  • Data: 2011-09-19 09:07:47
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoje opinie są typowe dla ludzi nie znających asma. Takie typowe ble, ble
    > nieprzenośności, nieczytelności itp. A co to ma do rzeczy?

    a Ty wiesz odnośnie czego odpowiadasz? przeczytaj to coś Ty tutaj narzeźbił
    4 odpowiedzi wcześniej. To Ty głosisz bzdury, że asembler jest bardziej
    czytelny
    od HL i do tego się ustosunkowuje i chyba w tym kontekście ma to wiele do
    rzeczy co nie?

    >Asembler to dłuto
    > rzeźbiarskie, a HL to taśma produkcyjna.

    jeżeli coś ma być dłutem rzeźbiarskim to chyba maszynowy.

    >I oba te zastosowania mają swoją
    > specyfikę i przeznaczenie. A Twoja argumentacja mnie osłabia. Programista
    > ma
    > rozumieć jak działa procesor, a nie jak się dodaje jabłka do koszyka.

    przecież nie ja wymyśliłem ten przykład kolego.

    > przenośność kodu to miraż. Nie ma przenośnego kodu wynikowego.

    a kto wspominał o przenośności kodu wynikowego? :-)
    Ty chyba kod wynikowy utożsamiasz najwyraźniej z asemblerem.
    Tylko proszę teraz się nie czepiaj że formalnie to się nazywa język
    asemblera a asembler to program produkujący kod maszynowy... ok?

    >W pewnym
    > zakresie może być przenośny kod źródłowy, ale to musi umieć kompilator.

    panie kolego, program napisany w np. C jest w kodzie źródłowym.
    Co musi umieć kompilator? Programista znając różnice pomiędzy uC
    musi wiedzieć jakich modyfikacji dokonać w programie przed przeniesieniem
    a nie kompilator.

    definitywnie EOT