eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie mam dokąd jeździć elektrykiemRe: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
  • Data: 2020-09-03 10:39:03
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sun, 30 Aug 2020 12:57:19 +0200, cef

    > No właśnie nie zniknie, bo Twoje tłumaczenie
    > poniżej pokazuje, że to Ty nie rozumiesz.

    Ja wiem że nie zniknie, bo nie kumasz czaczy.

    > Ale zauważyłeś, że do tego wyliczenia bierze się też okres
    > użytkowania? Czyli porównuje się jakieś ekwiwalenty śmieci,
    > a nie tylko sam proces produkcji.

    Oczywiście że zauważyłem i wiem doskonale że najistotniejszy jest bilans. I
    w tym bilansie uwzględniono dosyć mizerny okres, nie uwzględniono że
    baterie po tym czasie nie musza być utylizowane, bo mogą służyć jeszcze
    długo nie tylko w tych samochodach poddanych analizie, ale także w innych
    miejscach.

    > Zatem emisja tego wszystkiego
    > szkodliwego co dają spalinowce została porównana z tym
    > co pośrednio emitują elektryki przez kominy elektrowni w okresie swojego
    > żywota. (liczone jako emisja gazów cieplarnianych w tym też metan,
    > tlenki azotu itp - ale ekwiwalent wylicza się w skrócie jako CO2)
    > Być może nie uwzględniają kwestii hałasu,

    Z pewnością nie uwzględniają. UWzględniają emisję do atmosfery, ale nie
    uwzględniają niskiej emisji i oddziaływania bezpośredniego na ludzi. Nie
    uwzględniają tego co siędzieje z olejami z silników, ile ich jest
    przepalanych, albo zatrucia gleby przez nieszczelne silniki (ile oleju się
    leje na drogi z trupów to wystarczy spojrzeć na jezdnię przed dowolnymi
    światłami, albo miejscami parkingowymi).

    > ale gdyby tak analizować, to wchodzimy na niebezpieczne pole:
    > szybsze zużycie opon, większa dynamika a zatem wzniecanie kurzu i smog.

    Po pierwsze to nikt nie zmusza aby tak jeździć, warunki zazwyczaj na to nie
    pozwalają. Poza tym ponoć kierowcy elektryków to kapelusze, bo muszą
    oszczędzać energię? Ppzeczysz sam sobie oraz paru tutejszym klakierom.
    Pomijam już że EV dla ludu mają takie same parametry jak spaliniaki. Taki
    I-MiEV to ma 14 sek. do setki, podobnie jak mój PHEV na prądzie. Z czym do
    ludzi?

    > Znasz badania wpływu dużego przyspieszenia na organizm ludzki? :-)
    > A ciche poruszanie się a zatem większa ilość wypadków pieszych itd -
    > tego się nie uwzględnia, bo nie ma jak na razie.

    Kolejna bzdura. Jeżdżę PHEVem, głównie na prądzie, już blisko 2 lata. Nikt
    mi pod koła nie wlazł -- a ja zaraz po przycisku START wciskam przycisk
    wyłączenia "humowania" na pedestarianów. Czyli jeżdżę w trybie cichym.

    > Jak widać Ty też nie analizowałeś tylko walisz ze swojego działa,
    > a tu proszę uwzględnili emisję z okresu użytkowania.

    Nie taką o jakiej pisałem. CBDU.

    > Ale z tego co napisałeś nic nie wynika.
    > Wiadomo,że są takie dane i tyle.
    > Ani nie zaprzeczasz ani nie potwierdzasz.

    Wiadomo że wzięte do porównania zostały dane katalogowe, które
    rzeczywistości nie trzymają się wcale. Zatem, oczywiście że zaprzeczam
    rzetelności tego raportu.

    >>> Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
    >>> jest lepszy. Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale
    >>> to nie znaczy, że jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest
    >>> zdecydowanie lepszy - gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić. Np
    >>> zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
    >>> itp.
    >>
    >> Ludzie głównie się kierują ceną, niektórzy oszczędzają parę groszy na czymś
    >> by za chwilę wydać 2x tyle. I jest na to prawdziwe powiedzenie nawet.
    >> Dotyczy to między innymi ogrzewnictwa, gdzie ludzie chcą nadal montować
    >> kotły węglowe do domów bo twierdzą że tak jest taniej. A to bzdura, bo raz
    >> że sprawność tych kotłów jest żenująco niska, to jeszcze się trują
    >> wyziewami z komina, skracają na własne życzenie sobie i swojej rodzinie
    >> życie a w przyszłości za leczenie zapłacą wielokrotnie więcej niż gdyby
    >> zainstalowali bardziej cywilizowane źródła ciepła.
    >>
    >
    > Po co ten wywód nie na temat?

    Przecież napisałeś że EV niby nie jest lepszy niż ICE, i rzekomo dowodem na
    to, wg ciebie, jest że ludzie go nie chcą przecież kupować. To ci tłumaczę
    dlaczego go nie chcą kupować. I nie ma to związku z tym czy jest lepszy czy
    gorszy, bo ludzie krótkowzroczni są. Dlatego między innymi inni za nich
    muszą myśleć, muszą ich namawiać, zachęcać, zabraniać itd. Ergo, wywód jest
    na temat, tylko znowu masz problem ze zrozumieniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: