  • Data: 2011-09-19 10:35:33
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j563sb$o9o$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

    > Sam jesteś LOL :) Zrozum o co pytałem. Chodzi o zmienną w ASEMBLERZE.
    > Jasne? Zmienna jest deklarowana w żródle i jej wartość, oraz adres są w
    > kodzie. Co nie przeszkadza, jeśli taka potrzeba załadować jej argument,
    > czy adres do rejestru. Tylko to są dwie różne sprawy.
    > Remek

    Nie, zmienna w assemblerze to jest przechowywana wartość - tyle i tylko
    tyle. W jaki sposób sobie jej przechowywanie rozwiążesz, to jest tylko twoja
    sprawa.

    W assemblerze nie ma zmiennych w rozumieniu np. języka C, są tylko
    etykiety, bloki pamięci i wartości wpisane do pamięci. Jeśli sądzisz inaczej
    to powiedz mi w jaki sposób w assemblerze deklaruje się zmienną, zmienia jej
    wartość, czy też zmienia jej typ z poziomu kodu źródłowego. To wszystko o
    czym piszesz to są przechowywane wartości pod określonym adres pamięci, dla
    uproszczenia oznaczane etykietą, a nie określonym adresem. Nic nie stoi na
    przeszkodzie aby dla danego adresu pamięci nadać kilka etykiet, lub też nie
    nadawać ich wcale i odwoływać się bezpośrednio do komórki pamięci.

    Assembler to język, który za pomocą skrótów literowych symbolizuje
    instrukcje kodu maszynowego procesora. Jeśli sprzęt nie obsługuje zmiennych
    (cokolwiek to jest) to i assembler tego nie robi.