  • Data: 2011-05-16 14:02:27
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-16 10:20, Cavallino pisze:

    > Dokładnie - wg nich żaden z nich nie miał racji.
    > Bardziej nie miał ten kto zaczął wyprzedzać jako drugi.

    Przepis dokładnie nie specyfikuje co oznacza z tyłu, ale jednoznacznie
    mówi, że nie można rozpocząć manewru wyprzedzania (w tym przypadku
    kolejnego) jeżeli pojazd przed nawet nie rozpoczął a zasygnalizował
    zamiar rozpoczęcia manewru.

    > Oczywiście.
    > A z drugiej strony nie wolno wyprzedzać jeśli jest się wyprzedzanym i już.
    > Żaden z nich nie powinien wyprzedzać w takim przypadku.

    Czyli mamy dwa jasne stwierdzenia:
    a. Nie można rozpocząć wyprzedzania, gdy się jest wyprzedzanym
    b. Nie można rozpocząć wyprzedzania pojazdu, który zasygnalizował zamiar
    wyprzedzania

    > Jeśli mu nie utrudni manewru to pewnie nikt nie będzie miał pretensji.
    > A i polucjanci nie są zazwyczaj na tyle głupi, żeby się czepić za
    > wyprzedzanie, jeśli kilometr z tyłu ktoś również wyprzedza.

    Nie ma, żadnego jeśli. Ten z tyłu wyprzedzał kogoś innego, po
    zakończeniu manewru (nie musi wracać na swój pas) powinien się upewnić,
    czy może wyprzedzać dalej.

    A.