-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl>
<1x4g7vyyacksr$.1woh3imulx0p$.dlg@40tude.net>
<ri7usb$708$1@dont-email.me> <ri7vit$h5s$2$Cav@news.chmurka.net>
<ri84ro$kqk$1$horizn@news.chmurka.net>
<ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
<117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@4...net>
<5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
<5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
<5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
<5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 30 Aug 2020 12:55:10 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1598784910 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 80.53.118.49:50935
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4885
X-Received-Body-CRC: 1765081692
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683704
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-30 o 11:51, Myjk pisze:
> Sun, 30 Aug 2020 10:40:07 +0200, cef
>
>> A nie pomyśłałeś, że skoro zrobili taki raport (obejmujący tylko CO2),
>> żeby przedstawić sytuację ogólną obu tych typów napędu,
>> to te inne czynniki uznano za marginalne albo porównywalne z emisją kominową?
>
> I oczywiście jest to stwierdzone w tym, albo innym raporcie, czy to znowu
> tylko twój domysł? Po prostu w tym raporcie jest TYLKO badanie dotyczące
> CO2, co tu więcej dorabiać? Istotne jest że ja pisałem o niskiej emisji i
> hałasie trującym (dosłownie) ludzi (a że są to problemy to wiadomo od 100
> lat kiedy SMOG i hałas, w wyniku rewolucji przemysłowej, zaatakował choćby
> Londyn) a ty odpaliłeś o emisji CO2 która nijak ma się do poruszanych
> wątków.
Nijak się ma dla Ciebie, bo nie pasuje do Twojej teorii?
Takie są przyjęte schematy wyliczania, bo ogólnie
wylicza się zużycie energii w cyklach produkcyjnych i eksploatacyjnych
w oparciu o taki model - jako ekwiwalent emisji CO2,
ale to przecież zawiera wszystkie gazy cieplarniane
i najczęściej mówi się o tym, że to co elektryk traci w procesie
produkcji baterii odzyskuje w procesie użytkowania i to tylko wtedy,
kiedy używa energii pochodzącej maksymalnie z OZE.
Dlatego to odpalam, bo widzę, że tego nie wiesz i się upierasz,
że EV jest ekologiczny. Jest bardziej ekologiczny od spaliniaka
w samym procesie eksploatacji ale tez tylko lokalnie a patrząc ogólnie
na planetę,
to może szkodzi bardziej niż spaliniaki.
>
>> I znowu piszesz, że coś tam udowodniono naukowo ale gdybym to
>> zakwestionował, to żądałbyś ode mnie dowodów a Twoje pisanie
>> mam przyjąć bezkrytycznie?
>
> Problem w tym, że ty NIC nie zakwestionowałeś, bo zwyczajnie napisałeś nie
> na temat. A to dlatego, że użytych w dyskusji pojęć nie odróżniłeś.
To o co się czepiasz skoro uważasz, że nic nie kwestionowałem?
>> Gdybyś wskazał jakieś poważne ośrodki deprecjonujące
>> autorów i źródła tego raportu, to wtedy można coś rozważyć.
>
> Przede wszystkim to deprecjonuję ciebie jako rzetelnego dyskutanta, bo
> dyskusja była o a) cenach prądu na ładowarkach i twierdzeniu że będą wyższe
> (bez żadnych logicznych podstaw ku temu) b) niskiej emisji i hałasu od
> śmierdzieli spalinowych wpływających negatywnie na ludzi.
Kiedy to akurat prawda, bo jak będzie więcej klientów
do darmowych wtyczek, to przestaną one być darmowe.
A Ty zaraz wyjedziesz (i to jest właśnie nie na temat), że spaliniaki
smrodzą.
>> Moje doświadczenia z wiadomościami z sieci są niestety takie, że nie
>> biorę nic na wiarę (przekonałem się na podatkach) i wszystko sprawdzam
>> sam - ale jest to temat tak rozmyty, że nie ma co porównywać. A ogólniki
>> typu "badania szwedzkich naukowców" czy "wieloletnie obserwacje
>> amerykańskich profesorów z uczelni XYZ" to są dobre dla internetowych
>> dziennikarzy.
>
> W takim razie po co w ogóle linkowałeś ten raport skoro to rzekomo tylko
> podkładka pod klikbajt dla miernych dziennikarzy?
Bo to nie jest dziennikarski materiał i ma większe szanse
być bliżej obiektywnej prawdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.20 12:57 cef
- 01.09.20 21:30 WS
- 01.09.20 22:29 nadir
- 01.09.20 22:30 RadoslawF
- 02.09.20 00:03 ąćęłńóśźż
- 02.09.20 10:08 WS
- 02.09.20 10:26 Cavallino
- 02.09.20 10:52 WS
- 02.09.20 11:07 Cavallino
- 02.09.20 11:17 WS
- 03.09.20 08:09 Cavallino
- 03.09.20 10:23 Myjk
- 03.09.20 10:39 Myjk
- 03.09.20 11:46 cef
- 03.09.20 11:49 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=