  • 21. Data: 2012-02-15 16:18:47
    Temat: Re: Nawigacja na moto
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-15 09:17:13 +0100, "Drzewo" <d...@w...pl> said:

    > Zly przyklad podales. Jakby ta cezeta miala wspolny silnik, rame i tylko
    > inny znaczek na obudowie to mozna by sie nabijac. Tak wlasnie jest z
    > nawigacjami - glowne podzespoly od tych samych firm - procesor, ekran.
    > Placisz glownie za inne mapy i oczywiscie znaczek danej firmy.

    Pokaż mi plijz jakąś tanią nawigację, która pociągnie na akumulatorze
    circa 10-12 godzin, a najlepiej z zasilaniem z paluszków, co by w razie
    nagłego padnięcia, można było je w najbliższym kiosku kupić. Oczywiśie
    wodoodporną, z funkcjami nie tylko drogowymi, ale i outdoorowymi, do
    jeżdzenia na skuśkę.

    de Fresz

  • 22. Data: 2012-02-15 17:03:49
    Od: "All" <t...@t...net>

    "Roman Niewiarowski" w news:4f3ba534$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    /.../

    > "Niestety" mapy garmina dostaja coraz wiecej danych i stare odbiorniki przestaja
    wyrabiac z ich wyswietlaniem. Mozna sobie
    > zmniejszyc detail level.

    I to jest ewentualna odpowiedz (dla Alf/red) dlaczego niekoniecznie trzeba
    spieszyc sie z aktualizacja. Posiadanie na pokladzie tankbaga tradycyjnej
    mapy jeszcze nikomu nie zaszkodzilo, tak jak i dreszczyk emocji w trasie ;).
    A fakt, ze nie odczuwam potrzeby testowania innych producentow i marek
    swiadczy chyba niezle o garminie 660.

    zdrówko
    All

    Nowa Inicjatywa :) - www.tamitu.net
    (ciekawe czy znajdą się naśladowcy)
    dawniej SWORAM
    http://www.wirall.net/sworam

  • 23. Data: 2012-02-16 07:24:56
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    dajcie sobie siana z garminem
    dziadostwo i tyle
    w szczegolnosci w obszarze zarzadzania mapami
    koncepcja systemu jak za króla ćwieczka
    huck

  • 24. Data: 2012-02-16 07:44:31
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-16 08:24, huck pisze:

    > w szczegolnosci w obszarze zarzadzania mapami
    > koncepcja systemu jak za króla ćwieczka

    Eee, ale co konkretnie zarzucasz zarzadzaniu mapami ?

    Pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 25. Data: 2012-02-16 09:34:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-16 08:24:56 +0100, "huck" <2...@w...pl> said:

    > dajcie sobie siana z garminem
    > dziadostwo i tyle

    Poleć coś lepszego. Warunki brzegowe określiłem we wcześniejszym poście.

    > w szczegolnosci w obszarze zarzadzania mapami
    > koncepcja systemu jak za króla ćwieczka

    A który inny producent urządzeń i map zarazem ma lepszą?

    de Fresz

  • 26. Data: 2012-02-16 12:35:00
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lutego 2012, 10:34:03 UTC+1 użytkownik de Fresz napisał:
    > Poleć coś lepszego. Warunki brzegowe określiłem we wcześniejszym poście.
    Odpowiednio doposazony SLark da rade.

    > A który inny producent urządzeń i map zarazem ma lepszą?
    Moze inaczej: dlaczego skazywac sie na monopol producenta urzadzenia? Jesli kupisz w
    miare "otwarte" urzadzenie mozesz sobie mapy dobierac wg potrzeb - darmowe, platne,
    rozne. Nawet podklady Polska 50k mozesz sobie wrzucic - ja w taki sposob zwiedzilem
    na EXC Puszcze Bialowieska (50k na MIO169 przez Ozzi Explorer).

    Kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. Przy czym kupujac urzadzenie za 400 nie zal
    mi jak sie upadnie i pencnie. :)

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 27. Data: 2012-02-16 12:41:07
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-16 13:35, doktorski pisze:

    > Nawet podklady Polska 50k mozesz sobie wrzucic

    Nowe garminy tez maja funkcje podkladu rastrowego.

    --
    RD07 - dożywocie.

  • 28. Data: 2012-02-16 13:08:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-16 13:35:00 +0100, doktorski <d...@g...com> said:

    > m poście.
    > Odpowiednio doposazony SLark da rade.

    Pociągnie z 10 godzin nawigacji na własnym aku? Da się go zasilić z
    paluszków kupionych w spożywczaku na wiosce zabitej dechami? Ma kompas,
    nawigację na azymut i po zapisanych wcześniej punktach (ale nie po
    drogach), Track Back, antenę czułą na tyle, aby dawała radę w lesie
    przy prędkościach większych niż osiągane przez spacerowicza, jest na
    tyle wodoodporny, aby znieść kompiele z motocyklem w rzeczce, da się do
    niego bez problemu kupić pewny uchwyt na kierownicę, który nie puści na
    większych wybojach lub podczas gleby?

    > Moze inaczej: dlaczego skazywac sie na monopol producenta urzadzenia?

    Dopóki nie pojawią się porządne odbiorniki outdoorowe (a tylko takie w
    pewnych odmianach motocyklizmu mają sens) od producentów niezależnych,
    niespecjalnie jest wybór.

    > Kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. Przy czym kupujac urzadzenie za 4
    > 00 nie zal mi jak sie upadnie i pencnie. :)

    Szczególnie gdy będzie to w ciemnej, zalesienionej i wilgotnej dupie, a
    gps był tym najszybszym i najpewniejszym środkiem do szybkiego powrotu
    do ciepełka i zimnego browca.

    de Fresz

  • 29. Data: 2012-02-16 13:25:41
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nagłego padnięcia, można było je w najbliższym kiosku kupić. Oczywiśie
    > wodoodporną, z funkcjami nie tylko drogowymi, ale i outdoorowymi, do

    Akurat najmniej mialem na mysli Garmina porownujac go do innych tanszych
    urzadzen, bo to calkiem inne urzadzenie - przede wszystkim Garmin to
    nawigacja z własnym systemem operacyjnym i nie klasyfikuje sie do mojego
    porownania. Nic do Garmina nie mam i nie mialem. To swietna nawigacja na
    motocykl.

    Mowilem o typowych nawigacjach opartych na Windows CE - jedna kosztuje 1200
    PLN, druga 400. W obu jest ten sam procek samsunga, podobny ekran i
    przewaznie inna obudowa. Do obu wgrywasz te same oprogramowanie, wiec
    roznice dla uzytkownika sa zadne, a roznica w cenie moze byc ogromna.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 30. Data: 2012-02-16 13:54:26
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lutego 2012, 14:08:08 UTC+1 użytkownik de Fresz napisał:

    > Pociągnie z 10 godzin nawigacji na własnym aku? Da się go zasilić z
    > paluszków kupionych w spożywczaku na wiosce zabitej dechami?
    Daje rade bite 4h na 1 aku. W komplecie sa 2. To juz masz 8h. Da sie podlaczyc
    zewnetrzne ladowanie w paluszkow.

    > Ma kompas,
    > nawigację na azymut i po zapisanych wcześniej punktach (ale nie po
    > drogach), Track Back,
    To kwestia oprogramowania a nie sprzetu.

    > antenę czułą na tyle, aby dawała radę w lesie
    > przy prędkościach większych niż osiągane przez spacerowicza,
    W tych lasach, w ktorych jezdzilem - tak. Ale co las to sygnal...

    > jest na
    > tyle wodoodporny, aby znieść kompiele z motocyklem w rzeczce,
    Watpie. Jest raczej deszczoszczelny (motocyklowo). Ale mozna go wpakowac w kondoma i
    bedzie.

    > da się do
    > niego bez problemu kupić pewny uchwyt na kierownicę, który nie puści na
    > większych wybojach lub podczas gleby?
    Nie testowalem w terenie uchwytu dostarczanego w komplecie ale wyglada dosc solidnie.
    Ten na kierownice.

    > Dopóki nie pojawią się porządne odbiorniki outdoorowe (a tylko takie w
    > pewnych odmianach motocyklizmu mają sens) od producentów niezależnych,
    > niespecjalnie jest wybór.
    Jesli mowisz to tym konkretnym segmencie rynku (motocyklowy offroad) - zgoda.
    Natomiast jesli mowimy o nieco lzejszym traktowaniu sprzetu to taki Lark zupelnie
    dobrze daje rade.

    > Szczególnie gdy będzie to w ciemnej, zalesienionej i wilgotnej dupie, a
    > gps był tym najszybszym i najpewniejszym środkiem do szybkiego powrotu
    > do ciepełka i zimnego browca.
    Bledem jest zakladanie, ze nie-Garmin da dupy tudziez, ze tylko Garmin nie daje dupy.
    Moga sie zdarzyc obie sytuacje i nawet Garmin nie zagwarantuje Ci tego browara. Poza
    tym, jak napisalem wyzej, trzeba wiedziec do jakich zastosowan kupuje dane
    urzadzenie.

    Tez kiedys bylem zwolennikiem tylko i wylacznie dobrych, markowych produktow.
    Wyleczylem sie z tego po doswiadczeniach z kilkoma takimi z gornej polki cenowej.
    Natenpszyjkuat taki Schuberth C2: co z tego ze jest cichy skoro po 2 czy 3 sezonach
    szczeka opada sama, tak jak w 4 razy tanszym Airohu SE500. Moglbym zaprezentowac
    jeszcze wiele porownan ale nie o to chodzi. Zyjemy w wolnym kraju i kazdy kupuje to,
    co uwaza dla siebie za najlepsze. Czasami po prostu nie widze sensu przeplacac za
    brand/marke czy dodatkowe funkcje, z ktorych skorzystam raz czy dwa...

    pzdr, dr
    14/525/400