-
Data: 2020-09-03 10:39:03
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sun, 30 Aug 2020 12:57:19 +0200, cef
> No właśnie nie zniknie, bo Twoje tłumaczenie
> poniżej pokazuje, że to Ty nie rozumiesz.
Ja wiem że nie zniknie, bo nie kumasz czaczy.
> Ale zauważyłeś, że do tego wyliczenia bierze się też okres
> użytkowania? Czyli porównuje się jakieś ekwiwalenty śmieci,
> a nie tylko sam proces produkcji.
Oczywiście że zauważyłem i wiem doskonale że najistotniejszy jest bilans. I
w tym bilansie uwzględniono dosyć mizerny okres, nie uwzględniono że
baterie po tym czasie nie musza być utylizowane, bo mogą służyć jeszcze
długo nie tylko w tych samochodach poddanych analizie, ale także w innych
miejscach.
> Zatem emisja tego wszystkiego
> szkodliwego co dają spalinowce została porównana z tym
> co pośrednio emitują elektryki przez kominy elektrowni w okresie swojego
> żywota. (liczone jako emisja gazów cieplarnianych w tym też metan,
> tlenki azotu itp - ale ekwiwalent wylicza się w skrócie jako CO2)
> Być może nie uwzględniają kwestii hałasu,
Z pewnością nie uwzględniają. UWzględniają emisję do atmosfery, ale nie
uwzględniają niskiej emisji i oddziaływania bezpośredniego na ludzi. Nie
uwzględniają tego co siędzieje z olejami z silników, ile ich jest
przepalanych, albo zatrucia gleby przez nieszczelne silniki (ile oleju się
leje na drogi z trupów to wystarczy spojrzeć na jezdnię przed dowolnymi
światłami, albo miejscami parkingowymi).
> ale gdyby tak analizować, to wchodzimy na niebezpieczne pole:
> szybsze zużycie opon, większa dynamika a zatem wzniecanie kurzu i smog.
Po pierwsze to nikt nie zmusza aby tak jeździć, warunki zazwyczaj na to nie
pozwalają. Poza tym ponoć kierowcy elektryków to kapelusze, bo muszą
oszczędzać energię? Ppzeczysz sam sobie oraz paru tutejszym klakierom.
Pomijam już że EV dla ludu mają takie same parametry jak spaliniaki. Taki
I-MiEV to ma 14 sek. do setki, podobnie jak mój PHEV na prądzie. Z czym do
ludzi?
> Znasz badania wpływu dużego przyspieszenia na organizm ludzki? :-)
> A ciche poruszanie się a zatem większa ilość wypadków pieszych itd -
> tego się nie uwzględnia, bo nie ma jak na razie.
Kolejna bzdura. Jeżdżę PHEVem, głównie na prądzie, już blisko 2 lata. Nikt
mi pod koła nie wlazł -- a ja zaraz po przycisku START wciskam przycisk
wyłączenia "humowania" na pedestarianów. Czyli jeżdżę w trybie cichym.
> Jak widać Ty też nie analizowałeś tylko walisz ze swojego działa,
> a tu proszę uwzględnili emisję z okresu użytkowania.
Nie taką o jakiej pisałem. CBDU.
> Ale z tego co napisałeś nic nie wynika.
> Wiadomo,że są takie dane i tyle.
> Ani nie zaprzeczasz ani nie potwierdzasz.
Wiadomo że wzięte do porównania zostały dane katalogowe, które
rzeczywistości nie trzymają się wcale. Zatem, oczywiście że zaprzeczam
rzetelności tego raportu.
>>> Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
>>> jest lepszy. Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale
>>> to nie znaczy, że jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest
>>> zdecydowanie lepszy - gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić. Np
>>> zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
>>> itp.
>>
>> Ludzie głównie się kierują ceną, niektórzy oszczędzają parę groszy na czymś
>> by za chwilę wydać 2x tyle. I jest na to prawdziwe powiedzenie nawet.
>> Dotyczy to między innymi ogrzewnictwa, gdzie ludzie chcą nadal montować
>> kotły węglowe do domów bo twierdzą że tak jest taniej. A to bzdura, bo raz
>> że sprawność tych kotłów jest żenująco niska, to jeszcze się trują
>> wyziewami z komina, skracają na własne życzenie sobie i swojej rodzinie
>> życie a w przyszłości za leczenie zapłacą wielokrotnie więcej niż gdyby
>> zainstalowali bardziej cywilizowane źródła ciepła.
>>
>
> Po co ten wywód nie na temat?
Przecież napisałeś że EV niby nie jest lepszy niż ICE, i rzekomo dowodem na
to, wg ciebie, jest że ludzie go nie chcą przecież kupować. To ci tłumaczę
dlaczego go nie chcą kupować. I nie ma to związku z tym czy jest lepszy czy
gorszy, bo ludzie krótkowzroczni są. Dlatego między innymi inni za nich
muszą myśleć, muszą ich namawiać, zachęcać, zabraniać itd. Ergo, wywód jest
na temat, tylko znowu masz problem ze zrozumieniem.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.20 11:46 cef
- 03.09.20 11:49 cef
- 03.09.20 11:56 Cavallino
- 03.09.20 13:19 kk
- 03.09.20 13:24 kk
- 03.09.20 13:28 kk
- 03.09.20 13:35 kk
- 03.09.20 15:40 robot
- 03.09.20 15:46 J.F.
- 03.09.20 15:49 Cavallino
- 03.09.20 15:54 RadoslawF
- 03.09.20 16:50 robot
- 03.09.20 17:04 robot
- 03.09.20 18:29 Cavallino
- 03.09.20 20:41 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=