  • 31. Data: 2012-02-07 12:47:28
    Temat: Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik MH napisał:
    [...]
    > DLA CHCĄCEGO - NIE MA NIC TRUDNEGO!! Jeżeli naprawdę chcesz, dasz sobie radę.
    > Obecnie pracodawcy nie patrzą na świstek, tylko na umiejętności.

    Się w tym temacie wtrącę... weź to powyższe powiedz firmom do których
    aplikuję a stwierdzających że "inni kandydaci mają lepsze wykształcenie"
    i to nawet bez choćby rozmowy telefonicznej.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 32. Data: 2012-02-07 13:06:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Przesadzasz. Jeśli nie pójdzie aktywacja automatyczna to można przez
    > telefon powiedzieć, że nastąpiła wymiana uszkodzonej płyty.
    > Sam nie raz tak robiłem.
    > http://forum.hotfix.pl/systemy-operacyjne/licencja-o
    em-a-wymiana-podzespolow-komputera-t1736.html

    No chyba że klientowi nie przeszkadza, że z allegro
    http://allegro.pl/ms-7012-agp-ddr-4gb-audio-lan-inte
    l-865-fv-i2078823540.html
    to naprawa w zasadzie się nijak nie opłaca, chyba że płyta jakaś
    "wypasiona".

    --
    Włodek

  • 33. Data: 2012-02-07 13:07:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Tuesday, February 7, 2012, 1:47:28 PM, you wrote:

    > Się w tym temacie wtrącę... weź to powyższe powiedz firmom do których
    > aplikuję a stwierdzających że "inni kandydaci mają lepsze wykształcenie"
    > i to nawet bez choćby rozmowy telefonicznej.

    Niestety, nadal papierek znaczy więcej niż wieloletnie doświadczenie
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2012-02-07 15:02:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-06 14:48, Piotr Gałka pisze:
    > (...)
    > Te sklepy (przynajmniej niektóre) z tą samą obsługą (posiwiałą już),
    > nadal funkcjonują (pod innymi nazwami, ale w tych samych miejscach).
    > Jeden taki czasem jeszcze odwiedzam, ale kolejki kilkudziesięciu osób to
    > już tam nie ma jak wtedy gdy rzucili kineskopy do Neptunów, czy
    > magnetofony MK-125 (chyba, że symbol pomyliłem).
    > P.G.

    Który sklep masz na myśli?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 35. Data: 2012-02-07 16:40:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Z wieloma przedmówcami, którzy stwierdzili że warto - ZGADZAM SIĘ !!
    > Z tymi, którzy twierdzą że NIE, też się zgadzam, ale tylko w zakresie
    > przydatności dodatkowej wiedzy w serwisie. Ale kto powiedział,że Twoja
    > kariera
    > zawodowa ma ograniczyć się po deskę grobową do serwisu??
    Może powiem tak, wpierw musi poczytać jak to działa, potem parę układów
    zrobić
    i uruchomić :) i dopiero można próbować coś naprawiać, jeżeli się nie chce
    działać metodą 'małpy' a chce faktycznie rozumieć jak działa urządzenie
    aby móc go naprawić.

    > 30 lat ?! Chłopie, mnie stuknęło 5 dekad, dalej się uczę!! To jest tak
    AJ myślałem że to tylko ja jestem starszy od węgla ;) a tu widzę że nie
    jestem sam :)

    > jak z
    > joggingiem. Chcesz zachować dobrą formę fizyczną - biegaj, chcesz
    > zachować w
    > dobrej formie centralny ośrodek nerwowy - czytaj i rozwiązuj problemy
    > ścisłe.
    Dokładnie trzeba cały czas czytać i poznawać nowe rzeczy.

    > Przykład : projektowanie filtrów cyfrowych,
    To już jest wyższa szkoła jazdy, ja bym mu proponował analogówkę,
    podstawy opornik, kondesator, cewka, tranzystor biopolarny i proste układy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2012-02-07 17:02:07
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał

> [...]
    > Sam nie raz tak robiłem.
    > http://forum.hotfix.pl/systemy-operacyjne/licencja-o
    em-a-wymiana-podzespolow-komputera-t1736.html

    Być może coś się zmieniło, ale do niedawna wymiana płyty POZA GWARANCJĄ
    skutkowała koniecznością zakupu nowej licencji. Dowiadywałem się wtedy
    bezpośrednio u źródła, czyli w MS. Zapytam z ciekawości raz jeszcze przy
    okazji, ale wątpię aby coś się zmieniło, gdyż nikt nie kupowałby wersji BOX
    i każdemu "psuła by się" płyta.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 37. Data: 2012-02-07 17:37:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:02, Marek pisze:

> [...]
    >>

    > Być może coś się zmieniło, ale do niedawna wymiana płyty POZA GWARANCJĄ
    > skutkowała koniecznością zakupu nowej licencji. Dowiadywałem się wtedy

    Pytanie co to znaczy w MS? Otrzymałeś oficjalne pismo, czy tak ci
    powiedział doradca do którego zadzwoniłeś? Podejrzewam, że jak się do
    nich zadzwoni z pytaniem: czy można zastosować licencję OEM przy
    wstawianiu nowej płyty, to odpowiedź będzie negatywna. Jeśli natomiast
    zadzwoni się z żądaniem żeby aktywowali licencje do płyty wymienianej
    (serwisowo) do zrobią to bez gadania.Microsoft celuje w tym żeby nie
    dawać jednoznacznych odpowiedzi na temat praw klienta. Sprawa obsługi
    licencji jest niby w gestii firmy OEM. Ale jeśli na przykład padnie
    płyta to firma ją wymieni otrzymując np. na gwarancji od hurtownika czy
    producenta. Ale dlaczego OEMowiec miałby kupować z tego powodu licencję?
    Przy zakupie na siebie każdy jest OEMowcem wiec niby też dlaczego miałby
    dokładać za soft jeśli padł sprzęt?

    > Zapytam z ciekawości raz jeszcze przy
    > okazji, ale wątpię aby coś się zmieniło, gdyż nikt nie kupowałby wersji
    > BOX i każdemu "psuła by się" płyta.

    Wybacz ale to ich problem aby wykazać, że nie miała miejsce wymiana
    uszkodzonej a upgrade do nowszej. A licencję sprzedają producentowi,a
    nie klientowi. Mogą go skontrolować czy miała miejsce naprawa komputera
    skutkująca wymianą płyty. Jeśli producent złamał warunki licencji to nie
    będą mu sprzedawać więcej swoich produktów. Ale MS nie zamierza iść w
    tym kierunku. Rozszerzył pojęcie producenta OEM na klientów fizycznych
    składających komputer dla siebie tak więc widać, że stara się sprzedawać
    jakby wbrew pierwotnym intencjom licencji OEM, ale oczywiście nie powie
    wprost na jakich zasadach, licząc, że większość ludzi nie będzie walczyć
    o swoje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2012-02-07 18:25:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpośrednio u źródła, czyli w MS. Zapytam z ciekawości raz jeszcze przy
    > okazji, ale wątpię aby coś się zmieniło, gdyż nikt nie kupowałby wersji

    Jest tak jak mówisz, dlatego to nie płyta się psuje, tylko pada np.
    twardy dysk.

    I czym więcej tego typu pomysłów będą miały koncerny, tym protesty
    społeczeństwa przeciwko pomysłom typu ACTA będą większe. Rozumiem, że kupuję
    licencję taniej, więc jest ona związana z danym produktem, np. laptopem. Ale
    postępowanie typu: zapłaciłeś 600 zł za wymianę uszkodzonej płyty głównej,
    to dołóż jeszcze 350 zł na system, za który już raz zapłaciłeś, można
    skwitować tylko w jeden sposób: Ci którzy mówią iż ACTA jest dobre, bo
    przykazanie mówi "nie kradnij" niech popatrzą w lustro. I niech nikt mi nie
    mówi, że tym sposobem mógłbym upgradeować sprzęt w nieskończoność, bo czy da
    się przełożyć obecną płytę główną z laptopa do innego laptopa kupionego 10
    lat temu? Albo nawet obecną płytę główną z desktopa do starej obudowy w
    standardzie AT?

    Przenosząc ograniczenia licencji na dobra fizyczne, można to porównać do
    zakupu samochodu, który można używać tylko w celach prywatnych, natomiast
    gdy chcemy nim przewozić narzędzia służące do pracy, to musimy dokupić
    odpowiednią licencję, natomiast po każdej naprawie jesteśmy zobowiązani do
    zapłacenia producentowi 1/4 wartości samochodu za to, że możemy go dalej
    używać, bo przecież w zasadzie to powinniśmy kupić nowy. I o ile w przypadku
    samochodu każdy powie, że takie ograniczenia są idiotyczne, o tyle w
    przypadku zakupu praw do użytkowania przedmiotów praw autorskich jakoś
    nikogo takie ograniczenia nie dziwią. I to jest właśnie chore, ale powoli
    się ludziom oczy otwierają.
    Albo np. taki malarz maluje obraz, sprzedaje nam ten obraz, po czym
    zastrzega, że za każdą zmianę miejsca ekspozycji musimy mu zapłacić ponownie
    za dany obraz. Chore prawda?
    Powiedzmy nawet, że są to reprodukcje danego obrazu i sprzedaje ich się
    tysiące.
    No więc w takim razie czym się różni dzieło w postaci rzeźby, obrazu,
    książki od dzieła w postaci programu, e-książki, czy utworu, że w jednym
    wypadku na takie coś pozwalamy, a w innym nie? Porównanie książki papierowej
    i e-książki też jest ciekawym aspektem, bo o ile pierwszą możemy pożyczyć
    koledze, czy sąsiadce, to tą drugą już nie.
    Wg mnie jedyne ograniczenie przy sprzedaży kopii utworu powinno dotyczyć
    zakazu powielania w celu rozpowszechniania. Nawet nie kopiowania, a
    rozpowszechniania. Bo to, czy zakupiony film na DVD chcę sobie obejrzeć na
    stacjonarnym DVD, czy netbooku nie posiadającym takiego napędu to już moja
    osobista sprawa.

  • 39. Data: 2012-02-07 18:36:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 19:25, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał w wiadomości

    > Jest tak jak mówisz, dlatego to nie płyta się psuje, tylko pada np.
    > twardy dysk.

    Ja mam inne doświadczenia. Nie raz zgłaszałem przez telefon wymianę
    płyty i dostawałem aktywację. Nie tylko dla siebie, ale też gdy robiłem
    naprawę na zlecenie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2012-02-07 23:13:30
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    [..]
> [...]
    > zakupu samochodu, który można używać tylko w celach prywatnych,
    > natomiast gdy chcemy nim przewozić narzędzia służące do pracy, to musimy

    Może to się wyda śmieszne ale w UK takie coś istnieje przy ubezpieczaniu
    samochodu, pomijam fakt że ubezpieczenie jest na kierowcę (personalnie)
    kierującego konkretny pojazd (nie ma że sąsiad sobie pożyczy bo jemu
    padł) w kwestionariuszu ubezpieczeniowym jest kategoria użycia pojazdu:
    1. do celów prywatnych
    2. p1 + dojazd do pracy
    3. do celów służbowych
    4. pozostałe kombinacje
    Jeśli masz ubezpieczenie p1 i wypadek w drodze do pracy - nici z
    odszkodowania.