  • 41. Data: 2012-02-07 23:14:35
    Temat: Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Niestety, nadal papierek znaczy więcej niż wieloletnie doświadczenie
    > :(

    Tyle że odnoszę wrażenie że papier zaczął się robić ważny odkąd
    weszliśmy do unii.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 42. Data: 2012-02-07 23:51:27
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Może to się wyda śmieszne ale w UK takie coś istnieje przy ubezpieczaniu
    > samochodu, pomijam fakt że ubezpieczenie jest na kierowcę (personalnie)
    > kierującego konkretny pojazd (nie ma że sąsiad sobie pożyczy bo jemu padł)
    > w kwestionariuszu ubezpieczeniowym jest kategoria użycia pojazdu:
    > 1. do celów prywatnych
    > 2. p1 + dojazd do pracy
    > 3. do celów służbowych
    > 4. pozostałe kombinacje
    > Jeśli masz ubezpieczenie p1 i wypadek w drodze do pracy - nici z
    > odszkodowania.

    Tak patrzę na powyższe, przypominam sobie coś, z czym się zetknąłem już
    kilkakrotnie, choć głównie za komuny.
    Najlepiej jarzę, gdy z ojcem przyjechalem samochodem do rodziny z Krakowa
    (jeszcze grubo przed stanem wojennym), autem miał trochę pojeździć (nie
    pamiętam po co, niewazne) taty szwagier. Wykupił osobno kilkudniowe
    ubezpieczenie, wówczas tylko w PZU, bo innych nie było. Dzieciak mały byłem,
    to i nie bardzo rozumiałem, czemu, prócz ubezpieczenia na samochód
    (wiedziałem już, że tak się robi i po co), jest wykupywane jeszcze jakieś...
    Dziś kojarzę, że to mógł być NW, czy AC, nie pamiętam, wiem tylko, że polisa
    była na osobę. Nie ma tak w .uk, że sąsiad może wykupić, niezależnie od
    głównego, własne ubezpieczenie, gdyby sąsiad jednak zechcia mu pożyczyć
    auto? Bo chyba Brytyjczycy nie są takie małpy zielone, że nikomu nie pożyczy
    bryki, choćby nie wiem co? Podpytuję też dlatego, ze sam mam w .uk kilku
    znajomych.

    (przepraszam za literówki)

  • 43. Data: 2012-02-08 00:07:27
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Tyle że odnoszę wrażenie że papier zaczął się robić ważny odkąd weszliśmy
    > do unii.

    Biurokracja wszystko zrobi, by sterować ludźmi odgórnie i maksymalnie im
    utrudnić. Może ktoś po prostu boi się o stołek, a taki świstek, to bardziej
    dupochron, niż wymóg rzeczywistości? No, nie wiem, jestem uprzedzony, i to
    bardzo, do WŁADZY wszelakiej, ceniąc sobie wszakże dobre przywództwo, które
    odróżniam od władzy.
    BTW. Za dawnych lat, naprawdę dawnych, chyba zaraz po stanie wojennym, albo
    gdzieś w okolicach przemian, ale gdy jeszcze na hasło "internet" można było
    usłyszeć "mówi się >internAt<", spotkałem się z czymś dziwnym, chyyyba w
    telewizorze ktoś pytlował, że to, co my powszechnie nazywamy "biurokracja" i
    jest złe, powinniśmy w rzeczywistości nazywać "biurokratywność" i ta właśnie
    "biurokratywność" jest zła, a pogardzana "biurokracja", w swym prawidłowym
    znaczeniu, jest jak najbardziej dobra.
    Tym razem spoko - ponieważ nie udało mi się tego potwierdzić z niezależnych
    źródeł, to z miejsca odrzuciłem to jako bzdurę, czyjś wymysł. Dla ciekawości
    przed chwilą wrzuciłem w Google, nie zwróciło nic, poza kupą linków
    sugerujących, ze a no bo może przecież szukałem np. "biuro kreatywność"...
    Qrva, NIE, szukałem "biurokratywność" i niczego innego, niech mi gugiel nie
    sugeruje podpowiedzi, jeśli o nie nie proszę. Po uruchomieniu przełącznika
    dokładnych wyników nie pokazało żadnego odnośnika, tylko jakąś dupowatą
    reklamkę gugle.
    Tak jestem ciekaw, hmm... skąd i kto mógł sobie to uroić, co usłyszałem z
    telewizora (a może przeczytałem w czasopiśmie, nie pamiętam)?

    Biurokracji - NIE!!

  • 44. Data: 2012-02-08 01:07:46
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > ę.
    >
    > Niestety, nadal papierek znaczy więcej niż wieloletnie doświadczenie
    > :(

    ==============

    Byc może w dupnych korporacjach. Dla kadrowca, czy jak go tam zwał tak zwał w
    firmie trochę większej od PGR'u , CV stanowi swoistego rodzaju DUPOCHRON !!

    W "średnich" firmach, papier służy do utrzymania higieny w miejscach
    odpowiednich do jej utrzymywania.

    Niezależnie od czegokolwiek: można mieć w 3 poopy papierków, można mieć fajne
    'gadane' , jak ktoś nie ma wiedzy/umiejętności w deklarowanym zawodzie, to
    wyleci z roboty na ZBITY RYJ !!

    Dlatego warto się ustawicznie dokształcać !!

    MH

  • 45. Data: 2012-02-08 01:19:38
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > To ju=C5=BC jest wy=C5=BCsza szko=C5=82a jazdy, ja bym mu proponowa=C5=82=
    > analog=C3=B3wk=C4=99,
    > podstawy opornik, kondesator, cewka, tranzystor biopolarny i proste uk=C5=
    > =82ady.

    ==============

    Ależ oczywiście!! Ja podałem przykład być może z 'górnej pólki' , nie mniej
    jednak właśnie chodzi o to, by trochę teorii zaczerpnąć. Facet ma 3 dekady i
    obawia się czy nie za późno ?! Zdecydowanie NIE!! Autorowi wątka polecam
    przestudiowanie paru książek (Kulka/Układy analogowe i cyfrowe, czy jakoś tam..)
    To naprawdę nie jest trudne!! A co do wiedzy.., OD PRZYBYTKU GŁOWA NIE BOLI
    kolego.

    MH

  • 46. Data: 2012-02-08 14:09:43
    Temat: [OT]Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik L501 aneryS napisał:

> [...]
    > są takie małpy zielone, że nikomu nie pożyczy bryki, choćby nie wiem co?
    > Podpytuję też dlatego, ze sam mam w .uk kilku znajomych.

    Jest jest, oczywiście, można kupić kilkudniowe ubezpieczenia, tyle że
    mam na myśli nie AC czy NW które są dobrowolne, opisuję sytuację
    odpowiednika naszego OC. Inna kwestia że niektóre bardziej wypasione
    polisy pokrywają dowolny pojazd którego nie jesteś właścicielem ale
    tylko w zakresie OC.

  • 47. Data: 2012-02-08 14:38:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > kierującego konkretny pojazd (nie ma że sąsiad sobie pożyczy bo jemu padł)
    > w kwestionariuszu ubezpieczeniowym jest kategoria użycia pojazdu:

    [...]

    Wszystko OK. Tylko mówimy o ubezpieczycielu, który ponosi
    odpowiedzialność za szkody, a nie producencie samochodu od którego pojazd
    kupiłeś.. Natomiast producenci utworów zazwyczaj w licencjach mają tyle
    wyłączeń, że nie odpowiadają za nic, a już na pewno nie za błędy w utworze.

  • 48. Data: 2012-02-08 15:06:22
    Temat: Re: [OT]Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

> [...]
    > naszego OC. Inna kwestia że niektóre bardziej wypasione polisy pokrywają
    > dowolny pojazd którego nie jesteś właścicielem ale tylko w zakresie OC.

    Acha,no to całe szczęście, ze nie jest tak źle, że jak się chce, to
    możliwość jest. Dzięki za info :)

  • 49. Data: 2012-02-08 15:17:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-02-08 02:07, MH pisze:

> [...]
    > 'gadane' , jak ktoś nie ma wiedzy/umiejętności w deklarowanym zawodzie, to

    Miej więcej w czasie, gdy wątkotwórca przychodził na świat, koleżanka z
    roku poszła do firmy produkującej porcelanę. Rzuciła dyplomem
    politechniki, pan popatrzył, po czym odbyła się dyskusja:
    -Fototechnika, świetnie! Kogoś takiego potrzebujemy! No to chodźmy do
    ciemni.
    -To ja dziękuję. Do widzenia.
    -Do widzenia.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 50. Data: 2012-02-08 20:14:12
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek pisze:

    > Witam,
    >
    > całe życie interesowałem się informatyką, posiadam niezłą wiedzę z sieci
    > komputerowych, liznąłem trochę programowania.

    To tak jak u mnie :)

    > związku z tym kieruję do Was praktyków zapytanie; czy warto
    > trzydziestolatkowi uczyć się elektroniki - czy ta droga jest zbyt długa i
    > jest już za późno? Może ktoś z Was zaczął w podobnym wieku

    Jestem >30 i niedawno doszedłem do wniosku że nieznajomość elektroniki
    jest rodzajem analfabetyzmu. Zacząłem od samych podstaw.

    bajcik