  • Data: 2011-11-16 08:49:46
    Temat: Re: Narzedzia CASE i generowanie kodu
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 15, 5:18 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Tylko ze w wielu wypadkach nei sa one "swietne". Wrecz przciwnie, sa
    > do niczego. Wymagaja opisu nie tylko CO aplikacja ma robic, ale i JAK,
    > i to z najdrobniejszymi szczegolami owego JAK.

    Zgadza się. One specyfikują co ma być zrobione przez wskazanie
    przepisu na zrobienie tego czegoś. Potrafisz np. zrobić "placek babci
    Ali"?

    Nie da się pominąć szczegółów, można je co najwyżej zdelegować (ilość
    informacji i tak musi być zachowana).

    > Wysilki ida w kierunku
    > posiadania narzeczi opisujacych CO. Tylko i wylacznie.

    Chodzi o to, że zamiast pisać ręcznie kod sortujący mogę napisać
    "sort"?
    Robię tak w różnych językach programowania.

    Niektórzy sądzą, że rewolucją jest napisanie "order by". Otóż nie
    jest, bo nadal trzeba było podjąć decyzję o posortowaniu czegoś a od
    tej decyzji dalej jest tylko pikuś.

    > JAK powinno byc
    > zautomatyzowane

    Któro "jak" powinno być zautomatyzowane?
    Np. ja "automatyzuję" wybór metody sortowania gdy piszę "sort".

    Można co najwyżej próbować szukać lepszych składni do niektórych
    specjalistycznych problemów, ale nadal problemem jest zachowanie
    informacji o szczegółach. Im mniej szczegółów można podać w jakimś
    narzędziu, tym mniej uniwersalne jest dane narzędzie a przez to trzeba
    się posługiwać odpowiednio większą liczbą takich narzędzi, co prowadzi
    do powstania nowego problemu: któro narzędzie użyć? Ostatecznie
    wychodzi na to, że i tak musimy podjąć tyle samo decyzji. Nie ma w tym
    nic dziwnego (zachowanie informacji jest takim samym prawem natury jak
    np. zachowanie pędu), ale też nie ma się czym podniecać gdy ktoś
    twierdzi, że coś się robi automatycznie.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com