  • Data: 2022-07-09 00:33:07
    Temat: Re: Nekrolog
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ta7q25$6m7$...@g...aioe.org

    > Zastanawiam się nad zakupem kolejnego... Może poleasingowego?...

    Ten:
    https://store.acer.com/pl-pl/acer-aspire-3-laptop-a3
    17-33-srebrny
    można kupić za 1784,05 z VAT, ale czy to ma miejsce na HDD?
    Nie:
    - czy ma dość wolnego [po co mi szybkie?] miejsca,
    ale
    - czy ma: slot, przewody, mocowanie 2.5" dysku...
    Miejsca by starczyło aż na dwa 2.5" HDD...

    CPU (PentiumR Silver N6000) trochę słaby?
    Brak dedykowanego GPU.
    Ale cena niska. :)

    Jeśli ktoś zna ten komputer i chce podzielić się
    wrażeniami -- chętnie poczytam.

    -=-

    > Straciłem też jedną z czterech kopii tej (z SSHD) partycji -- podczas
    > próby dogadania się z drukarką Canona. :) Drukarka już jest widziana

    To ważne -- włączam w Tendze 2.4 GHz (na co dzień włączam tylko 5 GHz)
    i po chwili widzę, czy drukarka załapała łączność z routerem...

    > przez router Tendy, nadal nie jest widziana przez soft Canona i nadal
    > nie wie, czy jest na adresie 6.6.1.6 czy na 6.6.1.14, ;) ale pracuje
    > poprawnie i uruchamia się bez wciskania włącznika, po otrzymaniu
    > zlecenia (drukowania, skanowania, konfigurowania) z laptopa...

    Chyba zlecenie skanowania nie budzi tego urządzenia z letargu...
    Próba drukowania lub rekonfigurowania -- budzi... Wydaje się mi,
    że także próbą skanowania zbudziłem raz, ale teraz jakoś ;) nie
    budzę...

    > Canon zdecydowanie lubi niepotrzebne przelewanie (choćby podczas
    > rekonfigurowania czy skanowania) atramentu i tuszu z pojemników
    > do pampersa...

    Ochrona środowiska! Chcesz tylko coś zmienić w ustawieniach (hasło
    do routera przykładowo) lub coś zeskanować? -- urządzonko wyciąga
    kartridże (by zasychały) na czas jakiś, po czym je czyści i parkuje...

    BTW -- dwakroć wstawiałem hasło -- dwakroć niestety z ,,panelu''
    drukarki, co (bardzo delikatnie ujmując) nie jest wygodne...

    -=-

    Canon zbladł w mych oczętach...
    - tanie obiektywy bez osłon psłonecznych
    (na AliExpress kupiłem stosowną osłonę za
    kilka pln, ale niemal nie pstrykam już fotek;
    BTW -- osłona wewnątrz powinna być aksamitna
    i poprążkowana -- ta z AliExpres jest niemal
    błyszcząca, ale lepsza taka niż żadna...)
    - analogowa lustrzanka zepsuła się
    (niby żadna nowość, ale wcześniej psułem różnorakie
    aparaty radzieckiej produkcji; analogowa lustrzanka
    Canona ponoć była japońskim produktem)
    - drukarki Canona lubią zasikiwać pampersy
    - lampy różnią się barwową temperaturą
    (chyba 'Speedlite 550 EX' i 'Speedlite 580 EX')

    -=-

    Laptop z samym SSD to imo słaby pomysł...
    Niby można co jakiś czas zrzucać wszystko na penflaszkę
    lub na HDD via USB, ale to tak sobie przyjemne... Lepsze
    są automagiczne bakapy...

    [ostatecznie można by przykleić (może klejem z pałeczek ;)
    topionych gorącem) HDD wewnątrz laptopa i podpiąć via USB,
    jeśli nie ma SATAnistycznych slotów AHCI...]

    -=-

    CPU ma tylko 8 linii PCIe -- trochę mało na pełną obsługę SSD.
    Acer, z którego teraz piszę ma 12, ale 4 oddane są do dyspozycji
    grafiki -- dyskowi zostają tylko 2... [ale z dysku nie wciekają
    dane osobowe luźnymi liniami...]

    --