  • 11. Data: 2012-02-15 00:24:27
    Temat: Re: Nawigacja na moto
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2012-02-14 20:30, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Daniel Kowalski" <b...@g...pl> napisał

    > Prawdziwy motocyklista używa tylko Garmina i z wyższością patrzy
    > na ubogich użytkowników TomToma. Wszelkie inne nawigacje nie są
    > koszerne i nie wypada o nie pytać.
    > Pozdr

    Hehe, pol Europy przejezdzilem na MIO A701 za jakies 300 zl + AutoMapa
    EU (plus UK) i to nie tylko w motocyklu ale i w aucie swietnie sie
    spisywalo :)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 12. Data: 2012-02-15 06:47:00
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-15 01:24, marider pisze:

    > Hehe, pol Europy przejezdzilem na MIO A701 za jakies 300 zl + AutoMapa
    > EU (plus UK) i to nie tylko w motocyklu ale i w aucie swietnie sie
    > spisywalo :)

    Czyms drozszym od wsk/rometa/chujaka ?
    Bo wisz, jak sie nabijacie z drogiego garmina to moze nabijajcie sie tez
    z japonskich motocykli po kilkadziesiat tys pln skoro mozna jezdzic
    rometem czy cezetom.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 13. Data: 2012-02-15 08:17:13
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > japonskich motocykli po kilkadziesiat tys pln skoro mozna jezdzic rometem

    Zly przyklad podales. Jakby ta cezeta miala wspolny silnik, rame i tylko
    inny znaczek na obudowie to mozna by sie nabijac. Tak wlasnie jest z
    nawigacjami - glowne podzespoly od tych samych firm - procesor, ekran.
    Placisz glownie za inne mapy i oczywiscie znaczek danej firmy.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 14. Data: 2012-02-15 08:25:57
    Od: Alf/red/ <a...@a...waw.pl>

    On 2012-02-15 09:17, Drzewo wrote:
    > Zly przyklad podales. Jakby ta cezeta miala wspolny silnik, rame i tylko
    > inny znaczek na obudowie

    Złe porównanie. Macbooki mają Intela Core Duo Śmeges i dyski SATA, a
    przecież to całościowo jest zupełnie inny komp niż klaptopy dowolnego
    producenta z Windows, nie tylko przez OS X...

    --
    Alf/red/

  • 15. Data: 2012-02-15 08:49:35
    Temat: [OT/SPAM/TROLOLO/FLAME]Re: Nawigacja na moto
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    W dniu 2012-02-15 09:25, Alf/red/ pisze:

    > Złe porównanie. Macbooki mają Intela Core Duo Śmeges i dyski
    > SATA, a przecież to całościowo jest zupełnie inny komp niż
    > klaptopy dowolnego producenta z Windows, nie tylko przez OS X...

    A przez co jeszcze, jeśli można wiedzieć? Czym się różni laptop
    z windows od macboka z windows? EFI?

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2012-02-15 09:09:37
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-15 09:17, Drzewo pisze:

    > Zly przyklad podales.

    Tak sobie tlumacz, dobre samopoczucie to podstawa :)

    > Jakby ta cezeta miala wspolny silnik, rame i tylko
    > inny znaczek na obudowie to mozna by sie nabijac.

    Tak jest, ma silnik spalinowy, rame, zbiornik paliwa i cezeta tak samo
    jak r1 dowiezie Cie na miejsce. Znaczy nalezy sie nabijac z frajerow co
    kupuja r1 czy inne drogie motocykle zamiast kupic za 3tys rometa i pycic
    jak Naczelny Filozof.

    > Tak wlasnie jest z nawigacjami - glowne podzespoly od tych samych firm - procesor,
    ekran.

    Mowisz ze gpsmap 78CS to to samo co lark albo mio tylko w innym pudelku ? ;)

    > Placisz glownie za inne mapy i oczywiscie znaczek danej firmy.

    Tak sie sklada ze uzywalem i uzywam garmina na garminie, gamina na ppc,
    automape, mapamap, ten wynalazek co jest w larku (emapa?) oraz igo.
    Roznic jest duzo wiecej niz mapa i znaczek, np ostatnio kupiony lark
    4340 czy 4030 muli tak ze trzeba czekac na reakcje po nacisnieciu
    literki np przy wprowadzaniu nazwy. O zenujacej jakosci mapy nawet nie
    chce mi sie pisac. Faktem jest jednak ze kosztowal 200zl, wiec pewnie
    wielu mu wybaczy takie brzydkie zachowanie :))
    Nie twierdze ze kazdy powinien kupowac garmina. Ale po prostu on nie ma
    konkurencji w wielu regionach/typach zastosowan nie mowiac juz o
    awaryjnosci. Garmin nie jest tez idealny, np wyciecie paru funkcji
    outdoorowych z zumo 500 mocno mnie wkurzylo i bede zmieniac odbiornik
    motocyklowy na morski bo jest wg mnie wygodniejszy.
    Podsumowujac, jesli kogos stac to moze rozwazyc garmina, jesli nie stac
    to niech poszuka czegos w ofercie innych producentow.

    AA, przypomnialo mi sie ze becker mial model crocodile czy cos - Kocyk
    chyba z tym jezdzil jesli mi choleryny czegos w glowie nie pomieszaly i
    dobrze pamietam.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie - chyba umre :-/

  • 17. Data: 2012-02-15 09:20:49
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > Znaczy nalezy sie nabijac z frajerow co
    > kupuja r1 czy inne drogie motocykle zamiast kupic za 3tys rometa i pycic
    > jak Naczelny Filozof.

    Przepraszam, pomylilem Naczelnego Filozofa i jego CzeSie z Williamem :(

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 18. Data: 2012-02-15 11:30:23
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2012-02-15 09:17, Drzewo pisze:
    >

    >i bede zmieniac odbiornik motocyklowy na morski bo jest wg mnie
    >wygodniejszy.

    a jaki konkretnie rozważasz do zakupu i dlaczego akurat taki?

    pytam bo zastanawiam sie nad zakupem morskiego i jak by sie tez na moto
    nadawał to nie byłoby źle

    ja mam kilka garminów, wszystkie mają wady i zalety

    na moto używałem etrexa bo tani i niezniszczalny i mi go nie szkoda ale
    sprawdza się to słabo - za mały, nieczytelny, słaby routing, jednak do czego
    innego to jest wymyślone; używam go na rowerze i tam jest super
    w samochodzie miałem nuvi ale teraz używam nawigacji androidowej i wystarcza
    na morze używam gpsmap60cs - nie nadaje się on do jazdy czymkolwiek po
    lądzie bo ma za słaby procesor i za wolno odświeża mapy, na morze jest okej
    bo ma bryzgoszczelną wtyczkę zasilania a prędkości tam mniejsze jakby
    mam jeszcze aera - jest duży i wyraźny i wodoszczelny i ma bardzo głośny
    głośnik, pewnie byłby najlepszy i do samochodu i do motocykla i na morze ale
    mi go szkoda bo drogi był a poza tym jakby nawalił niespodzianie to skucha
    może być wiec go generalnie szanuję

    kiedyś miałem morski gpsmap76s ale kiepskie to było wiec zastanawiam sie
    jaki morski moglby być

    pozdro

    greg

  • 19. Data: 2012-02-15 12:29:39
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-15 12:30, greg pisze:

    > a jaki konkretnie rozważasz do zakupu

    gpsmap 78

    > i dlaczego akurat taki?

    Zasilanie jest puszczone po wtyczce starego typu (hermetyczna, okragla z
    4 pinami), a nie po usb jak w 68. No i ma wyscie NMEA w tej samej
    wtyczce (mnie sie przyda). Do tego ladnych pare lat uzywalem gpsmap60cs
    i byl bardzo wygodny zarowno w czasie jazdy motocyklem, jak i plywania
    lodka czy spacerow :)

    > pytam bo zastanawiam sie nad zakupem morskiego i jak by sie tez na moto
    > nadawał to nie byłoby źle

    No to jest wlasnie morski :) Chociaz powiem Ci ze mialem okazje plynac z
    jednoczesnym uzyciem jakiegos garmina typowo morskiego i c-map na
    laptoku, wyszlo mi ze ze wzgl na ekran kupilbym c-map na jacht.

    > ja mam kilka garminów, wszystkie mają wady i zalety

    Nie ma sprzetow bez wad :(

    > na morze używam gpsmap60cs - nie nadaje się on do jazdy czymkolwiek po
    > lądzie bo ma za słaby procesor i za wolno odświeża mapy,

    Zwolnij! :-D Mnie 60cs dosyc dlugo sluzyl wlasnie jako nawigacja
    motocyklowa. Problem sie pojawial gdy dawalem duza ilosc detali i np
    skopana RO.A.D. ktora wyswietlala poziomice przy dosc duzym oddaleniu
    widoku. "Niestety" mapy garmina dostaja coraz wiecej danych i stare
    odbiorniki przestaja wyrabiac z ich wyswietlaniem. Mozna sobie
    zmniejszyc detail level.

    > ale mi go szkoda bo drogi był a poza tym jakby nawalił niespodzianie to
    > skucha może być wiec go generalnie szanuję

    tego to nawet nie dotykalem.
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 20. Data: 2012-02-15 15:43:21
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 14 - 02 - 2012 (wtorek) o godzinie 21:03, Daniel Kowalski napisał(a):

    > Z zazdrością patrzę na ubogich użytkowników Larka, do których niebawem
    > dołączę, dziękując za podpowiedzi i opinie.

    Ja właśnie wczoraj stałem się kolejnym nowym użytkownikiem Larka. Przez
    najbliższych parę tygodni raczej go jeszcze nie przetestuję na motocyklu,
    jedyne więc co mogę powiedzieć teraz, to tyle, że cały zestaw rzeczywiście
    wygląda na wykonany solidnie i przyzwoicie. Chcę go trochę poużywać w
    najbliższym czasie w aucie, więc może będę mógł niedługo powiedzieć o nim
    coś więcej.

    Z dostępnością "od ręki" w sklepach (przynajmniej we Wrocławiu) jest
    marnie. Tzn. jest dostępny w paru sklepach internetowych, ale ja chciałem
    najpierw go obejrzeć "na żywo", a z tym był już problem. Ponoć był kiedyś w
    różnych supermarketach, ale w żadnym go nie znalazłem. Jedynie w Auchan
    pracownik powiedział, że kiedyś mieli, w cenach od 370 do 460 PLN, ale
    ostatnie sztuki wyszły jesienią i nowych raczej nie będzie w najbliższym
    czasie. W Media Markcie mieli raptem jedną sztukę za 470 - nie sprzedała
    się, bo ktoś ukradł ładowarkę i uchwyt na moto... Przynajmniej mogłem sobie
    pooglądać sam odbiornik.

    Kupiłem w końcu za 399 w sklepie Orlenu:
    http://sklep.orlen.pl/

    Żeby nie było - nie mam żadnego interesu w reklamowaniu Orlenu, podaję ten
    link, bo to najtańsza oferta na Larka jaką znalazłem, więc może się komuś
    przyda.

    --
    Yorick
    LS 650