    From: "Remek" <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Date: Tue, 20 Sep 2011 05:52:30 +0200

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

    > Jeśli twierdzisz inaczej to jednak nie rozumiesz czym jest
    > assembler. Przykro mi.

    Nie ja twierdzę, ale wszystkie znane mi opracowania (w tym poważne książki)
    o języku assemblera. Ja tego nie wymyślałem, ale wyczytałem min. u autorów
    samego języka. Dziwisz mnie swoim uporem godnym lepszej sprawy. Może masz na
    myśli jakis inny twór/język? Jeśli twórcy assemblera nazwali zarezerwowany
    obszar pamięci zmienną, czy stałą, to niby dlaczego ja mam robić inaczej/po
    swojemu? Coś Ci się pomieszało i bredzisz. Że w C jest inaczej? A co to ma
    wspólnego z asmem??? Twórcy C mogą sobie definiować nazwy i parametry wg
    własnego uznania np. jakiś obszar pamięci nazwać dupa. Co mnie to obchodzi?
    Ja mówię o asm, a nie o C. Radzę Ci poczytac książki o assemblerze i
    przestać pieprzyć, bo czytać szkoda. Polecam choćby "Zrozumieć assembler"
    Jeffa Dutenmanna, Opracowania Iczeliona, Randalla Hyde, czy wielu innych.
    Poczytaj też Art of Asembly. Poza tym:

    http://pl.wikibooks.org/wiki/Asembler_X86/Zmienne/NA
    SM

    http://pl.wikibooks.org/wiki/Wikipedysts:Doles/Brudn
    opis/Prototyp/Windows/Zm
    ienne_i_pamiec

    http://napiszpr.webd.pl/asembler8086-tasm-kody/122-d
    odawanie-liczb-w-asemble
    rze-z-wykorzystaniem-zmiennych.html

    http://pl.wikibooks.org/wiki/Wikipedysts:Doles/Brudn
    opis/Prototyp/Windows/Zm
    ienne_i_pamiec

    Pewnie wszyscy Ci autorzy stron nie pytali Ciebie co maja myśleć o zmiennych
    w asm. Sprowadź ich na ziemię.

    Remek