  • Data: 2011-09-18 16:22:17
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > U mnie w biurze koło Chicago pracowało dwu Chinczyków.
    > Jakkolwiek swoje krzaczki rozumieli jednakowo to jednak
    > ustnie nie potrafili się dogadać bo mówili innymi narzeczami.
    > I wyobraź sobie, że rozmawiali ze sobą po angielsku...
    > Przyznaję jednak, że krzaczki mieli te same, więc trochę to
    > nie dotyczy dokumentacji, która objęłaby oba narzecza :-)

    Ci co nie znają angielskiego (a z tych co są "u siebie", to
    większość) piszą w czasie rozmowy te krzaczki na karteczkach
    żeby się jakoś dogadać. Śmieszy mnie, jak rózni znawcy od
    ulepszania świata gadają, że Chińczycy niepotrzebnie się męczą
    ze swoim pismem i powinni przejść na alfabet (łaciński oczywiście).

    Znajomy rozmawiał kiedyś po polsku w chińskim pociągu. Ciemno było,
    a on z tych takich bardziej ciemnowłosych. Słyszał jak ludzie obok
    szeptali "ci to muszą być chyba gdzieś z południowo-zachodnich
    Chin, bo nic nie można zrozumieć z tego co mówią.

    > tak jak już dawno odszedł język rosyjski który stracił znacznie
    > na ważności jakieś 10 -20lat temu.

    Raczej odwrotnie. Rosyjski to znakomita "łacina" na orgomnych
    obszarach postsowieckiej Azji, gdzie lokalnych języków tysiące.

    --
    Jarek