  • 11. Data: 2009-02-02 09:49:04
    Temat: Re: Nastepne cos, co trzeba miec
    Od: j...@g...pl

    On 2 Lut, 10:33, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]

    Toto waży 1,6kg czyli tyle ile typowa lustrzanka z typowym zoomem.
    Więc wystarczy "zwykły" statyw.

  • 12. Data: 2009-02-02 10:44:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.02.2009 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    /02/wykonuj-zdjecia-w-rozdzielczosci-gigapiksela

    Zapewne twórcy się zastanowili.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-02-02 10:47:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.02.2009 Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał/a:
    /02/wykonuj-zdjecia-w-rozdzielczosci-gigapiksela
    > Jeżeli faktycznie tamto zdjęcie bombamy zostało zrobione tą zabawką, to jak dla
    > mnie cena bajeczna.

    Coś się chyba nie zgadza - gdzie tu statyka?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2009-02-02 13:26:40
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > no i pewnie na baterie to tez nie dziala.

    Wy dwaj jestescie moimi "mistrzami radosnego komentowania",
    nie ma to jak komuś się nudzi w pracy i lubi tłuc w klawiature nie zwracając
    uwagę na sens:

    - Power Supply Requirements: (6) AA Batteries...
    - Compact, Robust, Durable, Lightweight

    3,5lbs
    7,8"x7,6"x4,9"

    to ze strony producenta, wystarczy minuta z googlem, zeby nie pleść bzdur ;-)))

  • 15. Data: 2009-02-02 13:37:16
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Robert wrote:
> [...]
    > zwracając uwagę na sens:
    >
    > - Power Supply Requirements: (6) AA Batteries...

    Dodatkowe 1.75kg i odpowiedni statyw to dla Ciebie bzdura?
    Chcialbym Cie z tym zobaczyc w terenie...

    > to ze strony producenta, wystarczy minuta z googlem, zeby nie pleść
    > bzdur ;-)))

    Ja nie potrzebuje googla, zeby wiedziec ze taszczenie
    tego w teren bedzie maksymalnie upierdliwe. O tym pisalem.

    Statyw bedzie musial byc solidniejszy niz dla samego aparatu -
    pomijajac wage automatu bedzie musial jeszcze ustabilizowac
    jego ruchy. Do zrobienia panoramy z kilkunastu klatek rownie
    dobrze wystarczy statyw i reka lub sama reka i oko.

    Robienie panoram z setek czy tysiecy klatek ma zastosowanie
    glownie w reklamie ...sprzetu do robienia panoram :)

  • 16. Data: 2009-02-02 13:37:54
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 02.02.2009, o godzinie 14.26.40, na pl.rec.foto.cyfrowa, Robert
    napisał(a):

    > to ze strony producenta, wystarczy minuta z googlem, zeby nie pleść bzdur ;-)))

    A wystarczy odrobina dobrej woli (lub poczucia humoru) żeby nie poczuć
    ugryzienia w dupę. :P

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 17. Data: 2009-02-02 15:29:23
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dodatkowe 1.75kg i odpowiedni statyw to dla Ciebie bzdura?
    > Chcialbym Cie z tym zobaczyc w terenie...

    a cóż to jest?
    jeden większy obiektyw tyle waży

    > Ja nie potrzebuje googla, zeby wiedziec ze taszczenie
    > tego w teren bedzie maksymalnie upierdliwe. O tym pisalem.

    hmm, może poodwiedzaj Kuba pakownie, bo domowe piwo Cię chyba doprowadza do
    spadku formy ;-)))

    > Statyw bedzie musial byc solidniejszy niz dla samego aparatu -
    > pomijajac wage automatu bedzie musial jeszcze ustabilizowac
    > jego ruchy.
    nie przesadzaj, musi być taki solidny, jak do lustrzanki,
    to co jest poruszane nie jest zbyt duże i ciężkie,

    > Do zrobienia panoramy z kilkunastu klatek rownie
    > dobrze wystarczy statyw i reka
    tylko w niektórych, szczególnych przypadkach,
    zapomniałeś o punkcie nodalnym

    > lub sama reka i oko.

    taaaak, oko, które dokładnie zapamięta, w jakim punkcie przestrzeni był srodek
    obiektywu, i ta żelazna ręka, połączenie imadła z żyroskopem ;-)))

    takie uproszczone podejście stosuję tylko wtedy, kiedy od samochodu dzieli mnie
    kilka godzin ostrego darcia pod góre w ciężkich warunkach,
    rezultaty sa takie:
    http://www.digart.pl/praca/1871079/Krzyzne.html
    http://www.digart.pl/praca/2982540/Widok_z_Zawratu.h
    tml
    chyba Twoje przenikliwe oko dostrzega skutki nieuzycia statywu?

    tutaj pozornie wszystko jest ok:
    http://www.digart.pl/praca/3027276/Dolina_5_Stawow_P
    olskich.html
    ale tylko pozornie, bo w sieci prezentuje to, co Ty nazywasz "pomniejszeniem",
    w większej skali widac b. wyraźnie "rozjechania"

    > Robienie panoram z setek czy tysiecy klatek ma zastosowanie
    > glownie w reklamie ...sprzetu do robienia panoram :)

    coraz bardziej lubie Twoje "błyskotliwe" i kategoryczne stwierdzenia ;-)))

  • 18. Data: 2009-02-02 18:04:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Cholera, postęp odbiera nam przyjemność z hobby.
    > Kiedyś człowiek składał magnetofon, bo się i opłaciło i fajna zabawa, a
    > teraz? :-)

    Teraz leń cały dzień :)
    A raczej chyba inaczej - widzę, jak kalendarz zapieprza i powolutku
    zaczynam sortować co przyjemne, a co pożyteczne. Przeraża mnie to, że w
    tym oglądaniu kalendarza czuję się trochę osamotniony...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-02-02 18:05:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    /02/wykonuj-zdjecia-w-rozdzielczosci-gigapiksela

    > Nie glupie, tylko jakos nie wyobrazam sobie kaszczenia
    > w teren tego automatu wraz z odpowiednim statywem ;)

    To taszczenie daje 300% wyższy dochód.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /drogie omo, wyprałem i jest czyste, i białe, i wzruszyłem się to piszę/

  • 20. Data: 2009-02-02 18:08:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > A zastanawiałeś się nad komputerem, który połączy przynajmniej setkę
    > zdjęć w jedno, żeby uzyskać ten 1 gigapiksel ?

    Nawet taki mam. Połączył na razie czterdzieści:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/08/01.htm
    (górne).
    Robione godzinę, a składane dwie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest
    fajne/