  • Data: 2012-04-09 20:02:32
    Temat: Re: Nettop - co sądzicie?
    Od: BearBag <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No i przede wszystkim chętnie przeniósłbym się na nowszego Windowsa.
    > Gdyby tak siódemka chodziła płynnie wraz z przeglądarką WWW (nie mam w
    > zwyczaju otwierać 50 kart jednocześnie, jak to robią niektóry), paroma
    > podstawowymi programami w tle (otwarty Thunderbird, Skype, Pidgin, jakiś
    > antywirus) oraz kilkoma widgetami na pulpicie, zostawiając jednocześnie
    > trochę rezerwowych zasobów, to już byłoby bardzo dobrze.

    Spokojnie wystarczy ci na te rzeczy nettop ze zwykłym atomem na pokładzie, dla win7
    musisz mieć tylko min 2 GB ramu i będzie spory zapas zasobów.
    Jak chcesz coś bardziej wymagającego ale ciągle w obudowie itx to pomyśl nad
    dwurdzeniowym amd czy intelem. W ładnej obudowie z wydajną kartą wspomagającą HD na
    plycie zolteca 9300 czy 8200 wyjdzie to poniżej 1tyś zł. Tylko wtedy masz już
    wentylatory i zasilacz około 150W, który będzie brał koło 50W w spoczynku.

    > Zastanawiam się po prostu, czy faktycznie muszę składać szumiącą i
    > energochłonną skrzynię, skoro nie planuję na nowym komputerze montować
    > filmów czy tworzyć grafikę 3D. Jedyne mniej typowe zastosowanie jakie
    > przychodzi mi na myśl to właśnie owe eksperymenty z radiem SDR, dlatego
    > interesuje mnie zagadnienie możliwości kart dźwiękowych podpinanych pod USB.

    Nie musisz, napisze nawet więcej: nie powinieneś pakować się w taką kobyłę do takich
    zastosowań.