > na ten przykład, "OK" znaczy _dobrze_, OK? Znaczy... Dobrze?

    W przypadku słowa pisanego bez emotikonów OK ma jedno znaczenie. Tak mi
    się wydawało do tej pory ale poczekaj sprawdzę...no tak OK = all
    correct. W jakim znaczeniu słowa all correct go użyłeś?

    > Zdanie powyżej, (znaczy to od "Przeciwskręt to..") jest bez sensu.

    A konkretnie to co jest bez sensu? Z czym się nie zgadzasz?

    > Trudno się do niego odnieść.

    Wg mnie całkiem łatwo.

    >Efektem oddziaływania na wirującą masę, jest precesja, ale za długo by...

    Efektem oddziaływania na wirującą masę jest precesja wymuszona,
    dokładnie tak jak oddziałujesz na kierownicą podczas skrętu. Próba
    skrętu to nic innego jak przyłożenie składowej prostopadłej do
    wirującego koła. W wyniku czego następuje obrót w okół składowej
    prostopadłej do osi koła.

    Natomiast efekt żyroskopowy wynika z zasady zachowania momentu pędu
    wirujących ciał a próby wymuszenia zmiany wywołują precesję.

    > Ogólnie, nie wykorzystuje.

    Ogólnie to teraz nie bardzo wiem co chciałeś napisać.

    > Jedno drugiemu trochę "przeszkadza"

    No tak, przyłożenie momentu prostopadłego to pewna siła tym wyższa im
    wyższa jest prędkość wirującego koła. Jednak jak już zostanie przyłożona
    to następuje precesja czyli obrót w przeciwną stronę do skrętu, ponieważ
    kierunek zataczania okręgu jest odwrotny do momentu siły zaburzającej.

    >, dlatego im szybciej tym trudniej skręcać.

    To prawda.

    > Bo to zależy, głównie od tego jak szybko jedziesz i jak szybko chcesz
    > przekręcić kierownicę.

    I ta siła jest zdecydowanie mniejsza niż gdybyś miał to wykonać bez
    wykorzystania precesji.

    > A jeszcze...
    > Ja się nie wygłupiam, opis ruchu jednośladu, nie jest banalny, nawet
    > po przyjęciu wielu założeń.

    Nie opisujemy ruchu całego jednośladu ale prostego efektu żyroskopowego
    do którego możemy się odnieść przy skręcaniu. Co tu jest skomplikowane?

    Rafał