  • Data: 2011-09-18 22:36:31
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na porzadny procesor mozna pisac w assemblerze calkiem czytelnie.
    >
    > Za to jezykach HL mozna pisac nieczytelnie, a w niektorych to nawet bardzo
    > bardzo nieczytelnie.

    samochodem sportowym tez mozna jezdzic jak stara baba i
    w sumie o niczym to nie swiadczy.

    no to przywołam przykład podany wcześniej:

    koszyk = jablko_1 + jablko_2

    jest mniej czytelny niż?

    add jablko_1,jablko_2 //w rejestrze xx mamy koszyk

    teraz popatrz na realizacje pętli, instrukcji
    warunkowych.

    Fakt, można wiele, ale w ogólności twórca tej teorii, pisze,
    mowiac oględnie bzdury.

    Asembler ma jeszcze tą podstawową wadę, że oprogramowanie jest
    praktycznie nieprzenośne pomiędzy procesorami bez przepisania.
    Dobrze napisany kod w HL może być stosunkowo łatwo przenośny.

    Nie wspominam tu już o różnicach w asemblerze poszczególnych
    rodzin procesorów. Pewnie, można się nauczyć
    ale gdzie Ci łatwiej będzie pisać, na czymś co dobrze
    znasz, czy na nowo poznanym?

    Asembler ma pewne zalety i to w specyficznych sytuacjach, głównie
    tam gdzie chodzi o szybkość i to pod warunkiem, że koder jest biegły,
    jednak nie te, które strał się kolega powyżej udowodnić.

    Pozdrawiam
    Darek