  • 41. Data: 2010-10-26 16:16:35
    Temat: Re: Netbook z wmiare dobrym wyswietlaczem???
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Czy wogole cos takiego istnieje w przyrodzie?
    >
    > Mam teraz IBMa T42 - wyswietlacz jest swietny -
    > mozna spokojnie ogladac zdjecia bez poobcinanych cieni,
    > wyjaranych swiatel etc.
    >
    > Mysle jednak o zmianie na netbooka z paru powodow:
    > - przydalby sie dluzszy czas dzialania na baterii,
    > - mniejsza waga,
    > - byc moze wyzsza wydajnosc (to do sprawdzenia),
    > - lepsza przenosnosc,
    > - lepsze odtwarzanie video HD (tu T42 troche sie tnie).
    >
    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec? I nie ma tego oblesnego
> [...]

    netbooki mają najbardziej tandetne ekrany jakie można znaleźć na rynku,
    przynajmniej te tanie do 1500 zł.

    imho to one sie nawet do zwykłej pracy z trudem nadają.

    trzeba szukać w sprzęcie bardziej ekstrawaganckim.

    jeśli ci zależy na dość mocnym i bardzo małym netbooku z całkiem dobrym ale
    bardzo gęstym ekranem to możesz obejrzeć moje VAIO P, tylko że ono kosztuje
    3500 :)

    zdjęcia sie też da oglądać i ma imho bardzo dobre powłoki antyodblaskowe
    których w zwykłych netbookach a i zwykłych lapkach raczej nie uświadczysz.

  • 42. Data: 2010-10-26 16:17:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mich@l wrote:

    > Mam Samsunga N150,

    ekran jest koszmarny

  • 43. Data: 2010-10-26 16:33:26
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-10-26 18:17, Marek Dyjor pisze:

    > ekran jest koszmarny

    Owszem, nie zaprzeczę, ale przynajmniej nie świeci się jak psu jajca ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 44. Data: 2010-10-26 17:48:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 11:31:26 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Atom to zmodyfikowany Pentium IV. Nihil novi sub sole.

    Tak, a AMR Cortex to zmodyfikowany Z80.

    Może byś bzdur nie opowiadał?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 45. Data: 2010-10-26 17:50:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 12:56:46 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Liczba tranzystorów w atom 47 mln.
    >
    > PIII 8.2 miliona
    > PIV 42 miliony
    > 486 1.2 miliona
    > Pentium D 230 milionów
    >
    > Czyli wszystko wskazuje na PIV. Tyle, że są robione w 45nm.

    Wszystko, poza specyfikacjami, chyba nie widziałem bardziej kosmicznej
    bzdrury niż rodzinę po ilości tranzystorów ustalać...

    Atom to zmodyfikowany i uproszczony rdzeń Dothan z Pentium M, a ten powstał
    z modyfikacji Pentium III.

    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 46. Data: 2010-10-26 17:53:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 11:45:03 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Położyłem się ze śmiechu na klawiaturze. Wyobraziłem sobie
    > mianowicie Jakuba, jak idzie, w stylu dawnych malarzy pejzażystów,
    > dźwigając z przodu laptopa, a na plecach ogromny, aczkolwiek płaski
    > monitor :)

    Monitor na sztalugi, aparat na statyw i do malowania światłem jak znalazł
    ;)

    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

  • 47. Data: 2010-10-26 22:38:26
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    W dniu 10/26/10 11:32 AM, Czornyj pisze:

    Hej

    > Na chwilę obecną JEDYNYM netbookiem z wyświetlaczem porównywalnym z
    > T42 jest... iPad!!! :D

    Ech, uprzedziłeś mnie :)
    iPad zdaje się ma właśnie wyświetlacz IPS?
    Można jeszcze rozważyć nowego iPhone z wyświetlaczem Retina ;P

    No ale przecież wszystko z logo Apple jest passe ;)

    Dzisiaj czytałem o prawdopodobnym przejęciu Sonego przez Apple. Ciekawe
    ile w tym prawdy?

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 48. Data: 2010-10-27 09:03:44
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Kryhu pisze:

    > Dzisiaj czytałem o prawdopodobnym przejęciu Sonego przez Apple. Ciekawe
    > ile w tym prawdy?

    ile w tym prawdy tego nie wie nikt, i jeśli w tej plotce jest jakieś
    ziarno prawdy to nie całego Sonego tylko zapewne któregoś z jego
    działów: filmowy, muzyczny ew konsol playstation (aczkolwiek to dla
    Sonego kura znoszącza złote jajka więc nie sądze aby chcieli się pozbyć,
    a i dla Appla to byłoby tylko wykupienie konkurenta nic nie wnoszącego
    dla firmy i jej rozwoju)

  • 49. Data: 2010-10-27 11:24:29
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-10-26 10:04, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Było kilka rodzajów :) Większość miało zwykłe matryce TN, ale jeden model
    > bodajże miał IPS o wysokiej rozdzielczości (1400x???). Podaję z pamięci,
    > mogę się mylić :)

    Niektóre Thinkpady z serii R5x, T4x i T60 miały matryce IPS
    1400x1050 i 1600x1200. W nowszych modelach przestali je montować,
    bo Lenovo miało problemy ze znalezieniem stabilnego dostawcy takich
    matryc.

    T.

  • 50. Data: 2010-10-27 17:19:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kryhu wrote:
> [...]
    > Można jeszcze rozważyć nowego iPhone z wyświetlaczem Retina ;P
    >
    > No ale przecież wszystko z logo Apple jest passe ;)

    nie ejst passe tylko jest z lekka zbyt mocno ograniczone, przykrojone pod
    potrzeby niezbyt rozgarniętego przeciętnego usera ale nic ponadto.