eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNerwowe tematy o elektrykach ;)Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5ffc1f24$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffd794d$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffd8ed9$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtk3pn$h32$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5ffd9c75$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtk83c$jom$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5ffdb039$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkc2m$nj7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5ffdba9f$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkme7$u1q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5ffdf2e1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtl4cp$87b$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 13 Jan 2021 10:39:54 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rtl4cp$87b$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210113-0, 13.01.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 84
    Message-ID: <5ffebfea$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.92.138
    X-Trace: 1610530794 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 514 83.31.92.138:58193
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4607
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689940
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-01-12 o 22:30, Cavallino pisze:
    > W dniu 12-01-2021 o 20:05, T. pisze:
    >> W dniu 2021-01-12 o 18:31, Cavallino pisze:
    >>
    >>>
    >>>> rocznie, koszt samochodu - niech Ci będzie - jest mniejszy o 20 tys.
    >>>> zł. Skąd te 40 tys. drożej?
    >>>
    >>> Przecież liczyłem.
    >>> 1. Różnica kupno-sprzedaż (po 3 latach) = 0
    >>> (a nie 20, 20 to tylko to co musisz na dzień dobry więcej wyłożyć,
    >>> ale dostaniesz to z powrotem przy sprzedaży, wtedy też Zoe będzie
    >>> więcej warte o podobną kwotę).
    >>>
    >>> 2. Na elektryka zwrot 17 tys dotacji
    >>>
    >>> 3. wydasz 30 tys mniej na paliwo przez 3 lata.
    >>>
    >>> 4. wydasz 2 tys mniej na przeglądy przez 3 lata.
    >>>
    >>> Wychodzi: -20+20+17+30+2=49 tys różnicy na korzyść Zoe.
    >>>
    >>>> Bo nie bardzo rozumiem... W mojej wersji po 3 latach będę jeszcze o
    >>>> 5 tys. do przodu.
    >>>
    >>> Nie będziesz, początkowy wydatek to NIE JEST koszt.
    >>> Koszt = suma wydatków - suma przychodów
    >>
    >> Masz rację, ale ja nie zakładam, że sprzedam po 3 latach.
    >
    > Im dłużej będziesz trzymał, tym różnica będzie się powiększać.
    > Bo różnica na kosztach eksploatacji będzie nadal po 10 tys rocznie, a
    > różnica w cenie odsprzedaży będzie malała, ale o wiele mniej niż 10 tys
    > rocznie.
    >
    >> Więc liczę jeszcze raz - nowe Zoe - 137 - 17 dotacji = 120.
    >
    > Nie.
    > 120 (cena u dealera) -17 dotacji = 103.
    >
    >
    > Na prąd
    >> wyjdzie może z 1 tys. zł - sprawa pomijalna.
    >> Moje auto - 92 tys. zł. Pali 7,5 w mieście *4,5 = 4000 rocznie za paliwo.
    >
    > Wybacz, ale jeździłem Capturem 1.2 i automatem i 7,5 to on palił z górki
    > przy dobrym wietrze.
    > Moje zużycie to dobre 8,5 l, w mieście więcej.
    > W 1.0 podobnie.
    >
    > Przyjmijmy średnio 9.
    > 9*5=45 zł*25000 km rocznie = 11,5 tys zł
    >
    >
    >> Rzeczywiście w tym czasie będą mnie kosztowały przeglądy, ale chyba w
    >> elektryku też są.
    >
    > Ale za 200 zł, a nie za 1000 i to w przypadku gdy nic nie trzeba
    > zmieniać poza olejem.
    > >
    >  Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
    >> tak bym jeździł na akumulatorze, a w trasę nie strach wyjechać.
    >
    > Tyle że hybryda plug-in kosztuje tyle co elektryk, jest mniej
    > praktyczna, bo na prądzie zasięg ma żaden, więc smrodzi i psuje się tak
    > jak każdy inny smrodowóz, albo bardziej.
    >
    > A w trasę za 0 zł nią nie pojedziesz - a ja elektrykiem tak.
    >
    >> Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
    >
    > Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    > uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    > Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.


    Ty od dziecka masz ciężką nogę :-)
    Tu masz rzetelne wyniki spalania (w tym moje):
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=130&power_e=135&g
    earing=2&powerunit=2

    Te regulacje temperatury to z Zoe? Bo mi się podoba...
    Ja wiosną przymierzam się do czegoś takiego: https://intercars.pl/s/lp-defa/

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: