    From: "Vituniu" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Netbook z wmiare dobrym wyswietlaczem???
    Date: Tue, 26 Oct 2010 09:01:26 +0200

    > Mam teraz IBMa T42 - wyswietlacz jest swietny -
    > mozna spokojnie ogladac zdjecia bez poobcinanych cieni,
    > wyjaranych swiatel etc.

    Hm.... Hmmmm.... Jakos nie podzielam tej opinii.
    Z tym, ze tam bylo kilka roznych matryc montowanych,
    wiec moze moja jest z tych tanszych ;)

    BTW (prywata, uprasza sie nie bic): nie masz moze recovery cd?

    > Mysle jednak o zmianie na netbooka z paru powodow:
    > (...)
    > - byc moze wyzsza wydajnosc (to do sprawdzenia),

    Dyskusyjne. Orientacyjnie - taki Atom na rdzeniu Diamondville
    ma wydajnosc polowy Pentium M z takim samym taktowaniem.
    Nowszy Pineview podobno wcale nie jest jakos tramatycznie szybszy.
    Jak na tym tle wypada AMD Neo czy SU4100 Intela nie wiem.

    Nieco lepiej wyglada sytuacja z grafika. W wyzszych modelach
    mozna znalezc uklady ze sprzetowym wsparciem dla h.264, wiec
    odtwarzanie materialu w HD nie powinno byc problemem.

    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec?

    Bezposrednie porownanie mam tylko ze starawym juz eee 901
    i wypada calkiem dobrze, jesli idzie o kontrast, czern i cala reszte.
    Z wyjatkiem oceny ostrosci. No nie da sie i juz. 9" w panoramie
    daje w pionie 600 pikseli tylko. A jeszcze odejmij od tego pare
    na interfejs programu... :/

    > I nie ma tego oblesnego blyszczacego ekranu?

    A tego chyba nie unikniesz. Choc niektore nie sa az takie zle.
    Przynajmniej tak dlugo, jak pracujesz w wewnatrz. ;)

    > Z gory dzieki za opinie uzytkownikow...

    IMHO:
    szukaj czegos z kategorii 12" z rozdzielczoscia 1366 x 768
    (znajdzie sie kilka programow, ktore grymasza przy nizszej
    rozdzielczosci).

    Czy bedzie to duzo bardziej mobilne od lekkiego przeciez
    i zgrabnego T42, to juz osobna historia... :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Lektura na poczatek: