  • 51. Data: 2015-05-30 22:31:05
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/05/2015 19:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Normalnej czyli takiej pojemności, przy której nie trzeba rzeźbić
    > systemu.

    A kto pisze o rzeźbieniu? Wszystko zalecenia M$ - czyt. inne posty.

    > Tak to jest wygoda. Pojemność według potrzeb nie potrzeby według
    > pojemności. Oczywiście mowa o oprogramowaniu zajmującym mebibajty a nie
    > współczesnych grach.

    Jeśli ktoś woli wybulić kilka razy więcej za większą pojemność to ja w
    zasadzie nie mam nic przeciwko. Chodzi mi tylko, że IMO jeśli ma to być
    tylko kaprys a nie rzeczywista potrzeba to jest to albo zbyt "tłusty
    portfel" albo "frajerstwo".

    > Programy muszą być wszystkie. Dane te, które są czytane losowo. W
    > przeciwnym razie SSD służy tylko do podniecania się jak szybki jest
    > start systemu do ekranu logowania.

    Dane mają być te, które akurat potrzebujemy a nie, które może będziemy
    potrzebować. Magazyn mam na NASie.
    Np. film z wakacji, który chcę obrobić mam na HDD bo i tak nie mam na
    tyle szybkiego CPU/GPU by obrabiał to w takim tempie by dysk nie nadążał
    i robiło różnicę użycie SSD. Dokumentacje, które akurat potrzebuję do
    jakiegoś projektu mam na SSD by szybko się otwierały - te których nie
    potrzebuję -> NAS. I tak ze wszystkim - kwestia zorganizowania i
    zaplanowania.

    > Nadal nie rozumiesz że twój sposób nie jest jedynym. To że ktoś ma wg.
    > Ciebie 10 aplikacji do tego samego nie oznacza że tak faktycznie jest.
    > To jest kwestia zdefiniowania zadania.

    Jakie zadania może mieć Poldek?
    AFAIR pisał (nie w tym wątku) o enkodowaniu filmów? Poza tym pewnie
    home-office. Jaki SSD do tego będzie dobry według Ciebie?

    > Wyobraź sobie że kto inny może mieć inny pogląd i także mieć rację.

    Już pisałem, że w przypadku "narzędzia do pracy" jest inne podejście,
    ale nie takim przypadku była mowa od początku - Poldek wyraźnie
    zaznaczał, że budżet jest mały to i proponowany SSD proporcjonalny do
    niego. Zresztą z innych Jego postów wynika, że zanim coś kupi to wypyta
    by nie wydać kasy bez sensu - i w zasadzie te jego wybory nie są złe. ;D

    > Tylko jeśli pominiesz część postu Poldka.

    Sugerujesz, że opcja z jednym dyskiem i "odpalaniem" systemu z USB
    byłaby wygodniejsza?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 52. Data: 2015-05-30 22:35:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/05/2015 19:20, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

    Taaa, i jeszcze koniecznie na jego początku.
    Po co jak i tak nie jest prawie używany?
    Kiedyś tak było.

    > Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

    GPT nie robi różnicy?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 55. Data: 2015-05-31 02:37:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 30 May 2015 20:55:15 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    (ciach...)

    > Ale przecież to przydaje się tylko w przypadku instalowania nowego
    > sprzętu czy też sterowników - tak naprawdę to przywraca rejestr i w
    > zasadzie tyle. Wszystkie inne śmieci zostają. IMO to słabe narzędzie i
    > backup jest lepszym rozwiązaniem (i tak trzeba go mieć, więc...).

    To chyba dawno w działaniu System Restore nie widziałeś. Już od Visty w górę
    ten mechanizm jest całkiem skuteczny i pozwala sobie tyłek uratować w wielu
    różnych sytuacjach. Do tego stopnia, że niejeden komputer zasyfiony różnym
    gównem wyświetlającym reklamy podniosłem do stanu używalności korzystając z
    System Restore.

    > No ale to jak najbardziej prawidłowe zachowanie, ktoś pisał, że nie?

    Tylko w przypadku SSD-maniaków sugerujących kupno 64GB (o tych mówiących o
    32GB dysku na system litościwicie pomilczę) nie ma na to miejsca. I nie
    każda osoba ma drugi dysk, dba o to i pamięta.

    > Już pisałem, że chodziło mi o kilka video-playerów. Nie sprecyzowałem -
    > mój błąd.

    Ile zajmuje na dysku:
    - VLC
    - SMplayer
    - Media Player Classic - Home Cinema
    Musisz się liczyć z każdym MB? Czyli ciasno Ci? Ja się nie muszę liczyć. Ale
    ja kupiłem pod system i ważne rzeczy, które skorzystają z SSDka dysk taki,
    który mi jeszcze luzu trochę zostawił.

    Tak - wolałbym pojemniejszy. Dlaczego? Dlatego, że często korzystam z dwóch
    lub trzech wirtualnych maszyn. Mam osobno postawione na wirtualce Windows7 i
    Windows8. Z polską wersją interfejsu. Po co? Po to, bym mógł znajomym zrobić
    screeny co i gdzie mają wyklikać. Na taką jedną wirtualkę na dzień dobry
    potrzebuję z 30GB miejsca. Pomieść to na 64GB SSD...

    > To akurat są narzędzia, które IMO są niezbędne. Sam mam LO i nie jest
    > znowu taką kobyłą by trzebabyło z niego rezygnować.

    500MB z groszami. Sam LibreOffice

    > Klienta FTP mam na NASie bo może zaciągać gdy komp jest wyłączony, ale
    > jest tak "lekki", że w zasadzie nie robi różnicy.

    A ja ptrzebuję tutaj i teraz. Nie na NASie (za to u mnie robi serwer swoją
    drogą). Inną kwestią jest, że FileZilla zajmuje 22MB.

    > Inną kwestią jest, że katalog 'download' już bym przeniósł i to nie tylko
    > z powodów, że SSD "mały", ale i bezpieczeństwa - nie umieszcza się go na
    > partycji systemowej

    Skąd założenie, że u mnie katalogi usera są na tej samej partycji, co
    system? :)
    Skup się na tym, co na SSD dobrze by było, żeby leżało. Bo dostęp do tego
    jest szybki. Czyli:
    - system
    - poinstalowany soft
    - cache przeglądarek / programu pocztowego
    - pliki użytkownika pt. ustawienia i cache miniatur grafik z np. Bridge,
    Lightrooma, Total Commandera, innych przeglądarek grafik
    - profile przeglądarek, programu pocztowego lub czytnika RSS

    > Moja rada - kasuj załączniki, nie będzie taki wielki.

    Wiesz - załączniki są istotną częścią owych maili. Ja sobie nie mogę
    pozwolić na to, żeby załączniki usunąć. W razie draki mam pełną dokumentację
    co, jak, gdzie, kiedy, kto i dlaczego. Bywały już draki odnośnie materiałów
    sprzed dwóch lat. Wobec czego archiwizuję skrzętnie.

    > W domowym komputerze IMO 64GB to aż nadto. Do pracy owszem - mało, ale
    > wtedy to koszt tego dysku nie ma znaczenia i takiego się nie wybiera.

    64GB na co? Na system i poinstalowany soft? Może. Choć ja bym się nie
    odważył i raczej zaczynam od 128GB. Koleżanka miała dosyć padającego
    kolejnego Seagate'a w laptopie. Ma zewnętrzny dysk. Jak z kompa korzysta -
    system, Office, przeglądarki, czasami jakiś film, czasami trochę muzyki,
    synchronizacja danych z telefonem, część najważniejszych danych trzymanych
    również na Dropboksie. Przesadziłem Ją na SSD. Skorzysta na nim. SSD ma
    256GB. Ciasssssno jest. Choć jest na nim system, podstawowe oprogramowanie,
    folder Dopboksa i parę innych rozrywkowych rzeczy. Jak bym Jej zasugerował
    opcję 64GB SSD + targanie zewnętrznego dysku podpinanego po USB, to by mnie
    śmiechem zabiła. O ile by zdążyła...

    > Ale to tylko jedna z możliwości. Jeśli nie "waży" tyle co u Ciebie to
    > wcale nie musisz go nigdzie przenosić.
    > BTW. IMO waży za dużo i to pewnie przez załączniki (wywalaj - AFAIR jest
    > plugin do tego - zostawia tylko treść). ;D

    No. Przy 64GB SSD to wcale nie będę rzeźbić w tym, co i gdzie przenieść. A
    teraz powiedz o tych przenosinach tym posiadaczom laptopów, którym
    zasugerujesz wymianę klasycznego dysku na SSD o pojemności 64GB. I zostaną w
    tzw. czarnej dupie mając: 64GB SSD + napęd optyczny + dodatkowy dysk na
    USB2.0.

    Widzisz - ja koleżance ostatnio zasugerowałem (sprzęt całkiem sprawny, Core
    i7, porty USB 3.0, SATA 6Gbit), że SSD mający 256GB będzie niegłupim
    rozwiązaniem. Będzie to dosyć szybkie, do tego zewnętrzny dysk po USB3.0,
    jeżeli będzie potrzebować pojemności. Ale na nim będzie system, programy,
    najbardziej potrzebne rzeczy. Jak się wszystko pozbierało, to się okazało,
    że z tych 256GB (minus rezerwa nieprzydzielona) zostało jakieś 30GB... A tutaj
    artyści sugerują - kup SSD o pojemności 32 lub 64GB. Dobrze się czujecie?

    > No to już ustaliliśmy, że uruchamianie zostawiamy w spokoju. ;D

    Spoko. Podnosimy system z hibernacji. Mam 32GB ram. Ile zajmie plik
    hiberfil.sys?

    > Znowu "narzędzie" vs. "zabawka". ;D

    Na ,,zabawce" pt. serwerek (mam tam na nim bazę plików, miejsce na backup,
    soft do ciągania streamów) system (WIndows 8.1) stoi na SSD. Takim
    niespecjalnie szybkim Crucialu MX100. Ze 128GB zostało 58GB. Jak bym miał
    rzeźbić, żeby się całościowo to na 64GB dysku zmieściło... Szkoda mojego
    czasu.

    > Ale dobierasz go też pod kątem jakie to zasoby żre. np. czy zeżre Ci CPU
    > ale mniej miejsca na HDD, czy np. użyje GPU (CUDA/OpenCL) kosztem
    > powierzchni na dysku. I akurat enkodery wcale nie są relatywnie duże -
    > jest tj. mieści się na moim SSD wzorcowym. ;D

    Pisałeś o zasobach. Konwerter wideo ma żreć proca i ram do oporu. :)

    > No dobra. Teraz jeszcze kwestia jak tego LO zainstalujesz. Ze wszystkimi
    > składnikami, szablonami i innymmi duperelami, o których istnieniu
    > większość użytkowników nawet nie ma pojęcia, czy sam niezbędny soft (to
    > akurat jest w miarę lekkie - także zawiera się na moim wzorcowym SSD).

    W LibreOffice nie wiem, z czego będę musiał akurat skorzystać. Swego czasu
    instalowałem zestaw składający się z edytora tekstu, arkusza i w zasadzie
    wszystko. Potem się okazało, że musiałem dorzucać moduły. Tylko widzisz - ja
    mam gdzie dorzucać...

    [ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah, ]
    [ and they put it a dumpster to howl away it's pathetic little existence. ]
    [ ("Californication 2x08 Going Down and Out in Beverly Hills") ]

  • 53. Data: 2015-05-31 02:37:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 30 May 2015 20:16:56 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Na początek, żeby wszystko było jasne, odnoszę się do wszystkiego pod
    > kątem komputera zwykłego użytkownika jak Poldek, a nie kogoś kto używa
    > komputera zarobkowo i cenę SSD wrzuci w koszta (czyt. ma to w D). ;D

    Dude - ja ceny SSD nie mam w sempiternie, wiesz? Ot tak po prostu zwracam
    uwagę na to, co mi da wydatek na dane rozwiązanie, a czego mi nie da. I jak
    patrzę na porady SSD-maniaków pt. ,,kup SSD nawet 32 czy 64GB" to płaczę... ze
    śmiechu.

    > Akurat wymagania Pana P. mniej-więcej kojarzę z innych dyskusji.

    Wymagania jednego usera to jedno, cyrk urządzany przez SSD-maniaków - to
    drugie.

    > AFAIK wspomniany Squid jest na wszystkich popularnych, a na pewno na
    > Poldkowym ReadyNASie.

    I każdy user kupujący NASa po to, by mu robił za magazyn plików ogarnia, że
    tam można proxy postawić. Mhm.

    > Z tego są też inne korzyści, i raz postawiony RamDisk używa się i do
    > innych celów - w zasadzie to zależy tylko od "widzimisię" usera.

    Parsk. Dowal do komnpa większą ilość ramu po to, by część z tego ramu zabrać
    na ram dysk po to, by na ram dysk wpierdaczyć rzeczy, które powinny być na
    szybkim systemowym dysku. A ja mam podejście:
    - szybki systemowy dysk (wcale nie jest to jednoznaczne z SSD, choć ma on
    swoje zalety)
    - duża ilość ram
    - żadne pierdaczenie się z ram-dyskiem

    Tymczasem - artyści spod znaku SSD-mania wyskoczą z tekstem:
    - kup SSD 32 lub 64GB
    - miej ramu sporo - zrobisz sobie tam ram-dysk na cache tego czy owego.
    Porzeźbisz, żeby to działało, część ramu Ci wyparuje na ram dysk, ale będzie
    cacy
    - przenoś wszystko, co się nie mieści, na klasycznego talerzowca. Tak
    generalnie, to ja nie wiem, ile to miejsca zajmie, ale przenieś. No ale masz
    64GB SSD i system wstaje w 20 sekund.

    (ciach...)

    > Primo to Poldek nie zajmuje się składem zarobkowo i dla Niego dołożyć do
    > 2-razy większego SSD tylko dla kaprysu hibernacji to jest problem i ja
    > go rozumiem. Poza tym ma on "tylko" 2GiB RAM (no chyba, że zostawił ten
    > 3-ci budżetowy moduł 0.5GiB RAMu, o który niedawno pytał to wtedy 2.5GiB).
    > Dla Ciebie hibernacja faktycznie ma sens, ale w domu, do przywrócenia czego?

    Przestań się wić odnośnie zarobkowego korzystania z kompa. Wykorzystuje się
    w dany, a nie inny sposób. I nagle się okazuje, że całą teorię o tym, jak to
    64GB SSD cudofny jest można sobie w rulonik i tam, gdzie pan pana majstra
    może w dupę pocałować.

    Dlaczego choćby w domu hibernacja ma sens? Masz pootwieranych kilka
    dokumentów w edytorze tekstu. Masz parę stron w przeglądarce. Padasz na
    pysk. Hibernujesz, potem odpalasz kompa - i wszystko jest tak, jak przed
    hibernacją. Bez zapamiętywania sesji, bez otwierania po kolei dokumentów.
    SSD-maniacy plują tekstem, że to bez sensu - bo przecież system wstaje w 15
    sekund, soft się uruchamia błyskawicznie. Owszem. Wstaje i uruchamia się. A
    ja odhibernowuję i mam wszystko tak, jak przed odpaleniem hibernacji. I mnie
    to bardziej pasuje.

    > Nie wiem co w nim trzymasz

    Odpowiem Ci krótko - do pocztę tam trzymamm. I kanały RSS które czytam. I
    tak, też służbowe rzeczy. I tak, zdarzało się wracać do materiałów sprzed
    lat.

    > (do binarek są lepsze newsreadery ;D), ale ja
    > też mam i waży ~250MB, a używam 3 konta IMAP, ~10 RSS i ze 20 grup. No
    > ale ja nie chomikuję tego co zbędne, posty starsze niż 3 dni idą w
    > niebyt, maile trzymam miesiąc choć są foldery co i rok (co ważniejsze są
    > archiwizowane).

    No tak - jak u Ciebie coś starsze niż 3 dni jest zbędne, to u każdego tak
    będzie. A poza tym wszyscy zdrowi?

    > Ale Ty to inny przypadek jesteś - czyt. komercyjny. ;D

    Bredzisz.

    > SSD dla Ciebie to narzędzie, którego cena tak naprawdę nie ma znaczenia.

    Bredzisz po raz kolejny.

    > Nie jesteś niczym ograniczony - no może poza humorem szefa (pod
    > warunkiem, że masz jakiegoś a nie sam nim sobie jesteś - wtedy to humory
    > żony są istotne). ;D

    Bredzisz po raz trzeci.

    > J.w.
    > Tak szczerze, uważasz, że 64GB to mało na komputer nie służący za
    > narzędzie pracy a domowy desktop?

    Mało. Znajomym pod typowo domowe zastosowania, z rąbanymi kołkami na głowie,
    że będzie ciasno i drugi dysk w lapciu lub drugi dysk w domu ma być -
    wstawiam SSD o pojemności minimum 128GB. Bierz pod uwagę jedno - domowe
    zastosowania, to nie tylko system i poinstalowane programy. Ale troszku
    danych jeszcze trzeba trzymać. I np. laptop wyjazdowo służący do pracy ma na
    swoim dysku rzeczy do pracy plus parę rzeczy rozrywkowych. Ot - troszku
    muzyki, parę filmów. Według Ciebie 64GB SSD wystarczy każdemu. Według mnie
    jest to poroniony pomysł.

    > Tak, wiem. Ale znowu rozróżnijmy "narzędzie" od "zabawki".

    Ale Ty sam nie wiesz, co jest narzędziem, co jest zabawką.

    > Nie o tym pisałem. Rozumiem osobne playery do różnych multimediów. Sam
    > używam Foobara i MPC-HC. Chodziło mi o instalowanie np. kilku video
    > playerów, przeważnie tego co jest razem z kodek-pakami - widuję to na co
    > dzień.

    Ile na dysku zajmuje foobar, ile VLC, ile Media Player Classic - Home
    Cinema? A moment - ja na to specjalnej uwagi nie zwracam, bo dla mnie fakt,
    że na:
    - 10 MB na foobara
    - 100 MB na VLC
    - 40 MB na MPC-HC
    już muszę prawie 200MB przeznaczyć specjalnie mnie nie boli (nie liczę
    danych trzymanych w profilu użytkownika - tylko Program Files). Przy
    partycji systemowej rzędu 100GB jest to śmieszna różnica. Przy dysku na
    partycję systemową mającą 64GB - każdy MB robi się istotną kwestią. Ale tego
    SSD-maniacy jakoś usilnie nie zauważają.

    > BTW. Dlaczego? Sam go używam, ale ja to przeglądam tylko dokumentacje
    > techniczne.

    Dlatego, że w PDFX-Change Viewer nie mam narzędzi pt. podgląd rozbarwień,
    sprawdzanie gdzie jest nadruk włączony, sprawdzanie zgodności z różnymi
    standardami (opcja preflight). PDFX-Change Viewer mi PDFa wyświetli - do
    tego jest świetnym narzędziem. Szybkim i lekkim. Do pracy podczas
    przygotowywania materiałów do druku się nie nadaje. Wobec czego korzystam z
    dwóch. Jestem lamerem - mam dwa programy do wyświetlania PDFów...

    (ciach...)

    > Ale sęk w tym, że ogólne pojęcie o "Poldek-user-profile" jest. Do tego
    > podał ile "waży" jego "gruby" system.

    Nie - ogólne pojęcie jest pt. ,,wstaw 32 lub 64GB SSD na system i będzie
    świetnie". Bez pytania o to chociażby, ile rzeczy dany user trzyma, ile z
    nich warto trzymać na SSD i jak dobrze user ogarnia choćby przenoszenie
    danych i robienie do nich symlinków.

    [ Sooner or later, everybody gets replaced. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 56. Data: 2015-05-31 02:37:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 30 May 2015 21:31:05 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > A kto pisze o rzeźbieniu? Wszystko zalecenia M$ - czyt. inne posty.

    Co systemowe to systemowe, co softu, to softu, co danymi użytkownika -
    danymi użytkownika. Rzeźba się zaczyna, jak jakiś artysta SSD-maniak komuś
    wmówi, że ,,SSD Ci wystarczy na wszystko i wszystko będzie tańczyć, śpiewać i
    stepować". Gówno prawda. I jak bardzi chcesz, żebym Ci to cyferkami
    udowodnił?

> [...]
    > zasadzie nie mam nic przeciwko. Chodzi mi tylko, że IMO jeśli ma to być
    > tylko kaprys a nie rzeczywista potrzeba to jest to albo zbyt "tłusty

    Nie. Ktoś woli - jeżeli już - wybulić parę złotych więcej, żeby było
    wygodniej. Tam, gdzie rzeczywiście wygodniej będzie. SSD ma wiele zalet.
    Niemniej jednak - tak patrzę po swoim kompie. Kupiłbym SSD zgodnie z
    poradami SSD-maniaków tu się wypowiadającyh. Takiego 64GB. Będzie cudnie.
    O'rly? Jak sam plik hibernacji zeżre mi prawie 30GB (mam 32GB ram)?

    > Dane mają być te, które akurat potrzebujemy a nie, które może będziemy
    > potrzebować. Magazyn mam na NASie.

    Magazyn do pracy mam poza systemowym SSD. I teraz: rzeczy mocno służbowe,
    synchronizowane via Dropbox mam na drugim kompie. Taki mój serwer. Nie
    pracuję z video, tylko z plikami graficznymi. Są to często i gęsto pliki
    ważące po 800 MB w górę. Dlaczego wolę je mieć dostępne lokalnie, choć
    transfer z mojego serwerka idzie w okolicach 80 MB/s? Bo z czterech dysków
    lokalnie w RAID10 idzie szybciej? Eeee. Niiii...

> [...]
    > jakiegoś projektu mam na SSD by szybko się otwierały - te których nie
    > potrzebuję -> NAS. I tak ze wszystkim - kwestia zorganizowania i

    Aha. A już najednej grupie odnośnie fotografii poszedł test: import plików
    do Lightrooma z SSD na SSD, z pojedynczego HDD na SSD. Się jakoś tak
    okazało, że różnice w czasie importu z HDD i SSD były na granicy błędu
    pomiarowego. Bo bardziej istotną kwestią jest wydajność procka. Ups.
    Psipadek.

    Import danych rzeczy z NAS bo komp stoi na SSD? Buhahhahaha...

    > Jakie zadania może mieć Poldek?
    > AFAIR pisał (nie w tym wątku) o enkodowaniu filmów? Poza tym pewnie
    > home-office. Jaki SSD do tego będzie dobry według Ciebie?

    Do enkodowania filmów? Żaden. Przy kodowaniu video inne czynniki mają wpływ
    na czas trwania operacji - m.in. wydajność procesora, wydajność kodeka i
    jego możliwości wielowątkowej pracy. Ale SSD-maniacy twierdzić będą, że
    ,,masz SSD będzie cudnie".

> [...]
    > niego. Zresztą z innych Jego postów wynika, że zanim coś kupi to wypyta
    > by nie wydać kasy bez sensu - i w zasadzie te jego wybory nie są złe. ;D

    Nie. Paru artystów wyskoczyło, że ma brać SSD. Po co, na co - nikt nie wie.

    (ciach...)

    [ Gadać, kto tu odczuwa do mnie pociąg! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 54. Data: 2015-05-31 02:37:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 30 May 2015 21:35:08 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Taaa, i jeszcze koniecznie na jego początku.
    > Po co jak i tak nie jest prawie używany?
    > Kiedyś tak było.

    O tak. Nie używany w szczególności w przypadku, w którym jakiś SSD-maniak
    stwierdzi ,,na chusteczkę Ci ram, wstaw SSD, będzie cudnie". Potem patrzysz,
    że jest szybciej. No jak komp ma 2 czy 4GB ram i rzeźbi po swapie na SSD, to
    rzeźbi szybciej... SSD panaceum na wszystko!

    (ciach...)

    [ Rozczarowanie: Kiedy czasem myślisz, że los się do ciebie uśmiechnął, ]
    [ a ty go po prostu rozśmieszyłeś. (demotywatory.pl) ]

  • 57. Data: 2015-05-31 08:39:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-05-31 o 02:37, Przemysław Ryk pisze:
    Będzie cudnie.
    > O'rly? Jak sam plik hibernacji zeżre mi prawie 30GB (mam 32GB ram)?

    Nie możesz tego zrobić z jakiś powodów czy nie wiesz o możliwości jego
    zmniejszenia do nawet 50% rozmiaru pamięci RAM?

    --
    Czarek

  • 58. Data: 2015-05-31 11:51:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Miło wreszcie usłyszeć przyznanie że zrobienie porządku na dysku to dla
    > ciebie cyrkowe sztuczki :)

    Miło przeczytać że nie rozumiesz tego co czytasz. :-)

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2015-05-31 11:58:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-30 o 20:17, Michal Lukasik pisze:

    > Zapewniam Cię, że oba te systemy działają na 100% możliwości.
    > Na jednym z nich (Debian) jak na desktopa nie ograniczam się wcale*, to
    > ten drugi Win7_64 wymagał kilku zabiegów**, ale po tym jest OK.

    A ja cię zapewniam że teoretycznie to każdy z nas może zrobić
    szpagat ale większość uważa to za stratę czasu.

    > * praktycznie żadnych aplikacji serwerowych (od tego mam NASa), ale na
    > upartego dałoby się i to zrobić choćby na tych 16GB "poligonu"
    > **część z nich opisałem w innym poście i tak naprawdę nie ma tam nic
    > czego nie zalecałby sam M$.

    > To żadne "sztuczki" tym bardziej "cyrkowe", to świadomy dobór aplikacji
    > i ich konfiguracja pod moje wymagania. Krótko mówiąc OS działa u mnie
    > tak jak ja tego chcę a nie "żyje własnym życiem" jak u niektórych.

    Ten wybór i ta konfiguracja to właśnie te "cyrkowe sztuczki".
    Nie żyjemy już w PRLu i większość uważa za wygodniejsze wydanie
    o stówę więcej niż tracenie własnego czasu na cyrkowe sztuczki.
    Ty jesteś wyjątkiem które te sztuczki lubi, ale proponowanie ich
    innym nie stawia cię w najlepszym świetle.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2015-05-31 11:59:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-30 o 18:56, marfi pisze:

    > <A bezsensowne przypominanie że na upartego się da stawia
    >
    > To nie jest "normalne używanie" - to jest pospolite używanie
    > I pierwsze i drugie jest odległe od "świadomego" używania, który chyba
    > jest Ci obce.

    A tobie obca jest prawda że ktoś świadomie może podjąć
    decyzję że nie będzie trafić czasu na zabawę z upychaniem
    systemów na małym dysku.