  • Data: 2011-09-18 22:55:16
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j55ikr$bov$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieprawda. Kiedy (jeśli w ogóle) ostatnio widziałeś assembler? A jeśli
    > chodzi o te while, if-y, switch-e to widziałes może co z nich robi
    > kompilator i jak wyglądaja w działaniu (debuggerze)? Asembler 32 bitowy
    > pod Windows bardzo dużo potrafi i ma wiele cech HLa.
    > Remek

    Widzę głównie assembler i C, a ty się sieroto naucz czytać ze
    zrozumieniem, bo ci to średnio wychodzi. Co do drugiej części pytania tak
    widziałem, zamienia je wszystkie na rozkazy skoków warunkowych i
    bezwarunkowych. Natomiast assembler PECETA mnie nie interesuje bo jest tam
    wiele lepszych języków programowania, od C++ poczynając, ostatnio gdy miałem
    do czynienia z assemblerem peceta, to przypominało to architekturę
    8-bitowego procesora i się zraziłem. Jak ktoś pisał kod pod MC68K, to się
    później do badziewiastego intela nie przekona. Czy tam nadal wykonanie
    jakichkolwiek obliczeń wymaga zapisania danych do akumulatora? Bo wiesz na
    MC68K powstałym w latach 70-tych to operacje arytmetyczne nawet na
    rejestrach adresowych można było wykonywać, a coś takiego jak akumulator
    zwyczajnie nie istniało, bo nie było takiej potrzeby.